FANtv-nl-logo-mobile

afvoer borrelt

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 jan 2005 18:00 #11 door GJC
Beantwoord door GJC in topic afvoer borrelt
Wel mee eens, maar het is DOE het het zelf, niet bedenk het zelf. Ik denk dat je met een beetje advies van dit forum best iets bij de bouwmarkt kunt kopen. Niet alle advies is slecht wat je daar krijgt. Ik ben het er mee eens dat een zaterdaghulp van 16 vaak niet weet waar hij het over heeft, maar het is niet per definitie zo dat je daar niets moet kopen. Ik koop er alles O:

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 jan 2005 18:24 #12 door Guests
Beantwoord door Guests in topic afvoer borrelt
Als er bij het gebruiken van een ontsoppingsmiddel in de afvoer van de vaatwasser bruine drap omhoog komt, dan denk ík toch echt wel aan een verstopping! dat spul komt ergens vandaan.

Als ik jou was zou ik gewoon een hogedrukspuit met ontstoppingsslang huren en de zaak eerst grondig schoonmaken. Als het probleem dan nog niet verholpen is kun je aan andere oplossingen gaan denken, maar misschien ben je er in één keer vanaf!

Kijk voor dat ontstoppen met hogedruk spuit ook even hier ;)

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 jan 2005 18:27 #13 door Guests
Leuk hé, een ontsoppings middel! Tikfoutje :$

Ontstoppingsmiddel dus.

• GER.S
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 jan 2005 09:39 #14 door GER.S
Beantwoord door GER.S in topic afvoer borrelt
HHHee Flipje toch heb je wel een beetje gelijk met ontsoppingsmiddel....... :P
de meeste verstoppingen worden veroorzaakt door zeep resten...... :)

Vooral in oude gietijzeren buizen is dat vaak de boos doener......
ik heb al veel gietijzeren leidingen gezien die buitenmaat 80mm hadden en binnen in een diameter van 10 mm over hadden......
Oorzaak?.......... zeep resten en zetmeel resten...(afgiet water van aardappels en rijst)....

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 jan 2005 21:25 #15 door Guests
:[ Hey mensen,

Bedankt voor jullie reacties!
We hebben vandaag de boel met een draaiveer (of hoe dat ook moge heten...) doorgestoken en gedraaid. Dit omdat plotseling het toilet beneden "hoog water" had....
Daarna toch maar ff in de kruipruimte gekeken en ja hoor een behoorlijk lek in een afvoerbuis.Het gaat hier niet om de rechtsreekse afvoer van de toiletten, maar een andere afvoerbuis die indirect natuurlijk wel met de afvoer van de toiletten in verbinding staat.Deze afvoer is ongeveer 7,5 cm breed en de afvoer van de wc's is breder. Morgen gaan we de boel daar maken en dan maar hopen dat het probleem ook echt van dat lek kwam....
Jullie horen nog meer en zeker als het opgelost is, reacties blijven welkom!

grz Anja.

• Marc10
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 jan 2005 15:29 #16 door Marc10
Beantwoord door Marc10 in topic afvoer borrelt
GJC,
"maar het is niet per definitie zo dat je daar niets moet kopen. Ik koop er alles "

Dat heb ik ook nooit gezegd...al koop je de hele winkel leeg. Ik zij dat je beter geen advies kunt vragen. Ga maar eens tellen hoe vaak je in een forum als dit leest "maar bij de bouwmarkt zeiden ze......" Ik kan ook nog wel een boek schrijven over de "adviezen" die de bouwmarkt aan mensen hebben gegeven.
Advies wordt nogal eens gevraagt als je in de bouw werkt nl.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 jan 2005 18:05 #17 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic afvoer borrelt
het probleem over bouwmarkten zit hem erin , dat 9 uit de 10 die er vrolijk rondhuppeld er de ballen verstand van heeft.... wat betreft advies.. en dan doel ik meer op de contructiefe dingen.
hoevaak heb ik mn collega,s wel niet horen klagen over de incompitente manier waarop hun platen zagen, of "advies" geven....

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 feb 2005 08:11 #18 door Guests
:?Misschien kunnen jullie beter een nieuwe topic openen....>>>>"Geef je mening over de Bouwmarkten cq Doe het Zelfzaken" .......
Om even terug te komen op het doel van deze topic:
Gisteravond hebben wij toch nog een loodgieter moeten laten komen.
Nadat wij de afvoerbuis hadden vervangen liep er helemaal geen water meer weg en kwam alles in de woning omhoog. De loodgieter constateerde dat de riolering BUITEN de woning waarschijnlijk is afgebroken of gescheurd!! Hij kwam met zijn apparatuur niet verder dan 9 meter.
Vanmorgen heb ik dus de gemeente gebeld en die gaan zometeen de boel hier voor de woning uitgraven, poeh dit gaat nog een hele klus worden!
Het enige voordeel is dan wel dat de gemeente hier waarschijnlijk de rekening vergoedt van de loodgieter.

jullie horen nog van me,
groetjes,
Anja :W

• Marc10
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 feb 2005 08:26 #19 door Marc10
I ¢¾ it when I'm right. *) :W

• Marc10
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 feb 2005 08:47 #20 door Marc10
Herstel ->de preview werkt toch niet helemaal!!

I it when I'm right.

Tijd voor maken pagina: 0.302 seconden