FANtv-nl-logo-mobile

Halve draai met motorrijlessen

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 mei 2005 08:30 #1 door Guests
Halve draai met motorrijlessen werd gestart door Guests
Wie heeft er voor mij wat tips ?
Ik ben motorrijlessen aan het nemen en ik vind het SUPER.
Probleem is echter......De halve draai.....Die krijg ik maar niet onder de knie ( Angst) In het verkeer prima geen probleem zelfs , maar ohhh weee als er pionen staan
Alle adviezen zijn welkom.
Groetjes Els

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14 mei 2005 16:22 #2 door mariianne
Beantwoord door mariianne in topic Halve draai met motorrijlessen
Wie heeft er voor mij wat tips ?
Ik ben motorrijlessen aan het nemen en ik vind het SUPER.
Probleem is echter......De halve draai.....Die krijg ik maar niet onder de knie ( Angst) In het verkeer prima geen probleem zelfs , maar ohhh weee als er pionen staan
Alle adviezen zijn welkom.
Groetjes Els

Hoi Els,

Volgens mij praat je hier over twee dingen.
1 Angst in het verkeer
2 Het niet exact weten how to handle.

Deze twee punten heb ik bij mijn vrouw ook gesignaleerd toen ze ging rijden.

Ok punt 1
Angst wegnemen kan niemand dat is een punt wat jezelf moet overwinnen door bv veel te rijden.. Aan de andere kant is het wel goed dat je "angst" hebt omdat dat je ook gelijktijdig waakzaam houdt.

Punt 2
Leer jezelf aan (bij byzondere verrichtingen) dat je op de deels op de rand van je buddy seat te gaan zitten. Dus bij een linker bocht ga je op de rechter kant van je b-seat zitten.
Bij een rechter bocht op de linkerkant van je b-seat. Als je nl de motor instuurt, zal die uitzichtzelf die bocht ingaan. Hou je lichaam dan ook zo verticaal mogelijk. Ennnn nee hij valt echt niet om en indien wel dan zit je er haaks op dus jebeen er niet onder.
2 vliegen in 1 klap *)

Ook hier geldt voor beide technieken veel oefenen en doen.
Als je lest kan ik je persoonlijk een 4 of 5 daagse adviseren. Dat rij je nl de hele dag en en doorgaans op dezelfde motor. Je hoeft dan niet eerst, steeds weer, een half uur te wennen aan die fiets, wat je bij wekelijkse lessen wel moet. Daarbij wissel je ook niet steeds van fiets.en ik kan je zeggen met lessen scheelt dat echt.

Zelf ben rij ik al vanaf mijn 6e ben inmiddels 50 en ben pas 1 x op me plaat gegaan.
Veel su6 en plezier

greetzzzz
Dutch

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 mei 2005 17:42 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Halve draai met motorrijlessen
Toppie Duthienh .......Dinsdag weer les , dus ik ga het gelijk uitproberen. Dank je wel. Groetjes ELS

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
18 mei 2005 16:44 #4 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Halve draai met motorrijlessen
Nou meis dat probleem heb ik ook gehad en ben zelfs gevallen met de 8tjes te draaien, je moet met je kont die motor wegduwen of met je knieeen tegen de tank duwen en zo vroeg mogelijk naar dat eindpunt over je schouder heen proberen te kijken, je armen doen dan vanzelf wat ze moeten doen de goede richting op sturen je moet je motor een beetje wegduwen, heel veel succes en blijf oefenen want ook jij haalt het een keer liefs Linda

Tijd voor maken pagina: 0.247 seconden