FANtv-nl-logo-mobile

kleine computerkast met rolluik

• freek
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
09 sept 2009 13:06 #1 door freek
kleine computerkast met rolluik werd gestart door freek
Ikwil in een klein hoekje een computerkast (laten) maken. De pc wil ik niet zien en er is een flatscreen. Het liefste zonder openklappende deuren. Dus vandaar de rolluiken. Maar is dat niet erg lastig te maken? En een uitschuifbaar blad waar het toetsenbord op kan, maar wel zo stevig dat kinderen er op kunnen "hangen" zonder dat het hele meubel om valt.
Kortom een klein elegant kastje dat geen sta in de weg is. Het zou mooi zijn als het kastje in een hoekje past van 40 cm.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 sept 2009 00:34 #2 door playa
Beantwoord door playa in topic kleine computerkast met rolluik
Leonie, meet eens hoe diep jouw pc kast is? Inclusief de stekkers die achterin zitten..
Die ruimte heb je al nodig binnen het kastje.
Ik zou zelf ook zorgen voor ventilatie in het kastje. Een gat in de bodem, en een gat achterin (dat je toch al nodig hebt voor de kabels).

Ga ook eens in het hoekje zitten waar je de pc wilt hebben. Met je benen tegen de muur of zover daar vandaan dat je nog lekker zit. Dan heb je ook een idee hoe diep een blad kan zijn om aan te werken. Je kunt natuurlijk niet met je benen tegen het kastje zitten, dus het kastje komt naast je.
Een tft monitor kan je aan de muur bevestigen. Dat scheelt weer wat diepte.
Een printer kan je boven het kastje kwijt.

Er zijn toetsenbord lades te koop die je zo onder een blad kunt schroeven. Je kunt daar natuurlijk niet op staan of op gaan zitten als kind.
De hoogte van een toetsenbord is natuurlijk wel belangrijk. Ook de hoogte van een blad waar de muis of trackball op ligt.

Alles is te maken natuurlijk, ook een rolluik, maar waarom mag er geen deurtje in? Met een rolluik raak je iets ruimte kwijt aan de bovenkant. Afhankelijk van het soort systeem. Een systeen waarbij het omhoog geschoven deurtje aan de achterkant naar beneden zakt, is misschien niet slim vanwege de aansluitingen van de pc. Een rolluik dat in het bovendeel van het kastje oprolt (dat daarin weg schuift) kost ruimte. Dat plus de hoogte van de pc bepaalt de minimale hoogte van het kastje.
Je kunt ook een greeploze deur nemen, of een soort lade waar de pc in staat. Alles is mogelijk. En hoe vaak doe je het deurtje open? Alleen als je een cd wilt verwisselen?

Dus ga eens lekker meten en schetsen :-)
Zo kom je al een beetje achter de minimale maten van een meubeltje.

Een bouwtekening heb ik niet. Die moet ik ook altijd zelf maken.

Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.143 seconden

© FANtv.nl