- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- WOON
- Overige woonvragen
- Vocht probleem
Vocht probleem
- Rocee
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
22 jan 2007 13:23 #1
door Rocee
Vocht probleem werd gestart door Rocee
Beste Forum,
Hte volgende is er gebbeurd de gemeente heeft een half jaar terug de stoep en de straat verhoogd.
Bij de stoep naast mijn woning is het fout gegaan . Daar heeft men de afwatering van de stoep naar de muur gebracht en niet naar de graskant. hierdoor wilde het water niet weglopen na een regenbui maar bleef het tegen de muur van mijn woning liggen. Waardoor ik dus een vochte muur kreeg. Maar nu heb ik een probleem mijn plafond aan de muur zijde geeft nu vocht plekken komt dit door de vochtige muur zo ja kan ik de gemeente aansprakelijkheid stellen.
Vriendelijke groeten Adrie
Hte volgende is er gebbeurd de gemeente heeft een half jaar terug de stoep en de straat verhoogd.
Bij de stoep naast mijn woning is het fout gegaan . Daar heeft men de afwatering van de stoep naar de muur gebracht en niet naar de graskant. hierdoor wilde het water niet weglopen na een regenbui maar bleef het tegen de muur van mijn woning liggen. Waardoor ik dus een vochte muur kreeg. Maar nu heb ik een probleem mijn plafond aan de muur zijde geeft nu vocht plekken komt dit door de vochtige muur zo ja kan ik de gemeente aansprakelijkheid stellen.
Vriendelijke groeten Adrie
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- impulsje
- Bezoeker
22 jan 2007 13:33 #2
door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Vocht probleem
Laat ik het zo zeggen, het lijkt mij zeer sterk dat het van de buitenmuur zo hoog optrekt. Maar onmogelijk is het natuurlijk niet.
Kunnen de vochtplekken geen andere reden hebben? Lekkage dakgoot/dak, regenpijp, of eventueel een waterlleding die lekt?
Kunnen de vochtplekken geen andere reden hebben? Lekkage dakgoot/dak, regenpijp, of eventueel een waterlleding die lekt?
- Cor-Klus
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 jan 2007 16:35 #3
door Cor-Klus
Was getekend
Beantwoord door Cor-Klus in topic Vocht probleem
Inderdaad, optrekkend vocht OK, maar niet tot aan het plafond. Moet toch echt een andere oorzaak hebben.
Was getekend
- impulsje
- Bezoeker
22 jan 2007 16:56 #4
door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Vocht probleem
Optrekkend vocht uit zich over het algemeen tot ong 1 mtr hoogte.
Wat je wel kan doen is de gemeente in elk geval erop attent maken dat de afwatering de verkeerde kant op gaat, en dat je een verzoekt indient hiervoor een oplossing te vinden. Want erg prettig is dit natuurlijk niet.
Wat je wel kan doen is de gemeente in elk geval erop attent maken dat de afwatering de verkeerde kant op gaat, en dat je een verzoekt indient hiervoor een oplossing te vinden. Want erg prettig is dit natuurlijk niet.
- Rocee
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 jan 2007 11:49 #5
door Rocee
Beantwoord door Rocee in topic Vocht probleem
Allen bedankt voor jullie antwoorden , ik weet in ieder geval wat ik moet doen . En dat de gemeente de stoep moet verbeteren maar ja je weet wat dat betekend. Hier wacht ik dus al een 1/2 jaar op. De muur waar het over gaat is een buiten muur aan de zijkant. Maar nogmaals bedankt voor jullue antwoorden.
Vr Gr Adrie
Vr Gr Adrie
- Jelmer
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 feb 2007 21:59 #6
door Jelmer
Beantwoord door Jelmer in topic Vocht probleem
Het is heel goed mogelijk dat het vochtprobleem zich naar het plotfond en zelf naar de bovenverdieping uitbereid. Door het regenwater wat in de muur en de spouw is terecht gekomen veroorzaak je een relatieve hoge luchtvochtigheid in de spouw, dit zal dan weer op koude plekken condenseren. Vervolgens kan dan ook het vochtprobleem zich uitbreiden naar de binnen muren. Het is verstandig om de stoep zo snel als mogelijk weer de juiste richting te laten afwateren. Voor meer informatie over vocht problemen kun je kijken op
www.schrijversystem.com
Succes Iwan
- Cor-Klus
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
- GJC
- Bezoeker
11 feb 2007 07:45 #8
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Vocht probleem
Het antwoord doet wel degelijk terzake en ik verwijder de link dus niet.
Reclame? Ja, daar ben ik het mee eens.
Reclame? Ja, daar ben ik het mee eens.
- sins
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 feb 2007 07:58 #9
door sins
Groetjes,
Michiel Klok
Tekenaar/Werkvoorbereider
WOON EN KLUS MAGAZINE
Beantwoord door sins in topic Vocht probleem
Volgens mij trekt het water ook zo hoog op omdat de isolatie ook doordringt is met water. Dan werkt het juist negatief en komt het door capilaire werking juist zo hoog.
Je kan volgens mij wel degelijk de gemeente aansprakelijk stellen voor geleden schade. Ik zou eens contact opnemen met je (eventuele) rechtsbijstandsverzekering en het navragen.
Je kan volgens mij wel degelijk de gemeente aansprakelijk stellen voor geleden schade. Ik zou eens contact opnemen met je (eventuele) rechtsbijstandsverzekering en het navragen.
Groetjes,
Michiel Klok
Tekenaar/Werkvoorbereider
WOON EN KLUS MAGAZINE
- Rocee
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
22 feb 2007 10:32 #10
door Rocee
Beantwoord door Rocee in topic Vocht probleem
Voor iedereen nogmaals bedankt voor de informatie.
Ter info voor allen ik inmiddels de rechtbijstand ingeschakkeld. Het probleem is er nog steeds en de gemeente krijg ik steeds dezelfde antwoorden "ja over 14 dagen gaan we beginnen" .Jullie antwoorden heb ik uitgeprint en stuur ik mee als info.
Vriendelijke groeten Adrie Swan [img]smileys/smiley32.gif[/img]
Ter info voor allen ik inmiddels de rechtbijstand ingeschakkeld. Het probleem is er nog steeds en de gemeente krijg ik steeds dezelfde antwoorden "ja over 14 dagen gaan we beginnen" .Jullie antwoorden heb ik uitgeprint en stuur ik mee als info.
Vriendelijke groeten Adrie Swan [img]smileys/smiley32.gif[/img]
Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden