FANtv-nl-logo-mobile

Schuin dak EN zoldervloer isoleren: ja of nee

• woonviDilla
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03 jan 2012 09:41 #1 door woonviDilla
Schuin dak EN zoldervloer isoleren: ja of nee werd gestart door woonviDilla
Ik wil (moet) mn schuine zolderdak gaan isoleren omdat hier gewoon helemaal niets aan gebeurd is. (enkel pannen met dakbeschot)

Toen vroeg ik mij af of het isoleren van de zoldervloer ook nog nut heeft.

De bovenverdieping met slaapkamers hebben allen een plafond van gipsplaat bevestigd op panlatten op houten draagbalken, daarboven de zolderruimte.

Ik had het idee dat als je zowel de vloer als het dak van de zolder gaat isoleren je een hele grote stilstaande luchtspouw creeerd.

Nu is mijn vraag: is dit de juiste gedachte, en is het de investering en moeite waard. Of ga ik er kwa comfort/gasverbruik niets van merken.

hoop dat iemand mn vraag kan beantwoorden.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 jan 2012 16:43 #2 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Schuin dak EN zoldervloer isoleren: ja of nee
Het heet zin om je dak te isoleren omdat er nu veel warmte verloren gaat en wat je denkt is fout.
Je zal zien dat als je je dak op de juiste manier isoleert je er op vooruit gaat qua stook kosten. Dus om met de woorden van dhr Derksen te spreken doen [img]smileys/smiley1.gif[/img]

marcel van der laan2012-01-04 19:44:29

Lees meer
22 jan 2012 11:05 - 22 jan 2012 11:09 #3 door deliasik
Beantwoord door deliasik in topic Re: Schuin dak EN zoldervloer isoleren: ja of nee
Misschien een beetje laat maar vloer/plafond isolatie is vooral nuttig als sound-isolation.
Je hoort dan minder de voetstappen en dergelijke in de ruimtes er onder. (ik neem aan dat je praat over een huis met houten vloeren gezien de dakstaat en de gipsplatenplafond)

Als je een ongebruikte zolder/vliering hebt waar een goede afsluiting door een deur is, dan helpt vloer/plafond ook wel een beetje als thermische isolatie (je zolder/vliering is dan wel brrr in de winter en pffff in de zomer :) )maar zoals al gezegd is dak isolatie de meest efficiënte verbetering om de warmte binnen te houden.
Hier op het forum staat voldoende informatie om de voor jou beste methode te vinden.

Succes.

Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
Laatst bewerkt 22 jan 2012 11:09 door deliasik.

Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden