FANtv-nl-logo-mobile

Nog niet begonnen, maar wel vragen...

• w-a-p
  • w-a-p's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 mei 2006 18:26 #1 door w-a-p
Hallo motorrijders,

Ik zou best wel graag willen motorrijden. Het geluid vind ik altijd erg mooi en als ik met iemand meerijd op de motor, dan vind ik dat heel erg gaaf. Ik heb m'n Rijbewijs B al, maar ik twijfel nog of ik nu wel voor mijn rijbewijs moet gaan (ik ben nu 18, word in augustus 19). Is dat 25kw nog wel wat?

Hoe zit het met de kosten van bijvoorbeeld kleding?

MVG,

Jan
McPaladin38847.8553703704

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12 mei 2006 20:19 #2 door fazzy
Beantwoord door fazzy in topic Nog niet begonnen, maar wel vragen...
Hallo McPaladin,

Motorrijden is meer dan vermogen. O.K. meer vermogen is leuk, maar niet noodzakelijk voor plezier in het motorrijden. Ik heb een Moto Guzzi California 2; vermogen 50 kW. o.k. het dubbele van wat jij nu (nog) mag rijden, maar minder dan dat de gemiddelde 600 jap levert. Met 25kW win je de TT niet, maar het is wel 5 maal wat een bromfiets levert uit alleen het dubbele gewicht. Als je wil weten hoeveel plezier je kunt hebben met dit vermogen bel eens met een klassiekerklub; moto guzzi ; 040-2544757, 0345-651665, 026-3337366 of 0630780861. Nu ik er over nadenk;Toen ik mijn rijbewijs gehaald heb reed ik Moto Guzzi Falcone NF; 20kW! (en het was toen niet verplicht!)en er zijn verschillende motorijders die nog op deze fiets rijden ook als ze hun rijbewijs al jaren hebben. De top was maar 145 km/h en de meeste auto's hebben een probleem sneller bij een stoplicht weg te zijn als deze Falcone. Van verschillende motorfietsen zijn er z.g. drosselsets te koop die de motor terug brengen tot wat jij legaal mag rijden, vraag de dealer van je favorite merk.

Over motorkleding; bespaar hier niet op. Kleding is er in alle prijzen, kijk eens op EBAY, marktplaats etc. en koop iets wat bij jou manier van rijden past; een leren overall is cool(of pfat) maar onprakktisch bij toer- of offtheroad-rijden; mijn raad ga voorbij bij een motorclub bij voorkeur bij een waar de leden hun rijbewijs gemiddeld langer dan twee jaar hebben. Of praat met een serieuze dealer of beter met meerdere!.

En dan ten slotte; zie het als een uitdaging en gooi niet de handdoek, maar neem wat gegeven is en maak er wat van! En schrijf eens terug hoe het gaat!

Ik wens vele zonnige en pechvrije motorkilometers met de wind in de rug.

Adriaan

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.244 seconden