- Ontvangen bedankjes 4
Belkin N router geen connectie
- Anne-Marie
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
07 aug 2008 20:09 #1
door Anne-Marie
Belkin N router geen connectie werd gestart door Anne-Marie
Gezien het feit dat mijn schoonmoeder ook draadloos het internet op wil en de Belkin N router (f5d8233) in de aanbieding was heb ik die meegenomen.
Eerst maar eens aangesloten met een laptop erbij. Lampjes kniperden en gingen branden, behalve die van internet connectie. Installatiecd erin en die zag de router niet. Toen maar handmatig gaan configureren. Na selectie van dynamisch toekenning etc. ging het lampje kort branden. Dat duurde ongeveer een halve tot een hele minuut. aantal keer wat dingen geprobeerd en toen gekapt, omdat hetzelfde elke keer gebeurde.
Vanavond maar eens met de desktop geprobeerd. Ongeveer hetzelfde effect, alleen lukte installatie vanaf cd nu in een keer. Lampje ging na een halve minuut weer uit. Nog wat zitten proberen en daarna maar eens in de logfile gekeken. Daar blijkt de router een aantal keer een verzoek om een ipadres te doen (het adres wat we al hadden), dit wordt bevestigd vanuit het internet, maar daarna probeert de router het gewoon opnieuw. Het lijkt er dus op dat de Ack vanuit het internet niet wordt ontvangen of het ipadres niet wordt gezet. Ik zie verder geen dingen die verkeerd staan.
Oude 54G (ook belkin) aangesloten en die deed het onmiddellijk.
Iemand ervaring hiermee? begin te vermoeden dat ik hem terug kan brengen naar de winkel.
Eerst maar eens aangesloten met een laptop erbij. Lampjes kniperden en gingen branden, behalve die van internet connectie. Installatiecd erin en die zag de router niet. Toen maar handmatig gaan configureren. Na selectie van dynamisch toekenning etc. ging het lampje kort branden. Dat duurde ongeveer een halve tot een hele minuut. aantal keer wat dingen geprobeerd en toen gekapt, omdat hetzelfde elke keer gebeurde.
Vanavond maar eens met de desktop geprobeerd. Ongeveer hetzelfde effect, alleen lukte installatie vanaf cd nu in een keer. Lampje ging na een halve minuut weer uit. Nog wat zitten proberen en daarna maar eens in de logfile gekeken. Daar blijkt de router een aantal keer een verzoek om een ipadres te doen (het adres wat we al hadden), dit wordt bevestigd vanuit het internet, maar daarna probeert de router het gewoon opnieuw. Het lijkt er dus op dat de Ack vanuit het internet niet wordt ontvangen of het ipadres niet wordt gezet. Ik zie verder geen dingen die verkeerd staan.
Oude 54G (ook belkin) aangesloten en die deed het onmiddellijk.
Iemand ervaring hiermee? begin te vermoeden dat ik hem terug kan brengen naar de winkel.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
07 aug 2008 22:17 #2
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Belkin N router geen connectie
Dus als ik je goed begrijp heb je wel LAN maar geen WAN (is dit tevens een modem?)
Je zou dan bij de WAN instellingen alle gegevens moeten overnemen van de oude. Niet dat ik je onderschat, integendeel, je kunt alleen zoveel parameters instellen dat het er soms wel op lijkt maar het net niet is.
Op de andere fiets, als er nog een modem tussen hangt, dan zou je waarschijnlijk al kunnen volstaan met MAC-adres clonen en er voor zorgen dat modem en router niet allebei routing functie verzorgen en natuurlijk elk een verschillend IP adres hebben.
Vertel 's wat meer over de situatie, het is nu nog te weinig om er een uitspraak over te doen.
Je zou dan bij de WAN instellingen alle gegevens moeten overnemen van de oude. Niet dat ik je onderschat, integendeel, je kunt alleen zoveel parameters instellen dat het er soms wel op lijkt maar het net niet is.
Op de andere fiets, als er nog een modem tussen hangt, dan zou je waarschijnlijk al kunnen volstaan met MAC-adres clonen en er voor zorgen dat modem en router niet allebei routing functie verzorgen en natuurlijk elk een verschillend IP adres hebben.
Vertel 's wat meer over de situatie, het is nu nog te weinig om er een uitspraak over te doen.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
07 aug 2008 22:31 #3
door M.Wetters
Intussen heb ik wel al de
manual
gevonden, het is dus gewoon een router zonder modem.
Resteert dus de vraag: wat komt er de huiskamer binnen: kabel of adsl en via wat voor een ding: modem of modem+router?
Resteert dus de vraag: wat komt er de huiskamer binnen: kabel of adsl en via wat voor een ding: modem of modem+router?
