- Ontvangen bedankjes 0
Herstelpunt maken nodig en hoe?
- verbouwmaat
- Onderwerp Auteur
- Senior lid
Minder
Lees meer
14 sept 2007 19:23 #1
door verbouwmaat
[P:] Janneke xxx
Herstelpunt maken nodig en hoe? werd gestart door verbouwmaat
Hallo allemaal;
Ik hoorde van iemand dat het handig is om een herstelpunt te maken bijv. als je pc opnieuw is geïnstalleerd. (Kreeg de tip dat als er dan eens iets mis gaat; dat je dan gewoon terug gaan naar dit herstelpunt wat een hoop ellende of eventueel opnieuw installeren kan besparen).
1) Klopt dit?
2) Hoe werkt dit; hoe doe ik dit en is dit raadzaam ?
Heb hier echt geen kaas van gegeten; dus denk ik vraag het eerst hier maar ff).
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Groetjes, Janneke
Ik hoorde van iemand dat het handig is om een herstelpunt te maken bijv. als je pc opnieuw is geïnstalleerd. (Kreeg de tip dat als er dan eens iets mis gaat; dat je dan gewoon terug gaan naar dit herstelpunt wat een hoop ellende of eventueel opnieuw installeren kan besparen).
1) Klopt dit?
2) Hoe werkt dit; hoe doe ik dit en is dit raadzaam ?
Heb hier echt geen kaas van gegeten; dus denk ik vraag het eerst hier maar ff).
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Groetjes, Janneke
[P:] Janneke xxx
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- impulsje
- Bezoeker
14 sept 2007 19:26 #2
door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Herstelpunt maken nodig en hoe?
Je computer maakt zelf ook herstelpunten. MAar dat was de vraag niet.
Zelf maak ik nooit herstelpunten voor het instaleren. Ik vind eht zelf niet noodzakelijk, omdat de pc ze dus al zelf maakt.
je kan het bij bureauaccesoires, systeemwerkset en dan systeemherstel doen. Daar kan je kiezen of je wil herstellen of een punt wil maken.
Zelf maak ik nooit herstelpunten voor het instaleren. Ik vind eht zelf niet noodzakelijk, omdat de pc ze dus al zelf maakt.
je kan het bij bureauaccesoires, systeemwerkset en dan systeemherstel doen. Daar kan je kiezen of je wil herstellen of een punt wil maken.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
14 sept 2007 22:38 #3
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Herstelpunt maken nodig en hoe?
Je kan op bijvoorbeeld de site van
microsoft
van alles vinden over herstelpunten.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 sept 2007 22:18 #4
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Herstelpunt maken nodig en hoe?
Het maken van herstelpunten is een betrekkelijke vorm van zekerheid, je gebruikt het niet om programma's te uninstallen, meer als laatste redmiddel om een eerdere situatie terug te zetten, bijv. als een bepaalde hotfix iets totaal verpest heeft. Let wel: het betreft alleen instellingen van Windows, dus het heeft geen invloed op bestanden.
Het maken van herstelpunten is dus geenszins een excuus om geen backups te hoeven maken.
Als je 100% terug wilt naar een eerdere situatie waarin alles werkte, maak dan een full backup van die toestand, wat er later ook gebeurt, je kunt dan alles terugzetten en niet alleen de instellingen.
Het maken van herstelpunten is dus geenszins een excuus om geen backups te hoeven maken.
Als je 100% terug wilt naar een eerdere situatie waarin alles werkte, maak dan een full backup van die toestand, wat er later ook gebeurt, je kunt dan alles terugzetten en niet alleen de instellingen.
An error has occurred. Hit any user to continue.
Tijd voor maken pagina: 0.243 seconden