FANtv-nl-logo-mobile

Geslaagd (Theorie)

• Adulinde
  • Adulinde's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
20 juli 2005 22:57 #1 door Adulinde
Geslaagd (Theorie) werd gestart door Adulinde
Nou vandaag geslaagd voor mijn Theoriein 1 keer met 5 fouten, nu ben ik
eigenlijk wel nieuwschierig hoe de rest het er hier vanaf heeft
gebracht.

Verder heb ik nu een stuk of 10 praktijk lessen gehad en begin het allemaal aardig door te krijgen.

Kunnen jullie hier eens wat ervaringen over de examens posten?

Groeten (een heel blije) Han

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 juli 2005 08:25 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Geslaagd (Theorie)
Twintig jaar geleden gedaan, dus niet echt te vergelijken, maar vooruit.

1e poging zonder boek en studie: 1 fout teveel, dus gezakt (eigen schuld)
2e poging met boek en studie: slechts 1 fout, dus geslaagd. Ik weet zelfs de fout nog, die ging over de motor op de stoep parkeren.

Wat betreft het examen: probeer te vergeten dat het een examen is en ga gewoon lekker ontspannen een stukje rijden. Uiteraard wel laten zien dat je heel goed oplet in het verkeer. Dat vinden ze fijn....

Naschrift: sorry Han, in de eerste plaats van harte gefeliciteerd met het behalen van de theorie!
Bob the builder38554.6663310185

• Adulinde
  • Adulinde's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21 juli 2005 13:22 #3 door Adulinde
Beantwoord door Adulinde in topic Geslaagd (Theorie)
Inderdaad, verkeersdeelming zie ik ook niet zo tegenop.
Voertuigbeheersing lijkt me wel lastig, maar ik heb nog een tijdje om te oefenen, vanavond weer dus ik hoop dat het een beetje droog blijft.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 juli 2005 13:34 #4 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Geslaagd (Theorie)
Ik heb mijn examen in de stromende regen moeten doen bij windkracht 7, omstandigheden die ik bij het lessen nooit was tegengekomen. Het zicht was minimaal. De stopproef moest ik doen op een industrieterrein waar de plassen 5cm diep waren vanwege de sporen in het wegdek. Bovendien lag de weg vol met bladeren en takken van de naastgelegen populieren. En....degene die voor mij examen had gedaan was gevallen met de motor, dus reed ik met een afgebroken remhandle en een krom stuur. Verre van ideaal dus. Ik protesteerde en wilde graag op een andere motor afrijden, maar dat werd niet toegestaan. Toen ik ook de stopproef moest doen op de plaats van het ongeval van mijn voorganger weigerde ik dat, wat me mijn examen heeft gekost. Tweede examen was geen enkel probleem, heeft geloof ik 10 minuutjes geduurd. De examinator was op de hoogte van wat er gebeurd was, en liet me een stukje rijden en even flink remmen, en dat was dat. Om een lang verhaal kort te maken: oefenen in de regen is misschien niet leuk, maar wel nuttig.

• petervandamned
  • Bezoeker
  • Bezoeker
21 juli 2005 14:13 #5 door petervandamned
Beantwoord door petervandamned in topic Geslaagd (Theorie)
Kwam aanrijden op mijn eigen motor tijdens me rij examen ;) Auto wilde net niet starten.

donderdags ervoor nog de lesmotor aan gort gereden door los liggende klinkers.

Al met al geen best begin van me examendag, gelukkig reden we precies de route die ik s,morgens nog met me instructeur had gereden.

Theorie was in die tijd ook niet nodig trouwens, had me auto rijbewijs een week eerder gehaald :) Net een paar maanden 18, nonders das al 25 jaar terug :(

Tijd voor maken pagina: 0.217 seconden