FANtv-nl-logo-mobile

[COLUMN] Wijzende vinger!

• Stephan
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 juni 2005 12:14 #1 door Stephan
[COLUMN] Wijzende vinger! werd gestart door Stephan

Arjan Everink is hoofd afdeling Verkeer en Opleidingen van de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging . In het E-magazine van MotorXperience geeft hij tweewekelijks zijn mening over motorrijden en veiligheid.

Ben je het met hem eens of juist totaal niet? Geef hier je mening!

Nee hè, alweer die wijzende vinger!

" Eindelijk wordt het weer een beetje zomer. Nog niet alle motorfietsen zijn van stal gehaald, maar de meesten staan al wel blinkend in de schuur, klaar om te velde te trekken. Echter, ik moet constateren dat sommige motorrijders vaak na de winterstop wel iets vergeten uit de kast te halen.

Menig motorrijder zal nu waarschijnlijk denken: 'Ja hoor, daar heb je hem weer. Alweer dat gezeur over gepaste kleding op de motor.' Ja, ik geef ook toe dat deze motorrijders volledig gelijk hebben. Dit is dan ook wel de groep motorrijders die je meestal keurig in pak, handschoenen en laarzen ziet rondrijden. Deze motorrijders kom ik daarom onderweg al zwaaiend tegemoet.

Nee, waar ik van baal, is die andere groep met motorrijders die zogenaamd veel van hun vriendin houdt. Je weet wel: zelf strak in het pak met afgesleten kneepads en dan een mooie meid achterop. Zo'n lekker ding in een strakke spijkerbroek, gympies, sportief jack en blond haar dat in de wind wappert. Heb je zo'n lekker ding wel eens gezien op de eerste-hulptafel van een ziekenhuis na een flinke glijpartij, omdat er toevallig ergens grind op de weg lag? Brrrrrr, géén leuk gezicht.

Natuurlijk begrijp ik dat het niet altijd even prettig is om met 30 graden in een motorpak op je motor te stappen. Tegenwoordig heb je echter zoveel verschillende soorten motorkleding; voor alle weersomstandigheden is er wel een pak. Daarnaast heb je speciale onderkleding dat het lichaam zelfs koel houdt. Investeer in jezelf, je hebt tenslotte je motor toch ook verzekerd? Laten we proberen hier aandacht aan te schenken, voordat de overheid zich ook hier nog eens mee gaat bemoeien!

Ik hoop dat we een mooie zomer krijgen en dat ik een lamme arm van het zwaaien krijg. "

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• pipofromhell
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 juni 2005 21:11 #2 door pipofromhell
Beantwoord door pipofromhell in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
Toch is het voor medeweggebruikers ook erg belangrijk dat zo'n blonde accesoire achterop er smakelijk uit ziet.

En dan wil ik wel even zwaaien. [img]smileys/smiley30.gif[/img]

• Snaaier
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 juni 2005 07:15 #3 door Snaaier
Beantwoord door Snaaier in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
Maar het is wel net zo prettig dat ze er na een motorritje nog steeds smakelijk uitzien!

• willem.s
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 juni 2005 21:35 #4 door willem.s
Beantwoord door willem.s in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
Een mooi blank velletje moet natuurlijk wel zo blijven.......

w.

• pipofromhell
  • Bezoeker
  • Bezoeker
16 juni 2005 22:20 #5 door pipofromhell
Beantwoord door pipofromhell in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
Dus dit zie je liever niet op de weg???

[color=#990099> [/color=#990099>

(afbeelding helaas niet hier te tonen)
pipofromhell38520.0181712963

• Cor123
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 juni 2005 15:40 #6 door Cor123
Beantwoord door Cor123 in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
ja, dan wordt je aangehouden!

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 juni 2005 15:53 #7 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
Ik heb een paar zomers geleden terwijl het ca. 25 graden was, een flinke schuiver gemaakt met mijn motor. Ik werd op slechts een paar kilometer van mijn woning van de weg gereden door een (dronken) automobilist. De verleiding destijds was groot om lekker luchtig gekleed te gaan, maar ik ben nog steeds blij dat ik een goed pak en goede laarzen aanhad. Conclusie: liever heet dan geen vel meer op je r..t

• Cor123
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 juni 2005 16:02 #8 door Cor123
Beantwoord door Cor123 in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
Helemaal gelijk Bob,

Ik rij reed in mijn spijkerbroek en motorjack maar als je dan een schuiver maakt heb je alsnog je benen open. Tegenwoordig enkel motorpak ook als het buiten 30 graden is. Dan moet je gewoon wat harder rijden voor verkoeling! (grapje?)[img]smileys/smiley5.gif[/img]

• willem.s
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 juni 2005 18:40 #9 door willem.s
Beantwoord door willem.s in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
Zomers rij ik een spijkerbroek met teflon stukken.

Ziet er tenminste nog een beetje normaal uit, en is niet zo warm.

Naar mijn werk heb ik dan wel een motorbroek aan.

w.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
17 juni 2005 18:49 #10 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic [COLUMN] Wijzende vinger!
teflon stukken?..... slytpads bedoel je vast??[img]smileys/smiley36.gif[/img]

Tijd voor maken pagina: 0.230 seconden