FANtv-nl-logo-mobile

CV ketel zelf kopen. Slim?

• Stephan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 nov 2011 16:36 #1 door Stephan
CV ketel zelf kopen. Slim? werd gestart door Stephan
Mijn CV-ketel moet vervangen worden. Ik ben offertes aan het opvragen en de verschillen zijn groot. Iemand die ik ken heeft goede ervaring met een installatiebedrijf en hij opperde het idee om die in te huren voor het vervangen van de ketel. Ze hebben reeds een prijs gegeven. Ik zou dan zelf de ketel en zo moeten kopen. Ik denk/dacht goedkoop uit te zijn. Warmteservice gebeld en het idee voorgelegd. Die vonden het niet slim c.q. dachten dat ik er weinig tot niets mee ging besparen. Hun redenatie: je hebt niet alleen de ketel nodig, maar ook heel veel materialen. Dus buiten de 750 euro voor de ketel (goede Nefit) ben je zo nog maar 500-600 euro kwijt voor de rest van de materialen. Dat kan ik eigenlijk niet geloven. Het expansievat moet vervangen worden, maar die dingen kosten niks. Wat heb je verder nog nodig (dingen die een installatiebedrijf niet standaard meeneemt) en wat kost dat ongeveer? Ik had namelijk het idee dat je zo'n ketel redelijk compleet koopt. Zeker gezien het feit dat er sprake is van vervanging.

En ja, ik weet dat ik het ook nog aan het installatiebedrijf zelf kan vragen, dat ben ik ook aan het doen, maar ik ben benieuwd naar meerdere meningen.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 nov 2011 17:22 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic CV ketel zelf kopen. Slim?
www.fan.tv/forum/forum_posts.asp?tid=18338

al gevonden met de zoekfunctie? [img]smileys/smiley4.gif[/img]
link klikbaar gemaaktRon3212011-11-23 13:56:59

• Toon
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 nov 2011 08:51 #3 door Toon
Beantwoord door Toon in topic CV ketel zelf kopen. Slim?
€500-600 is misschien wat aan de hoge kant. Ik heb m'n ketel ook zelf vervangen, daar kwam nog 250-300 euro aan materiaal bij. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik alles vervangen heb tot de afgaande en binnenkomende leidingen. Dus alle kranen, de inlaatcombinatie etc. Ook koppelingetjes geven ze nog net niet helemaal weg en vele kleintjes maken één grote. Ook heb ik kogelkranen geplaatst in de cv leidingen (= extra kosten).

Het ligt er een beetje aan hoe alles op elkaar past, maar meestal zijn de aansluitingen van een nieuwe ketel net even anders dan die van de oude.

Komen er ook nog de kosten bij van het inregelen en eventueel huur gereedschap mocht je dat zelf niet in bezit hebben.
Toon2011-11-27 11:52:49

Lees meer
27 nov 2011 10:02 #4 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic CV ketel zelf kopen. Slim?
IK ga huren. Ik laat 3 partijen een offerte maken. Dat wordt dan een nieuwe HR ketel CW6, aangesloten op mijn zonneboiler systeem, inclusief plaatsing en natuurlijk jaarlijks onderhoudt. Zal me benieuwen wat het gaat kosten. cobra2011-11-27 13:02:45

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• Stephan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 jan 2012 13:42 #5 door Stephan
Beantwoord door Stephan in topic Re: CV ketel zelf kopen. Slim?
Ik heb uiteindelijk in overleg met een installatiebedrijf de materialen zelf aangeschaft bij Warmteservice. Zij hebben de installatie gedaan. In totaal was ik ongeveer 1800 euro kwijt, stukken minder dan de offertes van CV-installateurs, die liepen op tot 3100 euro.

Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden