- Ontvangen bedankjes 0
Internet Explorer werkt niet meer.
- bunqueejump
- Onderwerp Auteur
- Senior lid
Ik heb heel dikwijls de foutmelding: "Internet Explorer werk niet meer" of "Verkenner werkt niet meer" zijn er meer leden die ook die melding hebben
gehad, of er een oplossing voor weten?
Windows V7
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
Wanneer zijn de problemen begonnen.
Na een update of installatie van een programma dat een conflict maakt met IE.
Heb je alle updates van IE geinstalleerd?
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- bunqueejump
- Onderwerp Auteur
- Senior lid
- Ontvangen bedankjes 0
Het probleem had ik al een hele tijd, maar heb het de laatste tijd niet meer gezien, dus afwachten.
Heb verschillende dingen gedaan een ervan verdacht ik, het Java script was uitgeschakeld.
Hoop dat het nu wegblijft.
- Frederik
- Expert lid
- Ontvangen bedankjes 0
Ludos schreef : Hallo allemaal.
Ik heb heel dikwijls de foutmelding: "Internet Explorer werk niet meer" of "Verkenner werkt niet meer" zijn er meer leden die ook die melding hebben
gehad, of er een oplossing voor weten?
Windows V7
Hallo Ludos en andere getroffenen,
...komt me bekend voor. Eerder het onderstaande berichtje geplaatst onder « Software » maar ik denk dat het hier thuis hoort.
Hallo Allemaal,
...mijn PC (Compaq Presario uit 2000) herstart automatisch na handmatige uitschakeling.
De handmatige uitschakeling - dus met de aan/uit-knop - is nodig omdat het softwarematig uitschakelen niet meer werkt.
Via het startmenu « Computer uitschakelen » verschijnt het keuzemenu « Stand-by - Uitschakelen - Opnieuw opstarten » (met de mededeling dat beschikbare up-dates zullen worden ge-download). Na « Uitschakelen » aangeklikt te hebben verschijnt de mededeling van iexpore.exe « Programma beëindigen » vervolgens « Programma reageert niet ».
Bij aanklikken van « Programma beëindigen » verschijnt wederom de mededeling van iexpore.exe « Programma beëindigen » vervolgens « Programma reageert niet », enz. enz.
De aan/uit-knop op de de PC enkele seconden ingedrukt houden schakelt alles uit. Prachtig nietwaar. Maar na enkele minuten herstart de PC zichzelf automatisch. Hij vult nog net het wachtwoord niet in....
« Schijfopruiming » en « Schijfdefragmatie » gaven geen verbetering.
Nu, wanneer ik 's avonds af wil sluiten, sluit ik alle lopende programma's, schakel ik de PC handmatig uit (met de aan/uit-knop) en trek tenslotte de stekker uit het stopcontact...
Heeft iemend een idee in welke richting de oplossing moet zoeken ?
Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Groetjes,
Draaistroom
Onnavolgbaar slachtoffer van de wet van behoud van ellende
- bunqueejump
- Onderwerp Auteur
- Senior lid
- Ontvangen bedankjes 0
support.microsoft.com/fixit/
Bij mij is het weer in orde heb I.E. V8 en Firefox verwijderd met Revo Uninstaller en opnieuw geïnstalleerd, en opgepast door niet teveel vensters te openen dat kan de Bieb/Verkenner niet aan en dat was bij mij de oorzaak van de melding “Explorer werkt niet meer” of “Verkenner werkt niet meer”.
Als je Pc 12 jaar oud is het eigenlijk tijd voor een nieuwe voor €-400-600 ben van alle problemen af want die komen er nu steeds meer voor ik heb hetzelfde gehad toen ik met de aan + uit knop moest werken was het einde in zicht,dat is goed voor een keer alleen in uiterste noodzaak de Pc laad dan alle benodigde drivers.
Hij moet volgens de regels afgesloten worden anders volgen er nog meer problemen.
Volgens mij is hij op!
Het spijt me dat ik dit moet zeggen maat het is wel de waarheid.
Heb wel bewondering dat je zolang met een Pc heb gedaan op die tijd had ik er al 2 versleten.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 4
Dat ie niet reageerd heb ik ook een hele tijd gehad. Gelukkig was dat op de laptop van de zaak dus nieuwe image erop laten zetten dat zorgde dat het weer verdween. Nu komt ie nog af en toe voor en inderdaad te veel schermen op een pc met weinig geheugen draagt meestal niet bij aan de stabieliteit van het geheel. Avg op mijn nieuwe (prive) laptop begint vaak al snel te melden dat IE veel geheugen gebruikt en dat ie hem het liefts wil afsluiten. Overbodige invoegtoepaasingen zoals extra werkbalken etc verwijderen wil ook nog wel eens een beetje helpen.
- Frederik
- Expert lid
- Ontvangen bedankjes 0
KlaasG schreef : De oude bakken kunnen het nog prima doen, maar het wordt er allemaal niet beter op.
Overbodige invoegtoepaasingen zoals extra werkbalken etc verwijderen wil ook nog wel eens een beetje helpen.
Hallo KlaasG,
...lange tijd geleden dat wij met elkaar 'spraken'...
Wat betreft 'de oude bakken', de mijne is wel een hele goede...
Alleen IE reageert bij het afsluiten niet meer. Alleen bij het afsluiten dus. Curieux.
Geprobeerd MS Security Essentials te downloaden. Mislukt. File KB2686507 - kennelijk een belangrijke - wordt gewijgerd. Geprobeerd IE versie 8 te douwnloaden. IE reageert met ""Wilt u versie 9 downloaden?" Dat schiet dus niet echt op.
Jouw suggestie "Overbodige invoegtoepaasingen zoals extra werkbalken etc verwijderen" zal ik ook nog eens proberen.
Groetjes,
Draaistroom
- Anne-Marie
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 4
- Frederik
- Expert lid
- Ontvangen bedankjes 0
KlaasG schreef : Deinstalleren en opnieuw installeren van ie zou ik al eerste gaan proberen, kan wel eens wat oplossen.
Hallo KlaasG en andere gedupeerden,
...wel een rigoreuze ingreep, hoewel, pappen en nathouden leidt vaak tot niets. Dus begonnen met Semantec Endpoint Protection te verwijderen (appwiz.cpl enz.) en MS Security Essentials te installeren. Ik kan nu zonder de stekker uit het stopcontact te trekken de pc uitzetten. Een hele verademing. Wel moet ik nog een aantal keren op « Nu beëindigen » klikken voordat het zover is. De misère is begonnen toen ik de Livebox (Orange) omruilde. Nieuwe software. Ook de Orange-startpagina (met veel reclame) werd ingevoerd. Weer terug naar de vertrouwde Nederlandse startpagina. Onder « Extra » en « Internetopties » www.startpagina.nl ingegeven. Na « Toepassen » en « OK » aangeklikt te hebben dacht ik de zaak te hebben opgelost. No way dus !
IE weigert deze verandering (krijgen waarschijnlijk van Orange betaald...)
Is er wellicht een andere manier om door deze muur van onverzettelijkheid heen te breken ?
Bedankt alvast voor ieders inbreng.
Groetjes,
Draaistroom
- Frederik
- Expert lid
- Ontvangen bedankjes 0
cobra schreef : Ik werk zelf met chrome, dus herken je probleem niet.
Wanneer zijn de problemen begonnen.
Na een update of installatie van een programma dat een conflict maakt met IE.
Heb je alle updates van IE geinstalleerd?
Hallo Cobra,
...heb dus ook Google Chrome geïnstalleerd. Zo gepiept. In enkele seconden. Aan alles mijn medewerking beloofd...
Er is alleen één probleem : er werd geen short cut meegeladen, dus wordt het moeilijk om Google Chrome te starten. Via program files is het wel te regelen. Loopt het programma dan mis ik toch wel de favorietenwerkbalk.
Al met al geen vooruitgang.
Doe ik wat verkeerd of iets niet ?
Groetjes,
Draaistroom