- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- MOTOR
- Overige motorvragen
- Rijden met passagier
Rijden met passagier
- plompie
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
26 jan 2007 13:38 #1
door plompie
Rijden met passagier werd gestart door plompie
Wat zijn de wettelijke regels voor passagiers op motoren en waar moet je zelf opletten?
Zie www.motorxperience.tv/toontext.asp?id=17680
Wat zijn jouw ervaringen?
Jeroen2007-01-26 16:43:00
Zie www.motorxperience.tv/toontext.asp?id=17680
Wat zijn jouw ervaringen?
Jeroen2007-01-26 16:43:00
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Bezoeker
07 feb 2007 21:55 #2
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Rijden met passagier
de enigste wettelijke regel is dat de pasagier een valhelm moet dragen......verder niks!! zelfs geen onderbroek.
het vreemde hieraan vind ik dat er ook geen minimum leeftijd is voor de pasagier.
ik denk dat het belangrijkste is dat de pasagier goede beschermende kleding draagt en dattie weet wat er op een motor kan en niet kan.
als ik zelf een pasagier heb, leg ik als het een groentje is, wel eerst de spelregels uit. met spelregels bedoel ik zithouding en enig anticiperend gedrag en dat je als bestuurder en pasagier een twee-eenheid bent.
het vreemde hieraan vind ik dat er ook geen minimum leeftijd is voor de pasagier.
ik denk dat het belangrijkste is dat de pasagier goede beschermende kleding draagt en dattie weet wat er op een motor kan en niet kan.
als ik zelf een pasagier heb, leg ik als het een groentje is, wel eerst de spelregels uit. met spelregels bedoel ik zithouding en enig anticiperend gedrag en dat je als bestuurder en pasagier een twee-eenheid bent.
- Guests
- Bezoeker
18 feb 2007 18:01 #3
door Guests
omdat niemand haar of zijn kind achterop neemt, gebeuren erook geen ongelukken. Er hoeft dus geen regel voor.
Let op: als het een keer voorkomt en er gebeurt wat. Kom er een regel.
Let op: als het een keer voorkomt en er gebeurt wat. Kom er een regel.
- Guests
- Bezoeker
22 feb 2007 11:07 #4
door Guests
Er zijn inderdaad geen regels, mijn dochter van 12 gaat bij mij achterop geheel in pak, topkoffer/zijkoffers erop, ik heb dan op mijn zijkoffers aan beide kanten een bureaustoelleuning (nieuw scrabbelwoord) en ze kan er niet vanaf vallen mocht ze een rare beweging maken of in slaap vallen.
Let wel, ze zit NIET vast, dus als er wat gebeurd blijft ze nergens achter haken of hangen.
Let wel, ze zit NIET vast, dus als er wat gebeurd blijft ze nergens achter haken of hangen.
- Guests
- Bezoeker
29 mei 2007 13:14 #5
door Guests
Helaas is niet iedere vader zo verstandig om zijn kind niet achterop te nemen.......
- Miedema
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
12 juni 2007 14:43 #6
door Miedema
You can't please everyone, so you got to please yourself.
Beantwoord door Miedema in topic Rijden met passagier
Is volledig verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Er zijn kinderen van 12 die ik liever achterop heb dan sommige volwassenen. Die grapjassen gaan eerst tegenhangen in de bocht. besluiten dan om toch even mee te gaan hangen.
Schrik je toch wel even hoor. ha ha ha.
Er zijn kinderen van 12 die ik liever achterop heb dan sommige volwassenen. Die grapjassen gaan eerst tegenhangen in de bocht. besluiten dan om toch even mee te gaan hangen.
Schrik je toch wel even hoor. ha ha ha.
You can't please everyone, so you got to please yourself.
- Guests
- Bezoeker
05 dec 2007 06:42 #7
door Guests
Ik rijd regelmatig met verschillende duo's. Vind het wel fijn als iemand achterop zit die een beetje zicht en feeling heeft. Verder ligt het vast houden aan de fiets en rijstijl. Mijn vriendin bv. Rijd ik op mijn Suzuki GSX600F dan moet zij mij alleen goed vast houden bij hoge snelheden of fel optrekken. Maar verder bij rustig cruisen, 140 km/u, kan ze los zitten. Zou ik 180 km/u rijden niet. Maar Neem ik de Yamaha MT01 bv, en ik cruise daarmee met 180 km/u is het niet nodig mij vast te klemmen. En ja ik weet het, Nederland laat dat niet vaak toe Maar dat laatst heb ik getest tijdens de Superproefrit in
Valencia
. Zie ook op mijn
side
wat foto's
Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden