FANtv-nl-logo-mobile

Schimmel op het behang na voegen en impregneren buitenkant hoekwoning

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 jan 2005 05:16 #21 door Guests
Mijn man en ik hebben het er in het weekend nog eens over gehad en er komt vanmiddag toch een ander bedrijf langs om eens te kijken of er met het voegen iets mis is gegaan.

We hebben nu ong. 3 weken geleden een zo goed als nieuwe kachel aangeschaft en die brand constant (op 3,5).
Het zit hier gewoon niet goed in huis, het tocht gewoon.
We hebben vorige zomer nieuwe dubbele beglazing gekregen, dus we zijn alle randen al na gegaan, maar daar komt het ook niet weg.
Zo vervelend!
Vorig jaar is het bedrijf trouwens nog geweest omdat het ook al niet warm wou worden in huis en toen bleek dat er tijdens het opnieuw plaatsen van stenen en het voegen, oude stenen in de pijp terecht waren gekomen. Dit was al een fout van hun kant!
Nou ik ben benieuwd of dit andere bedrijf een idee heeft, want ik wil er nu ook nog wel eens warmpjes bij zitten.

O ja, de gehele buitenmuur is dicht gemetseld, zonder open voegen ertussen.
Dus hier zal ik vanmiddag ook eens naar vragen!

Ik laat deze week of volgende week nog wel wat van me horen.
Groeten Froukje.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Paul-Renting
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 jan 2005 06:04 #22 door Paul-Renting
Ik ben verder wel nieuwsgierig over de kosten van het impregneren en opnieuw voegen, zou je daar een indicatie over kunnen geven? (wij zitten zelf tegen een vergelijkbare klus aan te kijken, oud huis met schuren in buitenmuur (waarschijnlijk verkeerstrillingen) en willen dit herstellen en gelijk isoleren)

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 jan 2005 06:20 #23 door Guests
Hallo Paul,

Wij waren ong 2500 euro kwijt voor het voegen en impregneren.
Ons huis is ong 6 bij 6 meter, dus niet zo groot.

Ze zijn daar ongeveer anderhalve week mee bezig geweest.
De oude voegen verwijderen duurt ong 2 a 3 dagen. In die dagen wordt je op een gegeven moment helemaal gek van het geluid, dus als je tijdens die tijd even op visite kan of iets dergelijks daar ik je dat echt aan.

Maar je hebt nu in ieder geval een idee van de kosten.
Laat je wel heel goed informeren, zodat je niet dezelfde problemen krijgt als wij.
Succes verder, Groeten Froukje

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 feb 2005 09:37 #24 door Guests
Vorige week is het andere bedrijf bij ons geweest om te kijken of alles goed was gegaan.
Het was redelijk goed gedaan.
Ook de stenen waar lucht tussendoor moet komen waren open.
Waarschijnlijk hebben we last van opkruipend vocht.
Bij het bedrijf hebben we op advies van dit bedrijf nog een garantie certificaat aan gevraagd.
Dat was toch wel verstandig. Ik ben benieuwd wanneer we daar bericht van krijgen. Dan weten we ook zeker dat het goed zit.

Eigenlijk ben ik toch wel blij dat het waarschijnlijk toch alleen opkruipend vocht is en daar is gelukkig wel wat aan te doen.
Als we weer eens zo' n groot project laten doen, laat ik me toch eerst veel beter informeren.

Weer een leer voor de volgende keer.

• Marc10
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 feb 2005 22:42 #25 door Marc10
Beste Froukje,

Ik heb je probleem denk ik wel gevonden. Je schreef: "We hebben vorige zomer nieuwe dubbele beglazing gekregen"

Zijn de problemen hierna erger geworden?

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 feb 2005 15:26 #26 door Guests
Nee, toen hadden we de schimmel al.
Mijn man heeft nu alle ramen afgekit en het wordt nu eindelijk weer lekker warm in huis.
Het dubbele glas is er in de zomer 2004 ingezet en toen zat er ook al dubbele beglazing in. Dit raam was toen nog goed.
Ik heb nu ong. 40 cm boven de plinten het behang eraf gesneden, zodat het eerst weer even een beetje fatsoenlijk lijkt.
Die schimmel is ook niet echt gezond.

O ja, we hebben vorige week toch een garantie certificaat gekregen. 5 jaar garantie voor het opnieuw voegen en 10 jaar voor het impregneren.

• Marc10
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 feb 2005 08:28 #27 door Marc10
De ventilatie is toch het probleem. door het dubbele glas condenseerd al het vocht op de koudste plek in de kamer. Ik wwet niet wie je heeft geadviseerd om het buitenspouwblad te impregneren maar als je dat voor het vocht hebt gedaan slaat dat echt helemaal nergens op. Een spouwmuur is juist uigevonden om het vocht niet binnen te laten komen. JAls er geen problemen met de opbouw van de spouwmuur is komt jou probleem zeker NIET van buiten maar van binnen. Het vocht wat in de woning komt (douchen, wassen, afwassen, ademen, etc.) moet eruit. Goede ventilatie dient in jou geval te worden aangebracht dan ben je van de vocht problemen af. Succes.

• Marc12
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 feb 2005 21:17 #28 door Marc12
zag net de vraag wat het kost om je huis of gevel opnieuw te laten voegen. Ik moet zeggen Froukje je hebt zeker niet veel betaald, prijs komt me wel bekend voor. Maar de gemiddelde prijs voor dit werk is: uithakken, schoon spuiten met hoge druk ( spoelen ), voegen en impregneren 45 euro excl./m2

Lees meer
23 apr 2007 20:16 #29 door Jacquelineb
Hallo Marjon

Ik las net je probleem over vochtige muren.
Ik zou je aanraden om een endoscopie uit te laten voeren.
Waarschijnlijk zit er puin of stenen in de spouw. Die het vocht van buiten doorgeven naar binnen.
Misschien is dit bericht niet meer nodig maar dan hoor ik het wel.
Gr André.B

Lees meer
24 apr 2007 04:30 #30 door broem
Heb je wel naar de datum van dit topic gekeken?

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

Tijd voor maken pagina: 0.218 seconden