FANtv-nl-logo-mobile

Op zoek naar kleding... :S

• dewagt
  • dewagt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21 apr 2006 07:34 #1 door dewagt
Op zoek naar kleding... :S werd gestart door dewagt
Een kleine drie weken geleden heb ik mijn eerste motorrijles gehad (proefles) en was ik meteen al verslaafd.

Deze week voor het eerst m'n eerste echte lessen gehad. Wat een geweldig gevoel! Proefles was alleen oefenen op een groot parkeerterrein, maar nu ook echt in het verkeer gereden, stukken 80 gereden etc. Ik ben nu definitief verslaafd.

Ik heb m'n rijbewijs dus nog eventjes niet, maar ik ben echter wel al op zoek naar eigen kleding.
Ik krijg hierover verschillende adviezen. Van de ene partij hoor ik dat het tegenwoordig weinig meer uitmaakt of je textiel of leer kiest, de ander zegt dat leer nog steeds stukken veiliger is (en duurder).

Kan iemand me een goed advies geven over wat voor kleding goed is: textiel of leer, en van welk merk kleding goed is. Heb zelf o.a. gekeken naar Rev'It, Alpinestars (DUUR, maar wel mooi en goed bekend), Spear (kan ik verder weinig over vinden) en nog wat andere merken, maar ik kan er geen wijs uit wat nou een goede keuze is...

En wat zijn nou de grote verschillen tussen gore tex en cordura/kodra. Ik kan hier weinig zinnigs over vinden op het internet....
mcaluking38828.3997453704

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21 apr 2006 07:50 #2 door grhd
Beantwoord door grhd in topic Op zoek naar kleding... :S
Beste mcaluking,
Ook ik was 3 jaar geleden als "oude man" ineens verslaafd aan het motor rijden na een proefrit. Ben nu niet meer van de motor af te slaan.
Wat betreft kleding:
Zelf geef ik de voorkeur aan textiel kleding. Het is zowel goed wind-als goed waterdicht. Bovendien moet je met lederen kleding toch al snel er mee rekenen dat je bij nat weer last van doorlekken krijgt.
Zaak is wel, dat je bij de kleding uitkijkt wat je koopt. Zorg in ieder geval voor stevige protectiestukken in de essentiele delen van de kleding. Bij goedkopere kleding ontbreken die stukken juist.
Dan nu mijn financiele advies:
Doe als ik......je hebt nog heel veel tijd, voordat je je eigen motor hebt en zelf gaat rijden........wacht de aanbiedingen en uitverkopen af. Dat scheelt vele euro's. En dan kun je met een 3 honderd Euro al een complete en heel goede uitrusting hebben. Je hoeft niet alles in een keer aan te schaffen. Kunt gewoon in de loop van de tijd tijdens het lessen aanbiedingen gaan "verzamelen" . Iedere motorzaak heeft wel een of twee keer per jaar een leuke uitverkoop.

Suc6 verder met je lessen en geniet van het motorleven.
The diver[img]smileys/smiley32.gif[/img]

een dag niet getoerd is een dag niet genoten

Lees meer
08 juni 2007 20:36 #3 door Truusje
Beantwoord door Truusje in topic Op zoek naar kleding... :S
hallo, ik ben 47 en gisteren heb ik mijn avb gehaald, wat kleding betreft, denk ik dat je niet naar de prijs moet kijken, je koop niet elke dag een pak en kwaliteit kost wat meer, je moet er wel jaren mee doen toch?? ik las dat protectie stukken belangrijk zijn, maar waar moet je voor de rest op letten??, ik vind het merk REVIT wel wat, mijn instructeur heeft ook revit.

voor de rest heb ik er geen moer verstand van dus tips zijn natuurlijk van harte welkom.

groetjes Henk

Lees meer
09 juni 2007 19:48 #4 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Op zoek naar kleding... :S
Ik werk bij die grote discounter met een L. We hadden afgelopen dagen motorkleding in de aktie. en die vloog weg. Iedereen had het er over dat het ondanks dat het bij een discounter gekocht is, prima kleding is. Dus ik denk dat je je niet moet blind staren op kleding. Zelf had ik toen ik nog reed, mqp kleding, gewoon bij de dealer gekocht.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
02 mrt 2008 07:17 #5 door Mikoyan
Beantwoord door Mikoyan in topic Op zoek naar kleding... :S
Er is deze week vanaf woensdag een actie in de Aldi (Belgie) [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Het gehele motorpak [img]smileys/smiley16.gif[/img]

airhead2008-03-02 10:21:27

Lees meer
02 mrt 2008 10:22 #6 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Op zoek naar kleding... :S
Nou het voorjaar komt er aan, dus we zullen het hier ook wel weer krijgen. Hou de websites in de gaten, en wees er optijd bij.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Tijd voor maken pagina: 0.230 seconden