FANtv-nl-logo-mobile

Triumph Rocket III 2300CC

• Herman777
  • Herman777's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30 apr 2007 16:14 #1 door Herman777
Triumph Rocket III 2300CC werd gestart door Herman777
Ik zal even voorstellen een Triumph Rocket III 2300 CC

Heb hem aangeschaft na een goede test rit van 80 Km en na 3 andere types zoals de Suzuki M1800 Kawasaki Vulkan 2000 en Yamaha Wildstar 1600.

Het meest verslavende is wel het koppel en het geluid deze sound is verschrikkelijk mooi en bij schakel lui rijden heb je bij 1750 Rpm al 200 Nwt . Daar tegen is de wegligging van deze Leopart-tank gewoon zeer goed te noemen droog weegt hij dan ook 320Kg met alles erop en er aan (brandsof 24 L motor olie 5 liter koelvloeistof ?) denk ik 350Kg . Zonder erg ga je gouw te hard een bocht in met resultaat dat de steppen aan de grond zitten en deze dan ook weer even aangeven weet je het zeker dat je dat wil . De remmen zijn redelijk goed kunnen beter (ben een sport motor gewend) schakelen is wennen niet vloeiend maar wel goed in het begin wat zwaar maar nu na 9000 Km is hij een stuk gemoedelijker. Heeft hem gekocht bij Safe Zoetermeer deze is na 2006 juni geen Triumph dealer meer dat heb ik dan ook gemerkt service tot aan de deur . Gelukkig zijn er dan ook nog motor zaken zoals Goedhart die hiervoor gewoon service verlenen zonder zeuren volgens fabrieks garantie .

De uitstraling is dan ook verschrikkelijk mooi wat het blok aangaat zowel linker als rechter zijde het kontje is ook apart de vette achterband van 240 breed geeft hem ook een mooie uitstraling. De Silender Upgrade pijpen zijn zeker ook een goede aanvulling (sound) voor alle genot en de derde pijp aan de linkerzijde is ook een mooie afwerking voor het aanzicht van het cardan. Ik vind dan ook dat je met deze motor twee kanten op kan van (power) Cruiser of Cafe racer zoals het ook zo vaak is gezegd over een de wel bekende Yamaha V-max (heb er ook 2 van gehad) aleen had deze geen wegligging die het vermogen aan kon. Ik zal er dan ook maar een paar plaatjes bij doen het geluid word minder hiervoor zal je naar een Triumph dealer moeten gaan of regio Rotterdam moeten wonen wil je hem toevallig tegen komen met dat lekkere vette geluid.

Triumph Rocket III 2300CC Silender upgrade + Tune Boy (Goes)

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 apr 2007 20:34 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Triumph Rocket III 2300CC
Wat een Beest van een motor!

(uiteraard in de goede zin van het woord).

Lees meer
09 mei 2007 21:43 #3 door Marit
Beantwoord door Marit in topic Triumph Rocket III 2300CC
Wat een motor he. Echt een superding. Ik heb er namelijk ook één.

Bekijk het filmpje maar even, dan kun je het geluid ook horen.

Motorrider2007-05-09 23:44:49

Triple POWERRRRR.

• Herman777
  • Herman777's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 mei 2007 13:23 #4 door Herman777
Beantwoord door Herman777 in topic Triumph Rocket III 2300CC
Inderdaad een leuk filmpje met de juiste sound.

Triumph Rocket III 2300CC Silender upgrade + Tune Boy (Goes)

Tijd voor maken pagina: 0.199 seconden