FANtv-nl-logo-mobile

GPS en Map Source

• XiNoYs_huisgenootje
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 feb 2005 07:33 #1 door XiNoYs_huisgenootje
GPS en Map Source werd gestart door XiNoYs_huisgenootje
Kan iemand mij vertellen hoe dat GPS werkt? Ik ben nu bezig met het vergaren van informatie over de Perfect Pilot, maar het is ook niet onbelangrijk om te weten wat GPS is en hoe het werkt..... En Map source, weet iemand daar iets over? Of stel ik nu domme vragen???

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 feb 2005 06:30 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic GPS en Map Source
Domme vragen bestaan niet. GPS navigatiesystemen zijn systemen die gebruik maken van Amerikaanse defensiesatelieten. Door het zenden en ontvangen van signalen door het navigatie-apparaat bepaalt het apparaat je positie op aarde. In je apparaat staat allerlei informatie digitaal opgeslagen. De computer legt vervolgens het verband tussen je positie en het opgeslagen materiaal, met als gevolg dat je routes kan laten berekenen, of eerder gemaakte routes kan rijden e.d.

Map Source is het software pakket van Garmin, dat je thuis op je PC installeert. Je PC en je navigatie aparaat (ik heb zelf Street Pilot III) kunnen zo met elkaar communiceren. De data op Map Source (allerlei topografische informatie) kan je selectief overzetten naar het apparaat. Groot voordeel van Mapsource is dat je thuis achter je buro een leuke route kan plannen en die vervolgens overzet op het apparaat. Andersom kan ook eerst een lekker stukken toeren en daarna de gereden route terugzetten naar de PC om te bewaren.
Als je denkt over aanschaf voor op de motor: koop een apparaat dat waterdicht is en goed tegen trilling kan. Garmin heeft op dit moment daarvoor de beste systemen, die overigens met een simpel stekkertje kan aansluiten op je accu. Navagatie vreet namelijk stroom.
Succes!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.222 seconden

© FANtv.nl