- Ontvangen bedankjes 0
Selecteer het besturingssysteem....
- jazon
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
19 okt 2007 16:17 #1
door jazon
Selecteer het besturingssysteem.... werd gestart door jazon
Hoi,
Wanneer ik mijn computer opstart, krijg ik elke keer tijdens het opstarten een scherm, waarin staat: Selecteer het besturingssysteem dat u wilt opstarten
- Windows XP home edition
- Windows XP herstelconsole
Dat scherm krijg ik nou al zo'n 2 a 3 maanden elke keer in beeld als ik opstart en dat terwijl ik standaard altijd in Windows XP home edition werk, waarom wordt het me dan toch gevraagd? En wat voor mij nog belangrijker is, hoe zorg ik ervoor dat ik dat scherm niet meer in beeld krijg??? Want het wordt zo langzamerhand echt irritant.
Groetjes,
UltrabeatUltrabeat2007-10-19 18:19:14
Wanneer ik mijn computer opstart, krijg ik elke keer tijdens het opstarten een scherm, waarin staat: Selecteer het besturingssysteem dat u wilt opstarten
- Windows XP home edition
- Windows XP herstelconsole
Dat scherm krijg ik nou al zo'n 2 a 3 maanden elke keer in beeld als ik opstart en dat terwijl ik standaard altijd in Windows XP home edition werk, waarom wordt het me dan toch gevraagd? En wat voor mij nog belangrijker is, hoe zorg ik ervoor dat ik dat scherm niet meer in beeld krijg??? Want het wordt zo langzamerhand echt irritant.
Groetjes,
UltrabeatUltrabeat2007-10-19 18:19:14
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
19 okt 2007 18:12 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Selecteer het besturingssysteem....
Mijn eerste gedachte is, dat je mogelijk een herstelpunt hebt gebruikt, of het besturingssysteem er opnieuw hebt opgezet. En toen is er iets niet volledig verwijderd uit een opstartbestand. Vroeger had je in de autoexec.bat opstartregels staan. Hierin staat wat de computer moet doen. Nou moet ik even zoeken waar dat bestand in xp staat en hoe het heet. Dat bestand moet je in kladblok openen en de foute regel verwijderen. ik ga even zoeken.
Gevonden, het is het bestand boot.inicobra2007-10-19 20:19:24
Gevonden, het is het bestand boot.inicobra2007-10-19 20:19:24
- laura19
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
19 okt 2007 20:10 #3
door laura19
Aut viam inveniam aut faciam
Beantwoord door laura19 in topic Selecteer het besturingssysteem....
per toeval iets veranderd in msconfig?
Aut viam inveniam aut faciam
- jazon
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 okt 2007 17:29 #4
door jazon
Beantwoord door jazon in topic Selecteer het besturingssysteem....
Hi Cobra,
bedankt voor de tip wat betreft dat boot.ini bestand.
Echter toen ik dat bestand ging zoeken via de zoekfunctie kreeg, ik 1 bestand in beeld genaamd boot.ini.backup. Dus heb ik daaruit de volgende regel verwijderd:
C:CMDCONSBOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /cmdcons
Volgens mij gaat het om deze regel, maar toen ik via uitvoeren -> msconfig op het tabblad boot.ini keek stond daar deze regel nog wel gewoon tussen en ook na de computer opnieuw opgestart te hebben blijf ik het keuzescherm in beeld krijgen. Ik heb ook nog het bestand bootsect.dat proberen te vinden (zoals die in bovenvermelde regel staat), maar daar kreeg ik geen zoekresultaat op.
Toevallig nog meer ideeën??
Ik hoor het graag.
bedankt voor de tip wat betreft dat boot.ini bestand.
Echter toen ik dat bestand ging zoeken via de zoekfunctie kreeg, ik 1 bestand in beeld genaamd boot.ini.backup. Dus heb ik daaruit de volgende regel verwijderd:
C:CMDCONSBOOTSECT.DAT="Microsoft Windows XP Herstelconsole" /cmdcons
Volgens mij gaat het om deze regel, maar toen ik via uitvoeren -> msconfig op het tabblad boot.ini keek stond daar deze regel nog wel gewoon tussen en ook na de computer opnieuw opgestart te hebben blijf ik het keuzescherm in beeld krijgen. Ik heb ook nog het bestand bootsect.dat proberen te vinden (zoals die in bovenvermelde regel staat), maar daar kreeg ik geen zoekresultaat op.
Toevallig nog meer ideeën??
Ik hoor het graag.
- Jungle
- Platinum-lid
20 okt 2007 18:02 #5
door Jungle
U moet als beheerder of als lid van de groep Administrators zijn aangemeld om deze procedure uit te kunnen voeren. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het mogelijk dat het netwerkbeleid zo is ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren.
[img]mk:@msitstore:h:windowshelpntshared.chm::/warning.gif[/img] Waarschuwing
Het bestand Boot.ini bewerkenGa als volgt te werk om het bestand Boot.ini te bekijken en te bewerken:
1.
Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen.
-of- Klik op Start, klik op Uitvoeren[/b], typ sysdm.cpl[/b] en klik op OK[/b].
2.
Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen[/b] op Instellingen.
3.
Klik op Bewerken onder Systeem starten.
Zo moet het je lukken[img]smileys/smiley20.gif[/img] cobra2007-10-20 20:03:36
[img]mk:@msitstore:h:windowshelpntshared.chm::/warning.gif[/img] Waarschuwing
- Als u het bestand Boot.ini wilt wijzigen met het hulpprogramma Systeemconfiguratie, kunt u dit het beste doen onder begeleiding van een ondersteuningsmedewerker van Microsoft. Foutieve wijzigingen in het bestand Boot.ini kunnen er namelijk toe leiden dat u de computer niet meer kunt gebruiken
Het bestand Boot.ini bewerkenGa als volgt te werk om het bestand Boot.ini te bekijken en te bewerken:
1.
Klik met de rechtermuisknop op Deze computer en klik op Eigenschappen.
-of- Klik op Start, klik op Uitvoeren[/b], typ sysdm.cpl[/b] en klik op OK[/b].
2.
Open het tabblad Geavanceerd en klik onder Opstart- en herstelinstellingen[/b] op Instellingen.
3.
Klik op Bewerken onder Systeem starten.
Zo moet het je lukken[img]smileys/smiley20.gif[/img] cobra2007-10-20 20:03:36
- jazon
- Onderwerp Auteur
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
03 nov 2007 08:53 #6
door jazon
Beantwoord door jazon in topic Selecteer het besturingssysteem....
Beste Cobra,
Excuus voor de late reactie, maar alsnog bedankt voor je hulp. Het heeft indeed geholpen. Top! [img]smileys/smiley20.gif[/img]
Mag ik trouwens nog iets vragen aan de Alwetende Cobra [img]smileys/smiley2.gif[/img] ?
In het mapje "Windows" op mijn harde schijf (C-schijf) staan 222 (verborgen) bestandsmappen met als naam $NtUninstallKB (hier staat een 6-cijfer nummer)$. Wat betekenen die mappen? En is het slecht voor mijn computer als ik ze erop laat staan?
groetjes,
Ultrabeat
Excuus voor de late reactie, maar alsnog bedankt voor je hulp. Het heeft indeed geholpen. Top! [img]smileys/smiley20.gif[/img]
Mag ik trouwens nog iets vragen aan de Alwetende Cobra [img]smileys/smiley2.gif[/img] ?
In het mapje "Windows" op mijn harde schijf (C-schijf) staan 222 (verborgen) bestandsmappen met als naam $NtUninstallKB (hier staat een 6-cijfer nummer)$. Wat betekenen die mappen? En is het slecht voor mijn computer als ik ze erop laat staan?
groetjes,
Ultrabeat
- Jungle
- Platinum-lid
03 nov 2007 20:18 #7
door Jungle
Dat zijn je windows updates.
Die kan je gewoon laten staan, dat kan dus helemaal geen kwaad.
Die kan je gewoon laten staan, dat kan dus helemaal geen kwaad.
Tijd voor maken pagina: 0.203 seconden