- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- MOTOR
- Algemene Motorpraat
- motorolie
motorolie
- BdG
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
20 aug 2005 21:42 #1
door BdG
motorolie werd gestart door BdG
Beste forumgebruikers,
Ik heb 10L motorolie gekocht van het merk Marly half-synth. 10W/40 met de specificaties API SH/CF.Deze olie is bestemd voor mijn auto.
Ik zou nu graag willen weten of ik deze olie ook mag gebruiken voor mijn Honda pan st 1100.Ik weet dat de koppeling in de motorolie zit en dat hiervoor speciale olie ( aangevuld met additieven ) bestaat.
Kan ik aan bovengenoemde specificaties zien of deze geschikt is voor mijn motor?
bedankt voor evt reacties
Ik heb 10L motorolie gekocht van het merk Marly half-synth. 10W/40 met de specificaties API SH/CF.Deze olie is bestemd voor mijn auto.
Ik zou nu graag willen weten of ik deze olie ook mag gebruiken voor mijn Honda pan st 1100.Ik weet dat de koppeling in de motorolie zit en dat hiervoor speciale olie ( aangevuld met additieven ) bestaat.
Kan ik aan bovengenoemde specificaties zien of deze geschikt is voor mijn motor?
bedankt voor evt reacties
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- JoWilly
- Bezoeker
23 aug 2005 12:02 #2
door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic motorolie
Bel even met mr. Honda...
Honda Nederland bv
Capronilaan 1
1119 NN Schiphol-Rijk
tel. 020- 7070000
fax. 020-7070001
Of in jouw geval..
Call our Contact Centre on
0845 200 8000 from
8am - 6pm Monday to Friday, and 9am - 5pm on Saturday.
Outside these hours a limited service applies.
Motorcycles:
01753 590510
Honda Nederland bv
Capronilaan 1
1119 NN Schiphol-Rijk
tel. 020- 7070000
fax. 020-7070001
Of in jouw geval..
Call our Contact Centre on
0845 200 8000 from
8am - 6pm Monday to Friday, and 9am - 5pm on Saturday.
Outside these hours a limited service applies.
Motorcycles:
01753 590510
- BdG
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
23 aug 2005 15:42 #3
door BdG
Beantwoord door BdG in topic motorolie
Beste Jo,
Kunt u misschien uw e-mail adres doorsturen of kunt u de reactie op bovengenoemde vraag sturen naar onderstaand adres.
Het telefonisch contact is veel moeilijker aangezien ik in Belgie woon.
ludo
Kunt u misschien uw e-mail adres doorsturen of kunt u de reactie op bovengenoemde vraag sturen naar onderstaand adres.
Het telefonisch contact is veel moeilijker aangezien ik in Belgie woon.
ludo
- CyberLion
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
30 okt 2006 12:27 #4
door CyberLion
Het hele jaar door!
Beantwoord door CyberLion in topic motorolie
Gewoon NIET DOEN[img]smileys/smiley7.gif[/img].
Echt waar, en ik heb geen aandelen in motor olie, maar.............
De specs die je noemt zeggen helemaal niets over de geschiktheid voor jouw motorfiets! Het zijn internationale specs die voor de AUTOmobielindustrie zijn afgesproken! Daar mogen dan ook allerlei dopes inzitten die bijvoorbeeld wrijving verminderen die in de motor geen kwaad kunnen maar zich wel kunnen afzetten in het voerings-materiaal van jouw natte koppeling! Slip is het gevolg![img]smileys/smiley32.gif[/img].
In het gunstigste geval verhelp je je slippende koppeling weer door 1 of 2 keer met wel goede olie voor motorfietsen te spoelen, in het slechtste geval moet je spoelen en je koppelingsplaten vervangen!
Wil je toch lekker op de goedkopere auto-olie rijden, koop dan eens een ouwe K100[img]smileys/smiley2.gif[/img], daar hangt een droge koppeling achter!
Echt waar, en ik heb geen aandelen in motor olie, maar.............
De specs die je noemt zeggen helemaal niets over de geschiktheid voor jouw motorfiets! Het zijn internationale specs die voor de AUTOmobielindustrie zijn afgesproken! Daar mogen dan ook allerlei dopes inzitten die bijvoorbeeld wrijving verminderen die in de motor geen kwaad kunnen maar zich wel kunnen afzetten in het voerings-materiaal van jouw natte koppeling! Slip is het gevolg![img]smileys/smiley32.gif[/img].
In het gunstigste geval verhelp je je slippende koppeling weer door 1 of 2 keer met wel goede olie voor motorfietsen te spoelen, in het slechtste geval moet je spoelen en je koppelingsplaten vervangen!
Wil je toch lekker op de goedkopere auto-olie rijden, koop dan eens een ouwe K100[img]smileys/smiley2.gif[/img], daar hangt een droge koppeling achter!
Het hele jaar door!
Tijd voor maken pagina: 0.195 seconden