- Anne-Marie
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
08 aug 2008 05:09 #4
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Belkin N router geen connectie
Aantal instellingen bij de belkin valt nogal mee hoor. Mac adres klonen weet ik, ook al gedaan en ook de installatie cd doet dat een keer voor je. De boel staat op dynamisch zodat alles van de provider wordt gehaald aan dns en ip. Het is dus een kabelmodem (bij mijn weten heeft die geen router functie) van tegenwoordig ziggo en het is een motorola (21 geloof ik).
Ik heb dus inderdaad een lan verbinding, de lampjes voor het bedraad zijn, router en modem branden alleen die van internet niet.
Onderdeel van het installeren is het controleren van de internet verbinding, die ziet ie dus maar dat is maar een halve minuut tot ie weer afvalt.
De instellingen/menus zijn zo te zien vrijwel gelijk aan die van de 54G. Alle instellingen die ik zie zijn ook hetzelfde en logisch. Het enige wat ik nog kan proberen is de boel te forceren met een statisch IP adres, maar dat is alleen voor testen handig gezien het feit dat ziggo de boel dynamisch uitgeeft.
Oja, de manual is de goede die staat ook op de cd.
KlaasG2008-08-08 07:10:24
Ik heb dus inderdaad een lan verbinding, de lampjes voor het bedraad zijn, router en modem branden alleen die van internet niet.
Onderdeel van het installeren is het controleren van de internet verbinding, die ziet ie dus maar dat is maar een halve minuut tot ie weer afvalt.
De instellingen/menus zijn zo te zien vrijwel gelijk aan die van de 54G. Alle instellingen die ik zie zijn ook hetzelfde en logisch. Het enige wat ik nog kan proberen is de boel te forceren met een statisch IP adres, maar dat is alleen voor testen handig gezien het feit dat ziggo de boel dynamisch uitgeeft.
Oja, de manual is de goede die staat ook op de cd.
KlaasG2008-08-08 07:10:24
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
08 aug 2008 08:02 #5
door M.Wetters
Hmm als mac cloning al niet helpt bij kabel ....
Aan de andere kant, het kan zijn dat er inmiddels een nieuw mac adres is geregistreerd en dat je door cloning juist weer het verkeerde adres hebt.
Laat 'm nu eens zoals hij is, modem uit, router uit, (misschien even koffie zetten), modem aan, (paar slokjes koffie), router aan.
Als het dan allemaal nog niet werkt weet ik ook wat je nog meer kunt doen dan terug naar de winkel. Hoewel heel onwaarschijnlijk, het zou een DOA kunnen zijn. Ik neem aan dat je ook verschillende snoertjes hebt geprobeerd.
Aan de andere kant, het kan zijn dat er inmiddels een nieuw mac adres is geregistreerd en dat je door cloning juist weer het verkeerde adres hebt.
Laat 'm nu eens zoals hij is, modem uit, router uit, (misschien even koffie zetten), modem aan, (paar slokjes koffie), router aan.
Als het dan allemaal nog niet werkt weet ik ook wat je nog meer kunt doen dan terug naar de winkel. Hoewel heel onwaarschijnlijk, het zou een DOA kunnen zijn. Ik neem aan dat je ook verschillende snoertjes hebt geprobeerd.
- Anne-Marie
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
08 aug 2008 14:00 #6
door Anne-Marie
Mac adres moet werken, want die werkt ook voor de 54G en dat is ook een belkin. Kabels zijn voor beide routers hetzelfde. alles is identiek behalve eventuele instellingen in de router.
- Jungle
- Platinum-lid
08 aug 2008 15:13 #7
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Belkin N router geen connectie
Weet niet of het voor jouw van toepassing is, heb je wel de juiste drivers voor je besturingssysteem?
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- Anne-Marie
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
08 aug 2008 15:24 #8
door Anne-Marie
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
08 aug 2008 18:07 #9
door M.Wetters
Met die volgorde van uit en aanzetten ook geen verbetering?
Kun je ook de provisioning pagina van Wanadoo niet bereiken?
Nog iets in de logs te zien?
Kun je ook de provisioning pagina van Wanadoo niet bereiken?
Nog iets in de logs te zien?
- Anne-Marie
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
08 aug 2008 18:14 #10
door Anne-Marie
Heel lang wachten heb ik nog niet geprobeerd. De 54 kreeg onmiddelijk weer contact.
Log staat op desktop en die staat even niet aan. Log zei alleen dat verzoek met ip adres wordt gedaan en dat deze een ack krijgt vanuit het internet. Dat doet ie dus een aantal keer. Verder alleen een melding dat NTP time niet gevonden kan worden, maar dat zal te maken hebben met het feit dat hij internet niet echt op komt.
Log staat op desktop en die staat even niet aan. Log zei alleen dat verzoek met ip adres wordt gedaan en dat deze een ack krijgt vanuit het internet. Dat doet ie dus een aantal keer. Verder alleen een melding dat NTP time niet gevonden kan worden, maar dat zal te maken hebben met het feit dat hij internet niet echt op komt.
Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden