- Ontvangen bedankjes 0
router printserver van d-link
- Cinp
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
28 dec 2008 20:06 #1
door Cinp
router printserver van d-link werd gestart door Cinp
Beste collega amateurs,
vanwege het overstappen op een internet + bellen abonnement ben ik genoodzaakt om een nieuwe draadloze router te kopen.
Lang verhaal, doet hier niet zo ter zake.
Nu ben ik op zoek naar een router die ik bedraad kan doorkoppelen naar de nieuwe modem (Siemens) en die tevens is voorzien van een usb printer server. Mijn uitstekende Canon A3 fotoprinter heeft een usb aansluiting, vandaar.
Nu heeft d-link een aardige router + printserver, de DI 524UP.
Maar ik kan uit de technische beschrijving niet afleiden of deze tweewegverkeer mogelijk maakt. Dus, of ik met deze d-link router ook de statusmonitor op mijn scherm krijg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of, heeft iemand een suggestie voor een goede combi router + print server?
vanwege het overstappen op een internet + bellen abonnement ben ik genoodzaakt om een nieuwe draadloze router te kopen.
Lang verhaal, doet hier niet zo ter zake.
Nu ben ik op zoek naar een router die ik bedraad kan doorkoppelen naar de nieuwe modem (Siemens) en die tevens is voorzien van een usb printer server. Mijn uitstekende Canon A3 fotoprinter heeft een usb aansluiting, vandaar.
Nu heeft d-link een aardige router + printserver, de DI 524UP.
Maar ik kan uit de technische beschrijving niet afleiden of deze tweewegverkeer mogelijk maakt. Dus, of ik met deze d-link router ook de statusmonitor op mijn scherm krijg.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Of, heeft iemand een suggestie voor een goede combi router + print server?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- wampie
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 dec 2008 21:03 #2
door wampie
Beantwoord door wampie in topic router printserver van d-link
Ik heb gekeken voor ondersteunende info, deze heb ik alleen gevonden op de australische site, maar wat maakt het uit...
Ga naar DLINK australie tech en selecteer DI in de linker rij en 524Up in de rechter. Klik op Go.
Je krijgt nu alle ondersteunende info te zien, waaronder een lijst met ondersteunde printers.
Ik heb de aldaar te downloaden manual doorgeworsteld om te kijken of bidirectioneel printen ondersteund wordt, maar het nergens kunnen vinden. Kijk zelf maar eens of je er wat over kunt vinden, want ook al staat er dat de printer ondersteund wordt, als birdirectioneel printen niet ondersteund wordt werkt het op een moderne Canon printer niet!
Zelf heb ik daarmee negatieve ervaring gehad met een Canon i865, aangesloten op een losse USB-printserver (van een ander merk).
Ik heb toendertijd een paar andere printservers op het oog gehad, en omdat daarover niets in de manuals stond aparte mailtjes gestuurd naar de leveranciers, waarvan ik van elk de respons kreeg dat bidirectioneel printen NIET ondersteund werd. Bidirectioneel moet dus eigenlijk expliciet in de specificaties vermeld staan.
De kans is dus vrij groot dat het niet gaat, je zou eventueel zelf een mailtje naar Dlink kunnen sturen. Helaas is dlink.nl niet bereikbaar, vandaar dat ik het zo ver weg zocht.
Inmiddels heb ik zelf een netwerkprinter, dus weg problemen.
Ga naar DLINK australie tech en selecteer DI in de linker rij en 524Up in de rechter. Klik op Go.
Je krijgt nu alle ondersteunende info te zien, waaronder een lijst met ondersteunde printers.
Ik heb de aldaar te downloaden manual doorgeworsteld om te kijken of bidirectioneel printen ondersteund wordt, maar het nergens kunnen vinden. Kijk zelf maar eens of je er wat over kunt vinden, want ook al staat er dat de printer ondersteund wordt, als birdirectioneel printen niet ondersteund wordt werkt het op een moderne Canon printer niet!
Zelf heb ik daarmee negatieve ervaring gehad met een Canon i865, aangesloten op een losse USB-printserver (van een ander merk).
Ik heb toendertijd een paar andere printservers op het oog gehad, en omdat daarover niets in de manuals stond aparte mailtjes gestuurd naar de leveranciers, waarvan ik van elk de respons kreeg dat bidirectioneel printen NIET ondersteund werd. Bidirectioneel moet dus eigenlijk expliciet in de specificaties vermeld staan.
De kans is dus vrij groot dat het niet gaat, je zou eventueel zelf een mailtje naar Dlink kunnen sturen. Helaas is dlink.nl niet bereikbaar, vandaar dat ik het zo ver weg zocht.
Inmiddels heb ik zelf een netwerkprinter, dus weg problemen.
- Cinp
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 dec 2008 07:04 #3
door Cinp
Beantwoord door Cinp in topic router printserver van d-link
Dank voor je bericht en het snuffelen op internet.
Ik vrees dat je gelijk hebt vwb het bidirectioneel printen. Dat zit er vermoedelijk niet in bij d-link.
Ik waag er nog een mailtje aan d-link aan.
Jammer.
Onze printer voor dagelijks gebruik heeft ook een netwerkaansluiting, dat gaat prima.
Maar vindt maar eens een goede A3 fotoprinter met een ethernet aansluiting. Bovendien zijn die printers niet goedkoop, en om die van mij nu al de deur uit te doen.
Dan moet ik wat anders verzinnen. Dus als iemand een idee heeft, gaarne.
Ik vrees dat je gelijk hebt vwb het bidirectioneel printen. Dat zit er vermoedelijk niet in bij d-link.
Ik waag er nog een mailtje aan d-link aan.
Jammer.
Onze printer voor dagelijks gebruik heeft ook een netwerkaansluiting, dat gaat prima.
Maar vindt maar eens een goede A3 fotoprinter met een ethernet aansluiting. Bovendien zijn die printers niet goedkoop, en om die van mij nu al de deur uit te doen.
Dan moet ik wat anders verzinnen. Dus als iemand een idee heeft, gaarne.
- broem
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
29 dec 2008 10:39 #4
door broem
Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.
Beantwoord door broem in topic router printserver van d-link
Volgens mij zijn er losse kastjes verkrijgbaar die je tussen je router en printer kunt plaatsen, informeer eens bij een computerspeciaalzaak.
- Cinp
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 dec 2008 12:49 #5
door Cinp
Dank voor je reactie.
Die kastjes ken ik. Ze zijn niet zo duur en ik heb er ook een paar geprobeerd (oa Sweex).
Printen is geen enkel probleem. Maar met de statusmonitor van de printer wil het maar niet lukken. En het is ontzettend hinderlijk als je een mooie foto ziet verpieteren omdat de inkt bijna op blijkt te zijn.
En ik ben ook bij een paar computerwinkels geweest. Krijg steevast het antwoord dat ze er wel zijn maar niet in hun aanbod.
Dan ga je zelf snuffelen op internet.
Importeurs en fabrikanten reageren vaak slecht op mailtjes.
Dus nogmaals, als iemand een idee heeft.
Kent iemand het merk Zyxel? Zojuis gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee?
( www.zyxel.nl )
Die kastjes ken ik. Ze zijn niet zo duur en ik heb er ook een paar geprobeerd (oa Sweex).
Printen is geen enkel probleem. Maar met de statusmonitor van de printer wil het maar niet lukken. En het is ontzettend hinderlijk als je een mooie foto ziet verpieteren omdat de inkt bijna op blijkt te zijn.
En ik ben ook bij een paar computerwinkels geweest. Krijg steevast het antwoord dat ze er wel zijn maar niet in hun aanbod.
Dan ga je zelf snuffelen op internet.
Importeurs en fabrikanten reageren vaak slecht op mailtjes.
Dus nogmaals, als iemand een idee heeft.
Kent iemand het merk Zyxel? Zojuis gevonden. Heeft iemand daar ervaring mee?
( www.zyxel.nl )
- broem
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 1
29 dec 2008 13:32 #6
door broem
Beantwoord door broem in topic router printserver van d-link
Okee, dat wist ik niet.
- Jungle
- Platinum-lid
29 dec 2008 13:39 #7
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic router printserver van d-link
Ik heb zelf een draadloze printserver. kijk
hier
maar eens.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 dec 2008 16:29 #8
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic router printserver van d-link
Hoe dat bij de D-Link zit weet ik zo niet, wat ik wel weet is dat de meeste routers waar USB op zit, ook als fileserver kunnen dienen (USB disk) of bijv. voor het aansluiten van een webcam. Dat betekent vanzelf tweerichtingverkeer. Toevallig heb ik net een prima ding gekocht van Asus (WL-500g Deluxe), ze hebben er ook een met een parallelle poort + usb, dat is de gewone WL-500g. Hoe het bij Asus werkt is dat je de printer kunt aanspreken als een netwerk-printer. De driver zet je op de pc zelf, alleen hangt-ie fysiek aan de router.
Intussen heb ik ook al gezien dat er een hele grote groep fanatieke Asus-bezitters is die de gekste fratsen ermee uithalen, omdat het in feite een Linux computertje is van binnen.
Intussen heb ik ook al gezien dat er een hele grote groep fanatieke Asus-bezitters is die de gekste fratsen ermee uithalen, omdat het in feite een Linux computertje is van binnen.
- Cinp
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 dec 2008 19:15 #9
door Cinp
Dit zou wel eens de goede kant op kunnen gaan.
Aanbevolen werden Edimax, Asus en Zyxel.
Ten aanzien van de statusmonitor van de printer zijn de webpagina's niet helemaal duidelijk. Maar wie weet levert het wat op.
En anders gebruik ik misschien zo'n mini pc'tje als router / toegang / printserver. Bijvoorbeeld een fit slim pc. Piepklein, gebruikt bijna geen stroom en kan veel meer dan een router.
Heeft iemand dat slim fit pc'tje al eens gezien, geprobeerd?
Groet,
En dank tot dusver.
Aanbevolen werden Edimax, Asus en Zyxel.
Ten aanzien van de statusmonitor van de printer zijn de webpagina's niet helemaal duidelijk. Maar wie weet levert het wat op.
En anders gebruik ik misschien zo'n mini pc'tje als router / toegang / printserver. Bijvoorbeeld een fit slim pc. Piepklein, gebruikt bijna geen stroom en kan veel meer dan een router.
Heeft iemand dat slim fit pc'tje al eens gezien, geprobeerd?
Groet,
En dank tot dusver.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 dec 2008 19:35 #10
door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic router printserver van d-link
Helaas is m'n inkt op dus ik kan de printer niet eens online krijgen ... [img]smileys/smiley13.gif[/img]
In de Asus zou ik wel kunnen kijken welke printer(s) eraan hangt/en maar dat is zo ongeveer alles. Aangezien het een netwerk-printer is geworden kan ik dus wel vanaf elke pc de status bekijken alsof het een lokale printer was.
Edimax heb ik ook naar zitten kijken, maar deze Asus kwam eerder langs op Marktplaats. [img]smileys/smiley1.gif[/img]
Zyxel ken ik als modem, die heb ik van mijn internet provider. Vind het geen gek ding, flink wat in te stellen naar believen. Of ze ook een router met USB hebben of een losse printerserver weet ik zo niet.
Vergis je niet in die Asus hoor, ik heb op dat forum al mensen gezien die er een USB-stick in hadden gebouwd voor extra RAM geheugen, extra USB poorten, een harddisk ingebouwd, allerlei software toepassingen toegevoegd, dus met een beetje zoeken kun je er vast ook wel een printer status aan toevoegen. Het is een Linux systeem waar je dus van alles mee kunt. Maar dan geluidloos en met een verbruik van hooguit 10W. [img]smileys/smiley1.gif[/img]
Echt een werkpaard.
In de Asus zou ik wel kunnen kijken welke printer(s) eraan hangt/en maar dat is zo ongeveer alles. Aangezien het een netwerk-printer is geworden kan ik dus wel vanaf elke pc de status bekijken alsof het een lokale printer was.
Edimax heb ik ook naar zitten kijken, maar deze Asus kwam eerder langs op Marktplaats. [img]smileys/smiley1.gif[/img]
Zyxel ken ik als modem, die heb ik van mijn internet provider. Vind het geen gek ding, flink wat in te stellen naar believen. Of ze ook een router met USB hebben of een losse printerserver weet ik zo niet.
Vergis je niet in die Asus hoor, ik heb op dat forum al mensen gezien die er een USB-stick in hadden gebouwd voor extra RAM geheugen, extra USB poorten, een harddisk ingebouwd, allerlei software toepassingen toegevoegd, dus met een beetje zoeken kun je er vast ook wel een printer status aan toevoegen. Het is een Linux systeem waar je dus van alles mee kunt. Maar dan geluidloos en met een verbruik van hooguit 10W. [img]smileys/smiley1.gif[/img]
Echt een werkpaard.
Tijd voor maken pagina: 0.238 seconden