FANtv-nl-logo-mobile

Draadloos internet

Lees meer
23 apr 2009 09:56 #11 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Draadloos internet
Bij prepaid vliegt je tegoed erdoor. Een beetje surfen en mailen en het is zo op. Je hebt ook abbonementen, maar ja die gaan vaak ook maar tot 500Mb, maar dat is beter dan prepaid.

Welk gebied zit je uberhaubt? wie weet zit er wel een wifi aanbieder toevallig in de buurt, of dat er wat anders te vinden is. heb je ook geen telefoon dan of alleen mobiel?

KlaasG2009-04-23 11:56:47

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• sjares
  • sjares's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
23 apr 2009 10:10 #12 door sjares
Beantwoord door sjares in topic Draadloos internet
Ik zit (tijdelijk) op de rand van vliegveld Hilversum. Daar zou dus een WiFi aanbieder moeten zitten, maar het lukt me niet contact te maken - schijnbaar heb ik ook een router nodig. Ik heb geen kabel en geen vaste telefoon. 't Is WiFi of mobiel ... hopeloos! Mobiel bellen abonnement is voor minimaal een jaar, maar ja ... ben wel vervent blogger.

[:0]

Lees meer
23 apr 2009 10:39 #13 door Anne-Marie
Ff gegoogled.. in elk geval zijn de volgende wifi hotspots in hilversum bekend. Mogelijk zijn het er meer ik weet niet of deze compleet is.

• sjares
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
23 apr 2009 11:02 #14 door sjares
Bedankt voor de Hotspots. Er zit een standsnetwerk op het vliegveld, maar heb ik genoeg aan de Netgear adapter of moet ik ook een router aanschaffen om op een WiFi net te kunnen komen? Ik snap niet wat ik moet doen!

Lees meer
23 apr 2009 11:09 #15 door Anne-Marie
Als er een netwerk op het vliegveld zit en je zit binnen het bereik hoef je geen router aan te schaffen. Als je hem echter niet ziet bij het scannen dan is de kans groot dat je niet binnen het bereik zit. Een andere optie is dat het netwerkid niet uitgezonden worden. Je moet deze dan te weten zien te komen, maar de kans is dan ook groot dat je geautoriseerd moet worden op het netwerk of een beveiligingscode moet invoeren.

• sjares
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
23 apr 2009 11:15 #16 door sjares
Ja, bedankt. Ik denk dat dit nix wordt. Ik heb een code bekregen, maar ik zit gewoon niet binnen het bereik. Dan moet ik in een grasveld gaan zitten met de laptop op schoot. Het is gewoon niet handig. Ik ga een mobiel abonnement nemen. Bedankt voor de hulp. Als altijd zijn jullie weer steun en toeverlaat voor deze erg ontechnische cyberjunkie ... onbetaalbaar! Cheers.

Lees meer
23 apr 2009 12:17 #17 door Anne-Marie
Het kan ook nog zijn dat als de netwerknaam niet uitgezonden wordt dat je eerste een profiel moet aanmaken op je laptop op basis van de info die je gekregen hebt. Na starten van het profiel kan er dan een connectie worden opgebouwd. Ik vermoed echter dat de netwerknaam wel uitgezonden zal worden bij een vliegveld.

Lees meer
23 apr 2009 21:14 #18 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Draadloos internet
Maar is adsl dan niet beschikbaar? Er zijn verscheidene aanbieders die ook nog eens verschillende netwerken hebben. Zo kan het bijv. voorkomen dat je wel BBNed kunt krijgen en geen Mxstream of andersom. Probeer het eens bij www.internetten.nl

An error has occurred. Hit any user to continue.

• sjares
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
24 apr 2009 09:17 #19 door sjares
Ik zal het proberen. Bedankt voor de tip!

• sjares
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
24 apr 2009 09:29 #20 door sjares
Nee, ik zit in onbekabeld gebied. Het bestaat, in Nederland.

Tijd voor maken pagina: 0.231 seconden