FANtv-nl-logo-mobile

Lange DVI-kabel en 2 toetsenborden op 1

• nonna
  • nonna's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
05 nov 2007 19:28 #1 door nonna
Lange DVI-kabel en 2 toetsenborden op 1 werd gestart door nonna
Ik had een vraagje.

Ik ben zelfstandige en heb een speciale soort van pc-omgeving nodig. De situatie is als volgt.

1 hoofd-pc met daarbij 1 toetsenbord, 1 muis en 1 scherm.

Een tweede werkplaats, 13-tal meter verder met ook 1 toetsenbord, 1 muis en 1 scherm die dezelfde computer aansturen.

Daarbij had ik 3 vraagjes:

1. Kan mijn DVI-kabel zo lang zijn (13 m) en treedt er geen vermindering van kwaliteit op? (heb ik eens ergens gelezen).

2. Kan ik eenzelfde computer laten aansturen door 2 toetsenborden en 2 muizen, en zoja, op welke manier?

3. De twee schermen, die hetzelfde beeld weergeven, gewoon aan te sluiten via een splitter?

Alvast bedankt,

mvi

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05 nov 2007 19:45 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Lange DVI-kabel en 2 toetsenborden op 1
Er zijn kabels van 15 meter te koop dus blijkbaar kan het. Zie www.allekabels.nl/DVI-Kabels/15/6339/DVI---VGA-KABEL.html 15 meter voor dit soort signalen is wel lang en zal altijd wel wat kwaliteitsverlies opleveren. DVI is echter digitaal dus als de kabel goed is mag het feitelijk niet uit maken dat er wat signaal verloren gaat.

Wat je zoekt is in feite een omgekeerde KVM-switch. Normaal wil men meestal meerdere PC's met 1 toetsenbord, muis en beelscherm verbinden. Of de omgekeerde variant bestaat weet ik zo niet. Ik betwijfel ook of je een 13m lange kabel voor een muis en toetsenbord gaat vinden, dat is wel erg lang voor een analoog signaal. Waarom niet gewoon een laptop aanschaffen met een wireless lan erbij.. werkt een stuk makkelijker denk ik.

Lees meer
05 nov 2007 20:26 #3 door laura19
Beantwoord door laura19 in topic Lange DVI-kabel en 2 toetsenborden op 1
Zoek eens op remote terminal services.

Aut viam inveniam aut faciam

Tijd voor maken pagina: 0.167 seconden