- Ontvangen bedankjes 4
5.1 surround via hoofdtelefoon
- wally
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
18 okt 2007 19:58 #1
door wally
5.1 surround via hoofdtelefoon werd gestart door wally
Hi all,
Ben ik nou zo dom? Waarschijnlijk wel. Ik kocht een Creative Sound Blaster Surround 5.1 met USB, om eens uit te proberen. Handig, zo dacht ik: USB kabel in de PC + in het soundblaster kastje, hoofdtelefoon in het soundblasterkastje, en luisteren maar naar mijn cd's en dvd's in 5.1! Helaas. Geen enkel geluid te horen! Je gaat me toch niet vertellen dat ik nu toch al die meegeleverde kabeltjes aan moet sluiten terwijl ik de boxen helemaal niet wil gebruiken? Of doe ik iets fout?
Thanx for your help - Wally
Ben ik nou zo dom? Waarschijnlijk wel. Ik kocht een Creative Sound Blaster Surround 5.1 met USB, om eens uit te proberen. Handig, zo dacht ik: USB kabel in de PC + in het soundblaster kastje, hoofdtelefoon in het soundblasterkastje, en luisteren maar naar mijn cd's en dvd's in 5.1! Helaas. Geen enkel geluid te horen! Je gaat me toch niet vertellen dat ik nu toch al die meegeleverde kabeltjes aan moet sluiten terwijl ik de boxen helemaal niet wil gebruiken? Of doe ik iets fout?
Thanx for your help - Wally
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
18 okt 2007 20:43 #2
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic 5.1 surround via hoofdtelefoon
De term 5 in 5.1 staat voor een vijf luidspreker opstelling, namelijk Links, Midden (center), Rechts en twee (meestal kleinere) surround luidsprekers achter of naast de luisterpositie.
De term .1 in 5.1 is de zesde luidspreker, namelijk een speciale bas-luidspreker (subwoofer). Zo'n luidspreker is speciaal bedoeld om de lage frequenties en LFE (Low frequency effects) in de muziek weer te geven. Voor een huiskamer voldoet vaak één zo'n luidspreker omdat lage tonen minder richtings gevoelig zijn.
Een gewone koptelefoon heeft al die luidsprekers niet.
Er schijnen wel koptelefoons te bestaan die het surround geluid benaderen.
De term .1 in 5.1 is de zesde luidspreker, namelijk een speciale bas-luidspreker (subwoofer). Zo'n luidspreker is speciaal bedoeld om de lage frequenties en LFE (Low frequency effects) in de muziek weer te geven. Voor een huiskamer voldoet vaak één zo'n luidspreker omdat lage tonen minder richtings gevoelig zijn.
Een gewone koptelefoon heeft al die luidsprekers niet.
Er schijnen wel koptelefoons te bestaan die het surround geluid benaderen.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
18 okt 2007 21:07 #3
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic 5.1 surround via hoofdtelefoon
Ik ga helemaal mee met Bob, 5.1 op je koptelefoon gaat nooit lukken. Je zou wel gewoon geluid moeten hebben op je koptelefoon en naar je muziek moeten kunnen luisteren. Daar zit in elk geval nog iets niet goed. Herkend je pc de soundblaster/usb aansluiting wel? Usb geeft vaker problemen.
- RDJ
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 okt 2007 11:01 #4
door RDJ
Beantwoord door RDJ in topic 5.1 surround via hoofdtelefoon
Vaak zit op een externe USB geluidskaart van Creative een ledje dat knippert wanneer muziek speelt en continue brandt wanneer er geen geluid is. Heb zelf ook zo'n ding (zonder surround) en het werkt probleemloos.
Zeer waarschijnlijk heeft het apparaat, waar je de USB geluidskaart inprikt, al een geluidskaart en dus is het mogelijk dat alles nog steeds via deze "oude" geluidskaart afgespeeld wordt. Controleer daarom welk geluidsapparaat als standaard staat ingesteld.
Staat de Soundblaster niet in de keuzelijst dan is het USB-apparaat niet goed geïnstalleerd. Met een gewone koptelefoon hoor je stereo, maar er zijn speciale surround 5.1 koptelefoons in de handel. Google [img]smileys/smiley2.gif[/img]
radioxotic2007-10-19 13:12:42
Zeer waarschijnlijk heeft het apparaat, waar je de USB geluidskaart inprikt, al een geluidskaart en dus is het mogelijk dat alles nog steeds via deze "oude" geluidskaart afgespeeld wordt. Controleer daarom welk geluidsapparaat als standaard staat ingesteld.
Staat de Soundblaster niet in de keuzelijst dan is het USB-apparaat niet goed geïnstalleerd. Met een gewone koptelefoon hoor je stereo, maar er zijn speciale surround 5.1 koptelefoons in de handel. Google [img]smileys/smiley2.gif[/img]
radioxotic2007-10-19 13:12:42
Tijd voor maken pagina: 0.153 seconden