FANtv-nl-logo-mobile

Je eigen social network op NING

• isichia
  • isichia's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Meer
26 jan 2008 15:50 #1 door isichia
Je eigen social network op NING was gemaakt door isichia
Ik heb een hele leuke amerikaanse website ontdekt waar je je eigen social network kan beginnen, en dan bedoel ik niet een klein clubje zoals op Hyves of clubs.nl maar een eigen site a la MYSPACE, HI5 of ZORPIA.

www.ning.com heeft vorig jaar een systeem gelanceerd dat iedereen in staat stelt een eigen MYSPACE / HYVES-achtige site te lanceren omtrent een bepaald thema. Op jouw eigen site kunnen leden een eigen profiel aanmaken, een groep, videos uploaden, een mp3 list op je eigen pagina die overigens geheel naar eigen smaak in te stellen is. Vrij HTML gebruik , dus met een beetje creativiteit kun je er eigen een professioneel ogende site van maken.

Momenteel zijn er 150.000 netwerken en NING groeit explosief...en is voor elk denkbaar onderwerp te gebruiken. Het leuke is dat elk NING netwerk 'opensource' is, dus als je kan programmeren kun je het geheel naar eigen smaak aanpassen zodat het in geen enkel opzicht lijkt op elk ander standaard NING netwerk. Het leuke is dat elk netwerk standaard een 'language editor' heeft. Standaard zijn de meeste woorden in elke denkbare meest gebruikte taal vertaald, maar je kan elk woord in feite vertalen zodat het past bij jouw eigen site omdat sommige woorden niet vertaald zullen zijn.

Ik ben er een aantal netwerken begonnen en het is echt heel erg leuk om te doen... het is een stuk verder dan bijv www.clubs.nl wat op sterven na dood is. Een geweldige vervanger voor clubs in feite.

Het uploaden van videos in je eigen 'Youtube-achtige' omgeving is ook erg leuk. Videos kun je EMBEDDEN op allerlei sites.

Het adres is nogmaals www.ning.com

Ga gewoon zelf eens een kijkje nemen!!!

Veel plezier
Zohra

Zohra2008-01-26 18:52:34

Da best thing is to be yourself !!!

Gelieve Inloggen om te deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.250 seconden