Letters
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
08 feb 2005 14:11 #1
door Guests
Ik wil graag een muur met een gedicht 'beschilderen' maar heb geen idee hoe ik dat netjes ga doen?
Zijn er ergens misschien plakletters te koop of weet iemand hoe ik het anders makkelijk kan doen??
Groetjes,
Anne-Marije
Letters werd gestart door Guests
Ik wil graag een muur met een gedicht 'beschilderen' maar heb geen idee hoe ik dat netjes ga doen?
Zijn er ergens misschien plakletters te koop of weet iemand hoe ik het anders makkelijk kan doen??
Groetjes,
Anne-Marije
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Marnix
- Bezoeker
08 feb 2005 14:19 #2
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Letters
Het mooiste zou zijn als je het echt mooi met de hand erop schilderd. Een gedicht heeft zo gelijk veel meer waarde omdat je letterlijk en/of figuurlijk je ziel er in hebt gelegd
Plakletters zijn er ook maar zie deze eerst maar eens helemaal compleet aan te schaffen. Daarna zal je als je plakt ook nog eens alles mooi recht etc. moeten plakken dus ook dat is nog best een heel gedoe. Een beetje gedicht heeft misschien 150 letters of meer.......................... (!).
Met schilderen heb je twee mogelijkheden;
Middels een diaprojector de tekst op maat weergeven of met ruitjes op schaal tekenen.
In beide gevallen kun je eerst met potlood de contouren van de letters aftekenen en dan inkleuren. Je zal dan natuurlijk wel al eerst de ondergrond mooi egaal moeten hebben in de kleur die je wilt.
Het is echt een heel leuk idee en ik zou er desnoods lekker de tijd voor nemen en héél goed op spelfoutjes letten *)
Plakletters zijn er ook maar zie deze eerst maar eens helemaal compleet aan te schaffen. Daarna zal je als je plakt ook nog eens alles mooi recht etc. moeten plakken dus ook dat is nog best een heel gedoe. Een beetje gedicht heeft misschien 150 letters of meer.......................... (!).
Met schilderen heb je twee mogelijkheden;
Middels een diaprojector de tekst op maat weergeven of met ruitjes op schaal tekenen.
In beide gevallen kun je eerst met potlood de contouren van de letters aftekenen en dan inkleuren. Je zal dan natuurlijk wel al eerst de ondergrond mooi egaal moeten hebben in de kleur die je wilt.
Het is echt een heel leuk idee en ik zou er desnoods lekker de tijd voor nemen en héél goed op spelfoutjes letten *)
- Marnix
- Bezoeker
08 feb 2005 14:21 #3
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic Letters
Wat misschien nog helpt is om met schilderstape alvast wat ruiten op schaal af te tapen op de muur. Let dan wel op dat als je de tape er af haalt je de muur niet beschadigd.
Als je op een ruitjes vel de tekst hebt geschreven kun je dus "eenvoudig" de tekst op de muur gaan aftekenen.
Succes :W
Als je op een ruitjes vel de tekst hebt geschreven kun je dus "eenvoudig" de tekst op de muur gaan aftekenen.
Succes :W
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
08 feb 2005 14:25 #4
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Letters
Plakletters is idd geen optie....
tis een heel lang gedicht misschien toch maar verven.
Het is een heel mooi gedicht maar ook veelste lang eigenlijk....
Tnx voor je tip en ik ga maar eens beginnen met de streepjes tekenen op de muur. Of de letters van alfabet uit te tekenen en omstebeurd over te trekken.. nog ff bedenken welke makkelijker is..
Doeidoei :W
tis een heel lang gedicht misschien toch maar verven.
Het is een heel mooi gedicht maar ook veelste lang eigenlijk....
Tnx voor je tip en ik ga maar eens beginnen met de streepjes tekenen op de muur. Of de letters van alfabet uit te tekenen en omstebeurd over te trekken.. nog ff bedenken welke makkelijker is..
Doeidoei :W
- GJC
- Bezoeker
08 feb 2005 17:46 #5
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Letters
Makkelijkste optie, die Marnix ook al aangeeft, is om voor een diaprojector of andere sterke lamp het blaadje met de tekst te hangen. De tekst verschijnt dan vergroot op de muurd. Je kunt dan de contouren relatief simpel overnemen en later invullen met verf o.i.d.
Let wel op brandgevaar bij het overnemen. De lamp zal releijk warm worden.
GJ
Let wel op brandgevaar bij het overnemen. De lamp zal releijk warm worden.
GJ
- GJC
- Bezoeker
- Herman
- Bezoeker
09 feb 2005 09:07 #7
door Herman
Beantwoord door Herman in topic Letters
Ook een optie is om een plakletter-boer de letters in negatief te laten uitsnijden, op een nauwelijks plakkende folie. Hierop wordt voor het aanbrengen weer een ander vel aangebracht, welke alle kleine delen (zoals de binnenkant van de O) vasthoudt.
De backingfolie verwijderen, het geheel op de muur plakken, en de aanbrengfolie verwijderen. Nu heb je een folie (sjabloon) op de muur, met daaruit gesneden de letters van je gedicht. Neem nu een sluitbus met verf, en spuit het geheel over. Folie verwijderen, en je gedicht staat op de muur...
De backingfolie verwijderen, het geheel op de muur plakken, en de aanbrengfolie verwijderen. Nu heb je een folie (sjabloon) op de muur, met daaruit gesneden de letters van je gedicht. Neem nu een sluitbus met verf, en spuit het geheel over. Folie verwijderen, en je gedicht staat op de muur...
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
09 feb 2005 17:43 #9
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Letters
Hoi Anne Marije,
Welk gedicht ga je eigenlijk op de muur schrijven? Is sjabloneren misschien een optie? (de tekst in Times New Roman punt zoveel vet uitvergroten (in word, of zo) en de lettertjes uitsnijden.) Een heel leuk idee van je om dit zelf te doen, dag, groeten, Linda *)
Welk gedicht ga je eigenlijk op de muur schrijven? Is sjabloneren misschien een optie? (de tekst in Times New Roman punt zoveel vet uitvergroten (in word, of zo) en de lettertjes uitsnijden.) Een heel leuk idee van je om dit zelf te doen, dag, groeten, Linda *)
- ina
- Bezoeker
18 feb 2005 16:39 #10
door ina
Beantwoord door ina in topic Letters
hallo anne marije.
ik heb zelf een gedicht op de muur geschilderd met gebruik van een overhead projector. maak het gedicht met mooie letters op de computer. kopieer het op een doorzichtig sheet.leg deze onder de overheadprojector en je letters staan op de muur. je kunt ze nu makkelijk overschilderen. eerst de lijntjes met een dun penseel en dan kan de projector weg en vul je de letters in. niet moelijk. wel secuur werkje. het resultaat is verbluffend.
groetjes
ina
ik heb zelf een gedicht op de muur geschilderd met gebruik van een overhead projector. maak het gedicht met mooie letters op de computer. kopieer het op een doorzichtig sheet.leg deze onder de overheadprojector en je letters staan op de muur. je kunt ze nu makkelijk overschilderen. eerst de lijntjes met een dun penseel en dan kan de projector weg en vul je de letters in. niet moelijk. wel secuur werkje. het resultaat is verbluffend.
groetjes
ina
Tijd voor maken pagina: 0.181 seconden