- Ontvangen bedankjes 0
Lap tops
- nardje
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
28 jan 2008 17:11 #1
door nardje
Lap tops werd gestart door nardje
Hallo. Wie kan mij advies geven. Ga binnenkort voor wat langere tijd naar de U.S. Wil graag met thuisfrond blijven communiceren. Overweeg een lap top te kopen die ik voornamelijk wil gebruiken om te mailen, en te internetten. Er zijn op veel plaatsen in de US mogelijkheden om on line of draadloos te internetten en eventueel te telefoneren. Ik weet totaal niets van lap tops, als ik naar een winkel ga om inlichtingen probeert men je al bij voorbaat je de duurste oplossing in je maag te splitsen,vandaar mijn vraag. Wie kan mij verder helpen. Bij voorbaat dank.Cornelis
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- broem
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
28 jan 2008 17:16 #2
door broem
Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.
Beantwoord door broem in topic Lap tops
Als het alleen maar om te mailen en internetten is heb je aan een goedkope genoeg.
Maar misschien heb je een digitale camera en wil je daar ook wat mee doen?
Kortom, goed bedenken wat je wil en je in een paar zaken voor laten lichten.
Maar misschien heb je een digitale camera en wil je daar ook wat mee doen?
Kortom, goed bedenken wat je wil en je in een paar zaken voor laten lichten.
Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.
- iloontje
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 jan 2008 19:06 #3
door iloontje
Beantwoord door iloontje in topic Lap tops
Keuze genoeg. Wat vindt je van deze;
configure2.euro.dell.com/dellstore/confi...2&rbc=N0110002&s=bsd
Ook Acer levert relatief goedkope laptops met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Zoals Ron al zegt, voor wat jij wilt voldoet een goedkope laptop al.
Als er maar wifi inzit, webcam is ook wel leuk als je lange tijd van huis bent zo leert de ervaring.
Als je hem daar echt veel mobiel gebruikt zou ik een kleine lichte nemen.
Verder belangrijk, een energiezuinige processor, dat scheelt niet alleen in gebruiksduur op accu, maar mi nog belangrijker, die worden niet zo heet. Oftewel je kan het ding gewoon op je schoot hebben en geen last van een loeiende ventilator (die ook stroom verbruikt).
Tenslotte nog, zeer persoonlijk, de keyboard layout. Als je een paar jaren met zo'n ding moet werken, en je mocht nog met 10 vingers typen, dan is het wel van belang dat het prettig aanvoelt en alles op de juiste plek zit. Dit is iets wat je gewoon in de winkel moet proberen.
Is kopen in de States nog een optie?
configure2.euro.dell.com/dellstore/confi...2&rbc=N0110002&s=bsd
Ook Acer levert relatief goedkope laptops met een goede prijs kwaliteit verhouding.
Zoals Ron al zegt, voor wat jij wilt voldoet een goedkope laptop al.
Als er maar wifi inzit, webcam is ook wel leuk als je lange tijd van huis bent zo leert de ervaring.
Als je hem daar echt veel mobiel gebruikt zou ik een kleine lichte nemen.
Verder belangrijk, een energiezuinige processor, dat scheelt niet alleen in gebruiksduur op accu, maar mi nog belangrijker, die worden niet zo heet. Oftewel je kan het ding gewoon op je schoot hebben en geen last van een loeiende ventilator (die ook stroom verbruikt).
Tenslotte nog, zeer persoonlijk, de keyboard layout. Als je een paar jaren met zo'n ding moet werken, en je mocht nog met 10 vingers typen, dan is het wel van belang dat het prettig aanvoelt en alles op de juiste plek zit. Dit is iets wat je gewoon in de winkel moet proberen.
Is kopen in de States nog een optie?
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 feb 2008 16:45 #4
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Lap tops
Weet je wat ook grappig is? Als je in NL een VoIP abonnement hebt genomen kun je die SIP gegevens gewoon meenemen en in een VoIP modem aldaar intikken. Dan bel je gewoon tegen het normale tarief alsof je in NL zit.
- broem
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 feb 2008 16:58 #6
door M.Wetters
Ik hoorde van iemand die dat inderdaad met succes deed, of het overal werkt weet ik niet. Bij een VoIP abonnement hoort de zgn. SIP-gegevens, zeg maar een loginnaam en wachtwoord (+servernamen) die je in een VoIP modem kunt invoeren. Als je een VoipBuster account hebt lukt het ook, zo heb ik naast Telfort vast bellen in poort 1 m'n VoipBuster account in poort 2 van het modem geprogrammeerd en kan ik dus met de ene telefoon landelijk gratis bellen, met de andere gratis/goedkoop naar het buitenland bellen.
Zou ik bijv. in het buitenland verblijven en een VoIP-modem of -router tot mijn beschikking hebben, dan zou ik die daar kunnen invullen en daarvandaan bellen alsof ik in NL ben.
Niet vergeten na afloop het account weer te wissen om misverstanden te voorkomen natuurlijk.
Zou ik bijv. in het buitenland verblijven en een VoIP-modem of -router tot mijn beschikking hebben, dan zou ik die daar kunnen invullen en daarvandaan bellen alsof ik in NL ben.
Niet vergeten na afloop het account weer te wissen om misverstanden te voorkomen natuurlijk.
- iloontje
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 feb 2008 17:20 #8
door M.Wetters
Klopt, alleen deelt VoipBuster geen telefoonnummers meer uit. Als je een account met een telefoonnummer hebt, dan kun je dus inderdaad ook "lokaal" gebeld worden.
Die persoon waar ik het over had werd dan ook wel eens om 4 uur 's morgens ofzo uit bed gebeld. Tja, tijdzones, het zou verboden moeten worden.
Die persoon waar ik het over had werd dan ook wel eens om 4 uur 's morgens ofzo uit bed gebeld. Tja, tijdzones, het zou verboden moeten worden.
- iloontje
- Junior Lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
16 feb 2008 18:45 #9
door iloontje
Beantwoord door iloontje in topic Lap tops
Lol, mijn idee [img]smileys/smiley4.gif[/img]
Alleen wel jammer dat de TS naar de overkant is gegaan zonder ons te laten weten hoe het is afgelopen [img]smileys/smiley6.gif[/img]
Alleen wel jammer dat de TS naar de overkant is gegaan zonder ons te laten weten hoe het is afgelopen [img]smileys/smiley6.gif[/img]
Tijd voor maken pagina: 0.205 seconden