FANtv-nl-logo-mobile

Belkin N router geen connectie

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09 aug 2008 10:08 #21 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Belkin N router geen connectie
Ja Mac weet ik 100% zeker. Volgens mij moet ik ook op het modem kunnen kijken. Straks eens kijken wat daar allemaal staat.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09 aug 2008 11:34 #22 door Anne-Marie
Nog even gekeken op type nummer SBV5121E van de motorola. Deze heeft geen router functionaliteit. zie ook handleiding:
broadband.motorola.com/consumers/product...loads/SBV5121_UG.pdf

Lees meer
09 aug 2008 12:05 #23 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Belkin N router geen connectie
Dan denk ik dat-ie toch stiekem een router heeft, anders begrijp ik niet helemaal hoe ze VoIP kunnen ondersteunen. Maar goed, het zal verder wel transparant zijn voor de gebruiker.

Het enige dat ik nu nog kan bedenken is te kijken naar de netwerk-poort van de Belkin, of die op 10 of 100Mbit staat, half of full duplex, enz.

Kun je vanuit de N router wel pingen naar dat 10.*-adres?

Aansluiten op een LAN port, helpt dat misschien? Trouwens, straks mag je 'm op het ZyXEL modem wel via een LAN port aansluiten als het via de WAN port niet wil. Ik heb een Annex-A modem+router aangesloten via een LAN port omdat deze geen WAN port heeft (behalve een RJ-11 naar ISRA).

An error has occurred. Hit any user to continue.

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09 aug 2008 12:09 #24 door Anne-Marie
Ik zal straks wel eens op het modem zelf kijken. Misschien dat ik daar nog wat te zien krijg.

Ik heb op de router zelf geen mogelijkheid om te pingen. Rechtstreeks van de pc gaat niet.

Ik was van plan de n router hier te houden dus dan moet ie hier ook werken he

Lees meer
09 aug 2008 14:59 #25 door M.Wetters
Dat verhaaltje staat los van welke van de 2 je meeneemt

Goh, geen ping in de router? Ook niet bij telnet login?
't Staat inderdaad niet in de manual maar je weet maar nooit ...
(zou me wel een beetje tegenvallen)

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
09 aug 2008 15:29 #26 door Anne-Marie
Telnet naar de router werkt niet. Of er staat iets dicht op deze laptop.

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10 aug 2008 14:32 #27 door Anne-Marie
Na wat zoeken op het internet gevonden hoe ik het kabelmodem kon benaderen. Staat niet in de handleiding, maar 192.168.100.1 blijkt het adres te zijn. Daar eens even op rondgeneust en bij de configuratie het volgende gevonden:
< = name=dhcpChk>Enable DHCP Server
The SURFboard cable modem can be used as a gateway to the Internet by a maximum of 32 users on a Local Area Network (LAN). When the Cable Modem is disconnected from the Internet, users on the LAN can be dynamically assigned IP Addresses by the Cable Modem DHCP Server. These addresses are assigned from an address pool which begins with 192.168.100.11 and ends with 192.168.100.42. Statically assigned IP addresses for other devices on the LAN should be chosen from outside of this range

Onderhuids heeft hij dus wel een DHCP server. Router als accesspoint ingezet en dan kan ik vanaf de vaste pc gewoon het internet op. Een andere pc krijgt echter geen ip adres toegewezen dus dat schiet niet op. Verder kan ik de router dan niet meer benaderen op het toegewezen ip adres. Ook het kabelmodem kan ik niet meer benaderen dus dat schoot weer lekker op.KlaasG2008-08-10 16:33:12

Lees meer
10 aug 2008 14:41 #28 door M.Wetters
O dat opent perspectief. In principe moet het mogelijk zijn, ik heb mijn router ingesteld zoals te lezen op het Telfort forum en dhcp wordt via de ZyXEL dwars door de router heen uitgedeeld. Misschien nog in de Belkin de firewall functie uitzetten?

Anders zou je in de router 192.168.100.1 als default gateway kunnen instellen en als LAN IP adres wat je al had, dan mét dhcp- en nat-functie aan. De hoofdregel is: 1 router en hooguit 1 dhcp-server per netwerk-segment.

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10 aug 2008 15:09 #29 door Anne-Marie
Ik ben aan het klooien geweest. Denk dat ik je laatste optie nog niet geprobeerd heb als ik het goed begrijp.

Als ik rechtstreeks op het kabelmodem zit krijg ik het 83.117 ip-adress en kan ik dus het kabelmodem op.
Als ik het goed begrijp gaat de dhcpserver van het kabel modem pas werken als er geen internetverbinding is en kan hij dan 32 pc's bedienen. Aan en uitzetten (voor de zekerheid geprobeerd) heeft ook geen enkel effect.

Geconfigureerd als accesspoint in de 192.168.100 range werkt niet. Is ook wel logisch als het modem een 83 range doorgeeft. Nog even geconfigureerd met het 83 ip adres als statisch en dan de standaard gateway die ik normaal krijg (een 83 range), maar dat werkte dus ook niet.

Als ik je nu goed begrijp zou ik dus de 83 ip adres moeten pakken en dan de 192.168.100.1 als gateway moeten ingegeven. Gezien het feit dat ik de 192.168.100.1 niet kan pingen vanaf mijn pc krijg ik het gevoel dat dit ook niet gaat werken, maar zal het straks eens proberen.

Even wat anders, wordt simpel van dit ding vooral omdat de oude 54G geen enkel probleem had.

Oja. de installatie vraag ook om de ISP en het type modem. Daar kan ik nog kiezen voor wanadoo en dan motorola. De installatie maakt dan ook standaard een Dynamische verbinding aan zoals ik hem zelf intuitief ook zou kiezen. Het zou wel raar zijn als de installatie niet klopt als ze heel goed weten hoe zo'n motorola nu werkt.KlaasG2008-08-10 17:11:14

Lees meer
10 aug 2008 16:08 #30 door M.Wetters
Als die 192.168.100 range alleen maar werkt als er géén verbinding is, dan heb je daar niet zoveel aan, vergeet dat maar weer.

Normaal zou je inderdaad, wanneer je MAC adres herkend wordt, een dynamisch adres moeten krijgen van (of via) het kabelmodem. In dat geval moet de Belkin wel gewoon router en dhcp-server zijn. Het zou kunnen zijn dat je de instellingen van de betreffende WAN- of LAN-poort moet wijzigen om 'm zo gek te krijgen. Soms is een cross-cable nodig, soms is de port autosensing en soms kun je 'm handmatig instellen.

Volgens de Motorola manual moet je de pc (dus de router, want die zal zich als de "pc" voordoen) aanzetten, aansluiten en dan pas het modem aanzetten. Je router moet een 83 IP adres en 83 gateway krijgen. Als (tijdelijk) alternatief kun je er inderaad een statisch 83 stel invoeren, maar dat kan zomaar wijzigen vanuit de kabelprovider, heeft dus niet de voorkeur.

De router moet in elk geval IP adressen kunnen uitdelen aan alle apparaten in het LAN die op dhcp zijn ingesteld (controleer dit ook even).

Krijgt elke pc in het LAN wel verbinding met de router, maar de router niet met internet, dan sta ik met de bekende
Bijlage:

bek vol tanden.EdP2008-08-10 18:09:22

Tijd voor maken pagina: 0.242 seconden