- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- WOON
- Overige woonvragen
- raambekleding badkamer
raambekleding badkamer
- peter-bakker
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
15 jan 2008 08:04 #1
door peter-bakker
raambekleding badkamer werd gestart door peter-bakker
In mijn nieuwe huis moet ik nog wat bedenken voor de ramen in de badkamer. Het zijn 2 ramen, 1 vast en 1 draai-kiep. Direct naast de draai-kiep zit de muur, dat heeft als nadeel dat ik geen rolgordijn op het bewegende deel kan hangen, want dan kan het raam niet opendraaien. Wel zou ik een rolgordijn aan het plafond kunnen hangen, maar dat is weer lastig omdat ik het raam waarschijnlijk bijna altijd op de kiepstand open zal hebben staan - het is makkelijker en mooier als de raambekleding er dan niet een eind achter hangt maar gewoon schuin aan het raam blijft hangen.
Zelf denk ik aan raamfolie. Maar volgens de lokale glasboer mag dat niet, want de ramen zijn aan de zuidkant, dus de hele dag in de zon en als je er folie op doet dan zou het hr++glas breken (thermische breuk).
Wie heeft er advies? Zonder raambekleding is geen optie, dan kijken de achterburen zo de badkamer in.
Zelf denk ik aan raamfolie. Maar volgens de lokale glasboer mag dat niet, want de ramen zijn aan de zuidkant, dus de hele dag in de zon en als je er folie op doet dan zou het hr++glas breken (thermische breuk).
Wie heeft er advies? Zonder raambekleding is geen optie, dan kijken de achterburen zo de badkamer in.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- jan44
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 juni 2009 13:38 #2
door jan44
Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft...
Beantwoord door jan44 in topic raambekleding badkamer
Het is al lang geleden dat je het schreef, maar voor anderen met dezelfde vraag:
Raamfolie is zeker wel geschikt om op glas te plakken, ook al staat de zon er op. Ik weet dat glasfabrikanten het tegendeel beweren, maar ik heb een tijd in een interieurwinkel gewerkt waar deze vraag regelmatig gesteld werd en wij hebben altijd geadviseerd gewoon folie te gebruiken. Nog nooit klachten gehad of verhalen over gesprongen ramen. Mocht e het toch een risico vinen dan kun je statisch folie gebruiken, dit wordt niet vastgeplakt maar blijft toch tegen het raam hangen vanwege de staticiteit.
Groetjes, Alieke
Raamfolie is zeker wel geschikt om op glas te plakken, ook al staat de zon er op. Ik weet dat glasfabrikanten het tegendeel beweren, maar ik heb een tijd in een interieurwinkel gewerkt waar deze vraag regelmatig gesteld werd en wij hebben altijd geadviseerd gewoon folie te gebruiken. Nog nooit klachten gehad of verhalen over gesprongen ramen. Mocht e het toch een risico vinen dan kun je statisch folie gebruiken, dit wordt niet vastgeplakt maar blijft toch tegen het raam hangen vanwege de staticiteit.
Groetjes, Alieke
Je kunt niet falen, tenzij je opgeeft...
- de-Wijsma's
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
06 okt 2009 19:13 #3
door de-Wijsma's
Beantwoord door de-Wijsma's in topic raambekleding badkamer
tip voor de post hierboven : zorg dat je de folie heel erg goed strak erop plakt, anders krijg je hele lelijke bubbels die steeds groter worden.
Deze zal jij van binnen zien en mensen van buiten ook.
Deze zal jij van binnen zien en mensen van buiten ook.
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden