- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- WOON
- Overige woonvragen
- vliegen op zolder
vliegen op zolder
- cv-monteurtje
- Bezoeker
11 nov 2004 14:28 #11
door cv-monteurtje
Beantwoord door cv-monteurtje in topic vliegen op zolder
Mijn schoonzus had er ook last van en woonde op een flat. wij zagen toevallig op tv ,dat dat clustervliegen waren,en die hielden van een bepaald soort isolatie in de spouwmuur.En bij een bepaalde windrichting kwamen ze allemaal uit de spouwmuur.Misschien op internet meer te vinden van deze vlieg.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
14 nov 2004 17:47 #12
door Guests
Beantwoord door Guests in topic vliegen op zolder
Ja, dat is de clustervlieg wij hadden er vorig jaar ook last van maar dit jaar is het heel veel minder. Je moet zorgen dat de omgeving aan de buitenkant van het huis al niet komfortabel is voor de vlieg. Ik heb het hele huis ingespoten met een rugspuit en wel met een milieuvriendelijk product namelijk citroenella. Dat is een soort zeep met citroen geur, daar houden deze vliegen niet van.
Veel succes,
Veel succes,
- annemiek1000
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
28 mrt 2006 19:23 #13
door annemiek1000
Beantwoord door annemiek1000 in topic vliegen op zolder
Hallo, Ik las een berichtje over dat iemand last heeft van heel veel luie vliegen op zijn zolder, nou dat zijn herfst vliegen die over winteren in de spou van je huis ze komen in augustus/september naar binnen en trekken ongeveer april/mei weer uit je huis, en omdat ze in de winter in je spou zitten en je binnen de kachel aan hebt treden ze vaak ook je huis zelf binnen in jou woon gedeelte dus en ze zijn eigenlijk in winterslaap daarom zijn ze zo traag het zijn dus ook geen gewone vliegen, als je meer wilt weten hierover moet je even zoeken via google gewoon op herfstvliegen, heel veel mensen kennen deze vliegen namelijk niet. Je komt er in ieder geval nooit meer van af, vroeger mochten ze bestreden worden met gif maar dat mag tegen woordig niet meer vanwege milieuwetten enzo, dus mensen die er last van hebben wens ik veel succes bij dat probleem!
- Marnix
- Bezoeker
29 mrt 2006 07:11 #14
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic vliegen op zolder
En bijna zonder punten [img]smileys/smiley17.gif[/img]
- Bob-the-builder
- Bezoeker
29 mrt 2006 08:12 #15
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic vliegen op zolder
Muggenzifter! [img]smileys/smiley4.gif[/img] (of vliegenzifter?)
- underscore
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 mrt 2006 08:15 #16
door underscore
T.H.
Beantwoord door underscore in topic vliegen op zolder
Ik heb inderdaad ook last van vliegen. Dit zijn de zgn klustervliegen die swinters overwinteren. Ze zijn zeer hardnekkig. Heb je ze eruit gegooid datn zitten ze er een dag later soms al weer.
Momenteel heb ik ze nu weer op zolder. Van de ongediertebestrijding kreeg ik te horen dat men zou kunnen spuiten tussen het dakbeschot.
De gemeente adviseerde Het zolderraam steeds open te houden en ze eruit te laten.
Een advies van een imker was:Dicht alle raampjes af met een plastic zak en spuit antimuggenspray. Je bent er dan voorgoed vanaf.
Binnenkort wil ik het laatste gaan proberen.
Momenteel heb ik ze nu weer op zolder. Van de ongediertebestrijding kreeg ik te horen dat men zou kunnen spuiten tussen het dakbeschot.
De gemeente adviseerde Het zolderraam steeds open te houden en ze eruit te laten.
Een advies van een imker was:Dicht alle raampjes af met een plastic zak en spuit antimuggenspray. Je bent er dan voorgoed vanaf.
Binnenkort wil ik het laatste gaan proberen.
T.H.
- P.D.
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 mrt 2006 11:52 #17
door P.D.
Beantwoord door P.D. in topic vliegen op zolder
Misschien is
dit
iets? [img]smileys/smiley1.gif[/img]
- Riekie
- Bezoeker
29 mrt 2006 11:57 #18
door Riekie
Beantwoord door Riekie in topic vliegen op zolder
hoi hoi,
Ik heb nu het middel "resoluut" gehaald bij de plaatselijke boerenbond winkel.
Na een week heel veel vliegen binnen te hebben gehad ( allemaal dood ) lijkt het erop dat ze "op" zijn... aan het einde van de zomer gaan we ook nog de naden en kieren aan de buitenkant van de gevel dichtkitten.
Hopelijk zijn we er dan vanaf.
Groetjes,
Riekie
Ik heb nu het middel "resoluut" gehaald bij de plaatselijke boerenbond winkel.
Na een week heel veel vliegen binnen te hebben gehad ( allemaal dood ) lijkt het erop dat ze "op" zijn... aan het einde van de zomer gaan we ook nog de naden en kieren aan de buitenkant van de gevel dichtkitten.
Hopelijk zijn we er dan vanaf.
Groetjes,
Riekie
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 mrt 2006 12:40 #19
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic vliegen op zolder
Als je een spouwmuur hebt zou je het beter niet potdicht moeten maken.
An error has occurred. Hit any user to continue.
- Suzy
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 okt 2007 12:22 #20
door Suzy
ABAKKER
Beantwoord door Suzy in topic vliegen op zolder
Graag zou ik willen weten welk middel "resoluut" bij de plaatselijke boerenbond is gehaald ter bestrijding van de vele vliegen en met goed resultaat.
Bij voorbaat mijn dank voor uw hulp.
Boulanger
Bij voorbaat mijn dank voor uw hulp.
Boulanger
ABAKKER
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden