FANtv-nl-logo-mobile

kwasaki versys

• anstefay
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22 jan 2008 15:35 #1 door anstefay
kwasaki versys werd gestart door anstefay
Ik ben 58 jaar en rij nu een zes jaar met een bmw650gs. Die gaat naar een van de zonen en ik heb nu mijn zinnen gezet op een Kawasaki Versys. Ik rij alle dagen woon-werk (een 30 km) en alle jaren een grote europa-toer (2000-3000km) en soms nog een kleintje erbij. Is die versys een goede keuze?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jan 2008 16:00 #2 door broem
Beantwoord door broem in topic kwasaki versys
Maak eens een proefrit van minimaal een uur.
Dan weet je heel wat meer.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• anstefay
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22 jan 2008 20:18 #3 door anstefay
Beantwoord door anstefay in topic kwasaki versys
Dat is voor morgennamiddag gepland. Ik breng wel veslag; Bedankt

• anstefay
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
23 jan 2008 15:44 #4 door anstefay
Het proefritje is tegengevallen. Ik had er aan moeten denken dat het een "terugetunede" (zeggen ze dat zo?) motor is die eigenlijk een meer sportieve motor is. Ik had hetzelfde gevoel als met de Triumph Tiger , ook een teruggetunede sprtmotor en de cbf1000. Blijkbaar hou ik niet van moto's met veel koppel maar eigenlijk met weinig pit. Er is wel een groot moment beschikbaar en dat "trekt" wel maar het lijkt erg lui en niet erg pittig? Het leek wel of mijn 650 GS op de terugweg iets wilde laten zien, want die spurtte erg lekker.
Hoe tunen ze zo'n motor naar meer moment? Andere tandwielen op de primaire overbrenging? Andere software op de injectie? Andere verhoudingen in de versnellingsbak?
Ik wou de cbf 600 abs nog gaan proefrijden, maar is dat ook niet zo'n teruggetunede?
Ik had gehoopt op de kik die ik kreeg met de F800 ST. Een erg pittige motor. Het is erg (voor mijn portemonnee) maar ik zie me naar die tweecilinder F800 in BMW gaan. Misschien opnieuw een F650GS (die ik nu heb) maar dan met die 800cc tweecilindermotor, maar daar heb ik nog geen testen van gelezen.De F800GS begint vanaf10.000 euro en dat is een erge pijngrens. Misschien gaan ze nog moto's met die 800 cc motor maken. Een 800 R zou leuk zijn.
Een illusie armer.Spijtig.

Lees meer
24 jan 2008 03:42 #5 door broem
Beantwoord door broem in topic kwasaki versys
Jammer, maar je hebt nog een fijne motor blijkbaar.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• anstefay
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25 jan 2008 14:34 #6 door anstefay
Volgende proefrit een KTM adventure abs (een iets andere tweecilinder) Lijkt me een betere upgrade na een f650gs

Tijd voor maken pagina: 0.179 seconden