- Ontvangen bedankjes 0
Badmeubel aan zwakke muur ophangen
- coka258
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
11 mei 2010 17:05 #1
door coka258
Kijk ik vanmorgen uit het raam...Ligt de wereld op de stoep!
Badmeubel aan zwakke muur ophangen werd gestart door coka258
Hallo,
Hier wordt een badkamer verbouwd en nu lopen we tegen het volgende probleem aan.
Ik heb een laagbouw huis met tussen muren die gemaakt zijn van een soort gipsplaat met daarachter isolatie en dan een gipsplaat.
Dit maakt de muur 10 cm totale dikte buitenkant-buitenkant.
De gipsplaat aan de kopse kant(en) is een simpele gipsplaat en de isolatie is een soort harde(spuit) isolatie.
Overdwars lopen er wel balken maar net niet op de hoogte die ik moet hebben voor bevestiging.
Het is geen flubbermuurtje of zoiets maar ik ben bang dat ik er geen zwevend badmeubel aan kan hangen.
Nu kan ik door de muur aan de andere kant een plaat maken en dan de druk verdelen maar estetisch is dat niet mooi en dus aan de andere kant van die muur ( slaapkamer) moet ik dan weer een voorzetwandje maken voor het aangezicht.
Misschien dat iemand weet wat er nog meer aan opties zijn om het badmeubel op te hangen?
Hier wordt een badkamer verbouwd en nu lopen we tegen het volgende probleem aan.
Ik heb een laagbouw huis met tussen muren die gemaakt zijn van een soort gipsplaat met daarachter isolatie en dan een gipsplaat.
Dit maakt de muur 10 cm totale dikte buitenkant-buitenkant.
De gipsplaat aan de kopse kant(en) is een simpele gipsplaat en de isolatie is een soort harde(spuit) isolatie.
Overdwars lopen er wel balken maar net niet op de hoogte die ik moet hebben voor bevestiging.
Het is geen flubbermuurtje of zoiets maar ik ben bang dat ik er geen zwevend badmeubel aan kan hangen.
Nu kan ik door de muur aan de andere kant een plaat maken en dan de druk verdelen maar estetisch is dat niet mooi en dus aan de andere kant van die muur ( slaapkamer) moet ik dan weer een voorzetwandje maken voor het aangezicht.
Misschien dat iemand weet wat er nog meer aan opties zijn om het badmeubel op te hangen?
Kijk ik vanmorgen uit het raam...Ligt de wereld op de stoep!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
11 mei 2010 17:23 #2
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Badmeubel aan zwakke muur ophangen
Gipsplaat in de badkamer erafhalen waar je het badmeubel wilt. Balkjes op de balken zetten en daar een plaat of meerdere hout opzetten, gipsplaat eroverheen en tegelen maar. badmeubel ophangen.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 mei 2010 09:05 #3
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Badmeubel aan zwakke muur ophangen
Je zou een keeplat kunnen gebruiken, die kun je dan op de plek monteren waar wél een houten balk zit.
An error has occurred. Hit any user to continue.
- playa
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
14 mei 2010 00:30 #4
door playa
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
Beantwoord door playa in topic Badmeubel aan zwakke muur ophangen
Voor een keeplat moet er wel ruimte zijn aan de achterkant van het meubel en de constructie moet goed genoeg zijn. Ik zou dan in ieder geval een lat of aluminium hoekprofiel onder de kast zetten zodat niet het hele ding aan de keeplat hangt.
Je kunt ook een plaat volkern neerzetten waar je de kast aan monteert. Dan heb je wat meer vrijheid in het vastschroeven.
Maar wat Klaas schrijft is natuurlijk het beste. Hout of een plaatje multiplex bevestigen en het wandje weer dicht maken.
Je kunt ook een plaat volkern neerzetten waar je de kast aan monteert. Dan heb je wat meer vrijheid in het vastschroeven.
Maar wat Klaas schrijft is natuurlijk het beste. Hout of een plaatje multiplex bevestigen en het wandje weer dicht maken.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
Tijd voor maken pagina: 0.178 seconden