- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- MOTOR
- Algemene Motorpraat
- verlichting
verlichting
- sanniepower
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
11 apr 2007 11:24 #1
door sanniepower
motormuis
verlichting werd gestart door sanniepower
Hallo, ik heb sinds kort mijn eerste motor en heb dus nog niet zo veel ervaring op de weg.
Ik zie nog wel eens motoren rijden, met dubbele koplampen waar er maar 1 van brand.
Is de andere dan kapot, of mag er maar 1 branden?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
Ik zie nog wel eens motoren rijden, met dubbele koplampen waar er maar 1 van brand.
Is de andere dan kapot, of mag er maar 1 branden?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen.
motormuis
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- GJC
- Bezoeker
-
11 apr 2007 11:41 #2
door GJC
Beantwoord door GJC in topic verlichting
Volgens mij mag er maar één branden. Dit is de tekst in het voertuigreglement:
Artikel 5.4.57
1. Motorfietsen mogen zijn voorzien van:
a. een stadslicht,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
b. een mistlicht aan de voorzijde van het voertuig;
c. een mistlicht aan de achterzijde van het voertuig;
d. waarschuwingsknipperlichten;
e. een of twee parkeerlichten,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
f. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;.;
g. een witte retroreflector aan de voorzijde van het voertuig,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
h. een richtlicht,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
i. een bermlicht aan de voorzijde van het voertuig, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
j. werklichten,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997.
2. Lichten die ingevolge artikel 5.4.51 verplicht zijn gesteld voor voertuigen die na een in dat artikel genoemd tijdstip in gebruik zijn genomen, mogen zijn aangebracht op voertuigen die voor of op dat tijdstip in gebruik zijn genomen mits wordt voldaan aan de in artikel 5.4.53 met betrekking tot die lichten gestelde eisen.
3. Motorfietsen, die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1997, mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra niet-driehoekige rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.
Artikel 5.4.57
1. Motorfietsen mogen zijn voorzien van:
a. een stadslicht,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
b. een mistlicht aan de voorzijde van het voertuig;
c. een mistlicht aan de achterzijde van het voertuig;
d. waarschuwingsknipperlichten;
e. een of twee parkeerlichten,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
f. ambergele retroreflectoren aan de voorste zijkanten van het voertuig, ambergele of rode retroreflectoren aan de achterste zijkanten van het voertuig;.;
g. een witte retroreflector aan de voorzijde van het voertuig,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
h. een richtlicht,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
i. een bermlicht aan de voorzijde van het voertuig, indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997;
j. werklichten,indien het voertuig in gebruik is genomen voor 1 november 1997.
2. Lichten die ingevolge artikel 5.4.51 verplicht zijn gesteld voor voertuigen die na een in dat artikel genoemd tijdstip in gebruik zijn genomen, mogen zijn aangebracht op voertuigen die voor of op dat tijdstip in gebruik zijn genomen mits wordt voldaan aan de in artikel 5.4.53 met betrekking tot die lichten gestelde eisen.
3. Motorfietsen, die in gebruik zijn genomen voor 1 november 1997, mogen zijn voorzien van extra witte retroreflecterende voorzieningen aan de voorzijde, extra niet-driehoekige rode aan de achterzijde en extra ambergele aan de zijkanten van het voertuig.
- sanniepower
-
Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 apr 2007 12:10 #3
door sanniepower
motormuis
Beantwoord door sanniepower in topic verlichting
Ben in het bezit van een suzuki 650 black rhino met dubbele lampen voor.
Weet iemand hoe je er 1 uit kan zetten.
Ben nog niet zo ervaren.
Weet iemand hoe je er 1 uit kan zetten.
Ben nog niet zo ervaren.
motormuis
Tijd voor maken pagina: 0.228 seconden