- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- MOTOR
- Nieuw op de motor
- Zware motors als beginneling
Zware motors als beginneling
- Siny
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
16 feb 2006 16:14 #1
door Siny
Van Winkle zei, da,s een Rip uit mijn lijf!!!!!!!!!!!
Zware motors als beginneling werd gestart door Siny
Koop gelijk geen zware motor, begin met een choppertje van 700cc.
Als je een keer kan rijden schakel dan over naar een een echte motor, koop dan een HARLEY[img]smileys/smiley2.gif[/img]
Als je een keer kan rijden schakel dan over naar een een echte motor, koop dan een HARLEY[img]smileys/smiley2.gif[/img]
Van Winkle zei, da,s een Rip uit mijn lijf!!!!!!!!!!!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- fazzy
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 feb 2006 18:07 #2
door fazzy
Adriaan
Beantwoord door fazzy in topic Zware motors als beginneling
Het verstandigste is voor een beginner; wordt niet verliefd op bling-bling, maar beslis wat je wilt; dagtochten, vakantie, expedities, kort en snel of lang en ver. Tip2; Deel het leeggewicht van de motor door het vermogen; alles onder vier is voor gevorderden!.Tip3 Als je wilt gaan toeren en ermee op vakantie; let op het gewicht dat je mag meenemen; twee mensen in motorpakken en helmen wegen gauw 150 kg.(je telt zelf ook mee!) lichtgewicht tent, slaapzakken, motorkoffers, bagage, benzine enz. gauw 50 kg., in dit geval heb je niks aan een machine die minder dan 200 kg mag laden. En over HD; mooie machines en ik zou erg graag een naast mijn Guzzi's hebben, maar nauwelijks een beginnersmotor en weinig geld zijn ze ook niet bepaald. Dan nog tot slot; Onthou dat volgens de statitieken je twee en een half jaar na het behalen van je rijbewijs je twee maal zoveel kans heb op een zwaar ongeval als gelijk na behalen hiervan en je eerst na gemiddeld zeven jaar je jezelf als ervaren mag beschouwen (proefondervindelijk door ondergetekende bevestigd[img]smileys/smiley18.gif[/img]) Mail me als je van mijn 27-jarige motorervaring wil mee profiteren. Adriaan38764.8836689815
Adriaan
- Adulinde
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 feb 2006 19:37 #3
door Adulinde
Beantwoord door Adulinde in topic Zware motors als beginneling
Ik kan me helemaal in jouw woorden vinden Adriaan.
Zelf heb ik nu 3 maandjes mijn rijbewijs en heb gekozen voor een Kawasaki GPZ500S lag leuk in mijn budget, is geen superzware motor (toch nog wel 70pk) en leek me een geweldige fiets om op de lessen door te borduren.
Door het weer heb ik er nog niet echt veel kilometers op kunnen maken.
Mijn droommotor blijft een kawa ZX10R, maar die komt wel als ik met deze wat meer ervaring heb opgedaan.
Zelf heb ik nu 3 maandjes mijn rijbewijs en heb gekozen voor een Kawasaki GPZ500S lag leuk in mijn budget, is geen superzware motor (toch nog wel 70pk) en leek me een geweldige fiets om op de lessen door te borduren.
Door het weer heb ik er nog niet echt veel kilometers op kunnen maken.
Mijn droommotor blijft een kawa ZX10R, maar die komt wel als ik met deze wat meer ervaring heb opgedaan.
Tijd voor maken pagina: 0.175 seconden