FANtv-nl-logo-mobile

Strepen over het scherm

• ruud-en-irma
  • Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
17 feb 2009 13:22 #1 door ruud-en-irma
Strepen over het scherm werd gestart door ruud-en-irma
Ik was net lekker aan het laptoppen toen ik opeens allemaal vertikale gekleurde strepen over mijn scherm kreeg. Ik heb net de laptop aangesloten op een ander beeldscherm, in eerst instantie geen strepen, maar al snel kwam ze weer.
Het zijn niet constante strepen, wisseld tussen dikke en dunne en veel en weinig.
De laptop heeft zichzelf trouwens ook uitgeschakeld. Ik kreeg een blauw scherm met daarop een melding, die niet helemaal te lezen was, ik maakte er op uit dat er een probleem was en op de laptop te beschermen schakelde het zich uit.

Dus mijn vraag was is er aan de hand met mijn laptop ??Is dit te maken?? Ik heb hem nu uitstaan om af te laten koelen. Heb een ventilator die niet 100% in orde is. hij werkt wel, maar niet meer optimaal.

Ik had de laptop toen het begon op mijn schoot.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17 feb 2009 14:31 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Strepen over het scherm
Duidelijk dat je klaptoppie te warm wordt. Ventilator en koelopeningen even goed schoonmaken. Anders ventilator laten vervangen

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• ruud-en-irma
  • Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
17 feb 2009 14:45 #3 door ruud-en-irma
Beantwoord door ruud-en-irma in topic Strepen over het scherm
ik heb het dus schoongemaakt maar de laptop blijft het doen, maar nu niet perse vertikale strepen.

• ruud-en-irma
  • Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
17 feb 2009 16:20 #4 door ruud-en-irma
Nog even een update

Net de laptop nog even aangezet en toen ik een beetje drukte dicht bij de ventilator in de buurt veranderde strepen. Heel even waren de strepen weg al snel kreeg ik toch weer een melding dat het systeem zich uitschakelde. Kan het zijn dat er iets met de drivers is? of is het echt de videokaart, want de melding had het over ati, helaas viel een stuk buiten beeld. ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb de laptop nog hard nodig. Helaas heb ik geen garantie meer dus kan um ook niet laten ophalen

Lees meer
17 feb 2009 17:18 #5 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Strepen over het scherm
Ik weet niet hoelang hij het doet voor hij in stort. Je kan met een programma als mbm de temperatuur van de meeste systemen meten. Mogelijk geeft dit in elk geval een indicatie of de boel te warm wordt.

Als je echter drukt op de behuizing is de kans groot dat de videokaart beschadigd is. IBM/Lenovo weet ik van dat ze heel gevoelig zijn daarvoor en dan met name de oudere types. Bij mij is er ook een keer een stuk gegaan. Meestal bevriest het beeld dan echter en loopt de pc vast ipv netje af te sluiten.

Drivers lijkt me vergezocht zeker als je al problemen hebt met je ventilator is de kans groot dat die de boosdoener is of het is een combinatie van kapote videokaart en ventilator.

• ruud-en-irma
  • Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
17 feb 2009 19:08 #6 door ruud-en-irma
weer een update

net de laptop weer opgestart. Geen strepen. Kreeg een melding dat een bestand van ati beschadigd is en ik een hulpprogramma moet opstarten. Voordat ik er iets mee kon kwamen de strepen weer en helaas hing de laptop vast.
Morgen probeer ik het weer

Tijd voor maken pagina: 0.209 seconden