FANtv-nl-logo-mobile

schuine wand tegelen

• suykens
  • suykens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21 juni 2011 21:20 #1 door suykens
schuine wand tegelen werd gestart door suykens
Wij willen in de badkamer de schuine wand ook tegelen met wandtegels van 25 x 40. De ondergrond is een boardplaat waar stuc op heeft gezeten. Op welke manier kan ik er zeker van zijn dat de tegels ook blijven zitten? De manier van voorbewerken natuurlijk, maar moet ik ze ook ondersteunen tot de lijm droog is?

Alvast bedankt voor de reaktie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 juni 2011 23:04 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic schuine wand tegelen
Tegels heb ik geplakt (met poederlijm) op gipsplaat die ik heb voorgestreken met diepgrond. Dat moet in jouw geval ook kunnen. Indien nodig kun je een lat tegen de muur zetten met een paar spijkers of verzin maar wat, daar kun je dan je eerste rij tegels op zetten.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• suykens
  • suykens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23 juni 2011 16:12 #3 door suykens
Beantwoord door suykens in topic schuine wand tegelen
Ik bedoelde eigenlijk met ondersteunen de tegels zelf na plaatsen, of is de zuigkracht van de lijm groot genoeg? De zwaarte kracht is toch net even anders als de wand schuin is (schuin is dan van 1.40m naar plafondhoogte) of hoef ik me daar niks van aan te trekken?

In ieder geval bedankt voor je reaktie

Lees meer
23 juni 2011 19:07 #4 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic schuine wand tegelen
Dat zou niet moeten uitmaken. Ik heb bij mijn vorige huis, de tegels met eurocol geplakt. Er is er niet 1 verschoven of losgekomen.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
25 juni 2011 11:27 #5 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic schuine wand tegelen
Aha, het gaat dus om een schuine wand in de zin van een schuin dak, ik dacht eerst aan iets anders.
Persoonlijk geen ervaring mee, ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent dat een wat zwaardere tegel zou kunnen vallen. Nou lijkt mij de kans daarop niet groot, als je het zekere voor het onzekere wil nemen zou je een stempel kunnen overwegen (plaat ertegenaan met een latje eronder). De poederlijm is echter dermate snel droog dat het binnen de kortste keren niet meer bewegen kan.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden