FANtv-nl-logo-mobile

Sierkapjes op koplampen

• Guppie880
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29 juli 2006 16:48 #1 door Guppie880
Sierkapjes op koplampen werd gestart door Guppie880
Ik heb pas gehoord (cafépraat) dat in Nederland zware boetes staan op het verfraaien van koplampen met sierkapjes. De man sprak van boetes van € 40,00 opgelegd door de politie van Limburg-zuid in de omgeving van Vaals.

Daar in België de meeste choppers uitgerust zijn met dergelijke versiersels, die dan in Nederland beschouwd worden als gevaarlijke uitsteeksels, lopen de meesten van ons (belgen) door onwetendheid een financieel risico. Zijn buitenlanders verplicht van alle reglementen qua uitrusting te kennen wanneer ze in het betreffende land rijden? Normaal voldoen al de motos aan het eigen reglement wat betreft veiligheid en uitrusting.

Graag een reactie van alle motominnende nederlanders en belgen en andere nationaliteiten. ( motards zitten sowieso tijdens hun ritten dikwijls over de landsgrenzen)

mvg

Ronny

Zwarte

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 juli 2006 19:33 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Sierkapjes op koplampen
Voor zover ik weet moet je je houden aan de richtlijnen en wetten van het land waarin je je bevindt.

• Guppie880
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29 juli 2006 21:00 #3 door Guppie880
Beantwoord door Guppie880 in topic Sierkapjes op koplampen
Ik ben nog eens extra op nederlandse sites voor motoronderdelen gaan nakijken, deze kapjes (visors) worden zonder enige vermelding van illlegaliteit vermeld, dit in tegenstelling tot bepaalde uitlaatsystemen of helmen. Ik ben akkoord dat je je moet houden aan de reglementen van het betreffende land, maar dat slaat dan op andere belangrijke zaken. Wie, ook nederlanders, zijn op de hoogte van deze details. Misschien waren de agenten wat overijverig en was het beter geweest van te wijzen op de verschillen tussen de wetgeving.( en niet direct te beboeten) De grenzen zijn afgeschaft maar er is toch nog werk aan de winkel voor één europa (of één benelux)

Ronny

Zwarte

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 juli 2006 22:03 #4 door Bob-the-builder
Je zou je vraag hier eens kunnen stellen.
Er is ook een forum.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 juli 2006 22:11 #5 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Sierkapjes op koplampen
Ik kan je het fijne ervan niet vertellen. Wel is een collega van me lid van een motorforum. Ik zal hem eens op je vraag wijzen. Misschien weet hij het of kan hij aan de info komen.

• Guppie880
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29 juli 2006 22:34 #6 door Guppie880
Beantwoord door Guppie880 in topic Sierkapjes op koplampen
Nederlandse reglementen over motorvoertuigen spreken altijd over europese richtlijnen. Dus het kan nog erger dat het in gans europa dan eigenlijk zou verboden zijn. Zal wel een persoonlijke appreciatie zijn van de verbaliserende agent (misschien op advies van een promotiebeluste magistraat)[img]smileys/smiley19.gif[/img][img]smileys/smiley19.gif[/img]

Zwarte

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 juli 2006 22:38 #7 door Bob-the-builder
Dat is goed mogelijk.
Maar zoiets mag je natuurlijk altijd aanvechten.....

Tijd voor maken pagina: 0.241 seconden