FANtv-nl-logo-mobile

motorloze afzuigkap plaatsen

• geert-de-boer
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
25 juni 2009 20:29 #1 door geert-de-boer
motorloze afzuigkap plaatsen werd gestart door geert-de-boer
Hoi,

Ik wil mijn oude motorloze afzuigkap vervangen voor een nieuwe. Ik heb geen idee waar ik op moet letten want ik heb dit nog nooit gedaan. Helaas is mijn vriend nul komma nul handig.
Het centrale afvoersysteem gat zit aan het gewoon in het plafond.
Hoe zit het eigenlijk met de electriciteit?

Misschien een domme vraag, maar ik wil geen afzuigkap kopen voordat ik een beetje een idee heb waar ik op moet letten en hoe ik het moet monteren.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25 juni 2009 21:27 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic motorloze afzuigkap plaatsen
Met google kan je ook het vinden . Je moet in elk geval even kijken hoe de bediening nu is. Bij sommige kappen kan je de sterkte van de afzuiging nog regelen met een schakelaar op de motorkap. Bij sommige installaties is dat een apparte schakelaar die ergens los zit en waarmee je de sterkte van de zuiging dus kan verhogen. Voor vervanging moet je dus zoeken naar een kap waar dat mee mogelijk is. Ook kan het aantal standen nog varieren van 2 en 3 geloof ik, maar dat moet je maar eens op je gemak nalezen. Misschien kan je de fabrikant en het typenummer van je huidige afzuigkap hier melden. via internet kan je vaak de technische informatie dan opzoeken.

Lees meer
24 nov 2009 15:19 #3 door jcrsb
Beantwoord door jcrsb in topic motorloze afzuigkap plaatsen
Hai,
Onlangs is mijn huurwonuing waar ik al weer ruim 30 jaar woonachtig ben gerenoveerd. Met de renovatie op zich ben ik erg blij want de woning is weer als nieuw en kan volledig wedijveren met de allermodernste woning van deze tijd. zonder dat de huur omhoog is gegaan maar, en nu wil ik niet ondankbaar klingen maar daarbij is o.a. een centrale afzuigunit geplaatst waarbij iedere woning een eigen unit heeft en de afzuiging afgevoerd wordt naar de schoorsteen waar voorheen mijn 2 motor afzuigkap op was aangesloten.
Ik heb niet om deze unit niet gevraagd en was bij mij ook niet noodzakelijk en kon zelf ook niet besluiten dat de unit NIET geplaatst zou worden en ik ben er absoluut niet blij mee want.......... we hadden pas een gloednieuwe motorafzuigkap gekocht en volgens de intructies mag ik deze absoluut niet gebruiken.
Mijn vraag ligt dan ook voor de hand denk ik, als ik stout ben en mijn motor afzuigkap toch plaats wat gebeurd er dan behalve dat misschien kookluchtjes zijn te ruiken in de badkamer en toillet hetgeen ik overigens niet geloof! Ik zelf ben van mening dat dat alles wel mee zal vallen. De installatie is overigens van ITHO. Dus even voor de duidelijkheid, de unit is op de zolder gemonteerd en behoord vochtige lucht af uit badkamer , toillet en keuken, althans dat is de bedoeling naar het daarvoor bestemde afvoer in de schoorsteen zodat de lucht hoog boven het huis uit komt.
Uiteraard gebeurd dat ná plaatsing van mijn afzuigkap hetzelfde maar danuiteraard veel beter denk ik en... de buren kunnen er absoluut geen hinder van onder vinden.
Dus graag uw welwillende advies over deze moeilijke zaak.
Bij voorbaat onze hartelijke dank!
Groetjes van Theo

Tijd voor maken pagina: 0.161 seconden

© FANtv.nl