FANtv-nl-logo-mobile

welke tochtstrips voor oude kozijnen

• deliasik
  • deliasik's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24 juli 2012 11:46 - 25 juli 2012 08:26 #1 door deliasik
welke tochtstrips voor oude kozijnen werd gestart door deliasik
hallo,

Ik heb een probleempje. Ik ben oude kozijnen van nieuwe ramen aan het voorzien en loop tegen een apart probleem aan. De stuitrand, waar je raam tegen aan komt bij sluiten (weet even de officiele naam niet), is bij nieuwe kozijnen 16mm maar bij mij 12mm boven en 15mm onder.
op dit moment sluiten de ramen "koud" tegen de kozijnen. het is wel strak en glad minder dan 1 mm. scharniertype zijn paumelle met papagaaibek aan scharnierzijde. en het gaat om boven en onder. (de stolpsluiting is niet nodig en de papagaaidraaid in een nis waar ik een P strip in plak.)

Ik heb twee vragen, is de tocht uberhaupt wel aanwezig met zo'n strakke sluiting? en moet ik gewoon niet al die ingewikkelde handelingen om een strip passend te krijgen vergeten?
2 zijn er tochtstrips, niet die plakzooi die laat toch regelmatig los, die wel passen in oude kozijnen dus 12mm diepte hebben? en geen 16mm.

extra info situatie:
Als ik de nieuwbouw strips wil plaatsen moet ik 5,5mm naar binnen frezen.(dit is niet echt een probleem , wel veel werk, maar die 16mm breedte kan ik niet kwijt. (met terug frezen zullen de kieren om de ramen heen te groot worden (ik heb al 2mm plus die 16-12=4mm bij elkaar 4mm kier, wordt het lelijk.)

Oplossing is de strip (Merk: Ellen.Type AIB 4-N AR)., de kop van de L in het kozijnhout laten zakken om zo 12mm en 15mm te houden. (moet dan nog steeds 5,5mm naar binnen maar de stoot rand blijft dan wel behouden. (rubber iets inkorten met een stanly-mes)

Maar zijn er nog andere oplossingen?

zijn er misschien rubbers die normaliter in een kunststofkozijnprofiel gedrukt worden?
met een visgraat grip? Deze kan ik dan in een geultje die ik in het hout maak drukken.

Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
Laatst bewerkt 25 juli 2012 08:26 door deliasik. Reden: extra informatie

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.173 seconden