- FANtv
- Forum
- WOON
- Overige woonvragen
- vliegen op zolder
vliegen op zolder
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
30 okt 2003 07:47 #1
door Guests
vliegen op zolder werd gestart door Guests
wij hebben heel veel last van vliegen op zolder. Het zijn allemaal luie vliegen. Het gaat hierbij om duizenden vliegen. Mijn vraag is: waar komen ze vandaan en wat kan ik eraan doen. Ik heb gehoord dat meer mensen hier last van hebben.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
03 nov 2004 10:39 #2
door Guests
Beantwoord door Guests in topic vliegen op zolder
heb je al een antwoord hierop gekregen want wij hebben daar ook last van... wel geen duizenden maar toch een hoop...
- GJC
- Bezoeker
-
03 nov 2004 11:05 #3
door GJC
Beantwoord door GJC in topic vliegen op zolder
Vliegen hebben voedsel nodig en een plek om eitjes te leggen. Het lijkt me dat er een dode muis/rat/kat o.i.d. ergens moet liggen.
Iemand een beter idee
Iemand een beter idee

- Marnix
- Bezoeker
-
03 nov 2004 11:14 #4
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic vliegen op zolder
Chemische aanval openen?
Eventueel milieu vriendelijker oplossing verzinnen; elektrocutie?
De lieve beestjes hebben inderdaad voedsel en een bepaalde temperatuur of vochtigheidsgraad nodig om te overleven, misschien het hele leefklimaat daar eens tijdelijk veranderen door meer of minder te stoken etc.......
Gezien de twee eerste data schijnt het eventueel een jaarlijks fenomeen te zijn
Eventueel milieu vriendelijker oplossing verzinnen; elektrocutie?
De lieve beestjes hebben inderdaad voedsel en een bepaalde temperatuur of vochtigheidsgraad nodig om te overleven, misschien het hele leefklimaat daar eens tijdelijk veranderen door meer of minder te stoken etc.......
Gezien de twee eerste data schijnt het eventueel een jaarlijks fenomeen te zijn

- Danielle-J
- Bezoeker
-
03 nov 2004 11:39 #5
door Danielle-J
Beantwoord door Danielle-J in topic vliegen op zolder
Om maar een voorbeeld te noemen: op ecosect.nl geven ze producten (apparaten en andere spulletjes) aan waarmee je zelf de vliegen kunt bestrijden. Ik zou eerst eens de oorzaak achterhalen, maar misschien is dat een klus voor Crime Scene Investigations? (Als we nu niets meer vernemen van deze mensen weten we een ding zeker: zijn er op zolder weer duizenden vliegen bijgekomen)......
- Marnix
- Bezoeker
-
03 nov 2004 11:55 #6
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic vliegen op zolder
*) *) *)
- Herman
- Bezoeker
-
07 nov 2004 18:20 #7
door Herman
Beantwoord door Herman in topic vliegen op zolder
Er moet ergens een kadaver liggen, van een redelijk dier. Wellicht een merel, duif of kat die ergens dood ligt te wezen.
De vliegen kan je chemisch bestrijden met een paar spuitbussen insectenspray. Als je een raam hebt, zet dit dan open, dan kan je het meeste er ook wel uitkrijgen. En dan moet je nog uitvinden wat er waar ligt.
Mensen die aan het eten zijn, moeten nu niet verder lezen.
Bij een vriend van me lag er een duif op een dakje: resultaat: midden in de nacht vielen de maden in zijn bed...
De vliegen kan je chemisch bestrijden met een paar spuitbussen insectenspray. Als je een raam hebt, zet dit dan open, dan kan je het meeste er ook wel uitkrijgen. En dan moet je nog uitvinden wat er waar ligt.
Mensen die aan het eten zijn, moeten nu niet verder lezen.
Bij een vriend van me lag er een duif op een dakje: resultaat: midden in de nacht vielen de maden in zijn bed...
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
09 nov 2004 16:18 #8
door Guests
Het zijn meestal herfstvliegen die o.a. op zolders overwinteren. Op de vloer in kieren, gaten enz.
Tijdens de winterperiode slapen ze en in het voorjaar als het weer warmer wordt ontwaken ze.
De beste en vriendelijkste manier van verwijderen is met de stofzuiger.
Weet ik uit ervaring.
Succes!
Tijdens de winterperiode slapen ze en in het voorjaar als het weer warmer wordt ontwaken ze.
De beste en vriendelijkste manier van verwijderen is met de stofzuiger.
Weet ik uit ervaring.
Succes!
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
09 nov 2004 19:09 #9
door Guests
Heb ooit gelezen dat je best bij de zoldervenster een spons gedrenkt in carbolzuur legt.
Is een giftig desinfectiemiddel vroeger ook gebruikt voor ontsmetten stallen. Vorige eeuw ook in hospitalen.
Huisvliegen kunnen er niet tegen., indien ze de gifdamp overleven trekken ze naar de zolder van je beste buur....
Indien je buur je raad komt vragen, dan ken je de oplossing.
Het chemisch product heeft niets te maken met (boom)carboline.
Vraag vooraf raad bij apotheek of drogist, arts : Hoe giftig? Gebruik op eigen risico....
hendrik
Is een giftig desinfectiemiddel vroeger ook gebruikt voor ontsmetten stallen. Vorige eeuw ook in hospitalen.
Huisvliegen kunnen er niet tegen., indien ze de gifdamp overleven trekken ze naar de zolder van je beste buur....
Vraag vooraf raad bij apotheek of drogist, arts : Hoe giftig? Gebruik op eigen risico....
hendrik
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
09 nov 2004 19:09 #10
door Guests
Heb ooit gelezen dat je best bij de zoldervenster een spons gedrenkt in carbolzuur legt.
hendrik
hendrik
Tijd voor maken pagina: 0.189 seconden