FANtv-nl-logo-mobile

Problemen met opstarten

• verbouwmaat
  • verbouwmaat's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
06 aug 2009 17:39 #1 door verbouwmaat
Problemen met opstarten werd gestart door verbouwmaat
Hallo allemaal,

Sinds een ruime week heb ik het volgende probleem:

Zodra mijn pc uitgeschakeld staat en ik start opnieuw opgeeft ie de volgende melding:

CPU Fan Error
Press F1 button

zodra ik dan op F1 druk; gaat ie door met opstarten en ziet alles er als vanouds uit (zover ik kan zien natuurlijk).

Maar :

Vanmorgen deed ie helemaal niets meer; nadat ik F1 ingedrukt had gaf ie aan: F1 error. Heb hem toen uitgezet (knop ingedrukt aan de achterkant) en opnieuw geprobeerd..... weer hetzelfde probleem: kreeg met geen mogelijkheid mijn pc weer opgestart. (Ik hoopte te bereiken dat ie weer zou geven dat laatste maal Windows niet goed was afgesloten en ik daar opnieuw kon kiezen voor Normaal starten en ik zo het probleem opgelost had; helaas lukte dit dus niet).

Nu kreeg ik van iemand de tip om terug te gaan naar het herstelpunt (Systeemherstel)... voor dit probleem begon; heb ik nog niet geprobeerd omdat ik het eerst hier eens voor wilde leggen....

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is/hoe dit kan komen ...en.... belangrijker nog: Hoe los ik dit op ?

BVD voor alle reacties;

Groetjes, en fijne avond all,

JannekeJanneke-692009-08-06 19:39:47

[P:] Janneke xxx

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06 aug 2009 20:02 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Problemen met opstarten
Het klinkt alsof ja ja.. de fan van je CPU stuk is. Daarom krijg je die melding ook. Het kan natuurlijk ook zijn dat er een draadje los zit, maar de kans is groot dat ie gewoon kapot is en vervangen moet worden. Je heb ook kans dat je nu door elke keer de melding te negeren de CPU hebt laten oververhitten omdat ie onvoldoende gekoeld wordt. Kortom als je pech hebt doet ie het nooit weer zonder een nieuwe CPU en een nieuwe fan. Je moet of zelf handig genoeg zijn om dit te controleren/repareren, of iemand zoeken die het kan (vrienden/kennissen of de pc boer waar je hem hebt gekocht). Een systeemherstelpunt gaat je hierbij echt niet helpen, de fout komt vanuit de bios en die staat los van herstelpunten in windows. Kortom (laten) maken.

Lees meer
06 aug 2009 20:42 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Problemen met opstarten
Tja er zijn best veel zaken die je niet met Systeemherstel kunt fixen, daaronder valt ook een defecte ventilator :)
Maak de kast eens open en kijk of de ventilator wel of niet gaat draaien als je de pc aanzet. Voorzichtig.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• verbouwmaat
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
06 aug 2009 21:09 #4 door verbouwmaat
Beantwoord door verbouwmaat in topic Problemen met opstarten
Thnxx voor de tips.....ik breng mijn pc maar weg morgen; volgens mij heb ik er nog garantie op en afgezien daarvan; heb liever dat het goed gebeurd als dat ik zelf iets moet gaan doen waar ik me liever niet aan brand omdat ik er geen verstand van heb.

Fijne avond verder en thnxxx

Lees meer
06 aug 2009 21:23 #5 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Problemen met opstarten
Als je nog garantie hebt, nooooit zelf gaan sleutelen, maar lekker door de garantiegever laten oplossen.
Laat je nog even weten wat het uiteindelijk was?

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• verbouwmaat
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10 aug 2009 07:38 #6 door verbouwmaat
Vind ik dus ook; dit zal wel onder garantie vallen; ga niet risico lopen dat ik zelf wat fout doe en eventueel daarmee nog meer problemen aanricht of ( in het ergste geval) de garantie verspeel.

Wegens tijdgebrek nog niet naar de "pc-boer" gegaan; en zodra ik wat weet laat ik het jullie weten....

Thnxx voor de reacties en fijne dag verder allemaal

Lees meer
10 aug 2009 15:13 #7 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Problemen met opstarten
Ik zou bij het inleveren niet melden dat je het probleem al een week hebt en het elke keer hebt weggedrukt. De kans is dan groot dat ze gaan zeggen dat het aan jou ligt, afhankelijk van de service van de zaak. Gewoon zeggen dat je het 1 keer gehad hebt, dat je die weggedrukt hebt en dat ie daarna niet meer opstarte.

• verbouwmaat
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
14 aug 2009 10:29 #8 door verbouwmaat
Hallo allemaal,

Nou mijn pctje loopt weer super !

Na eerst de boel uitgeblazen te hebben hebben ze er vervolgens toch een nieuwe ventilator in gezet. De oude liep namelijk erg instabiel waardoor ie ook veel herrie maakte (met name opstarten).

Ben blij dat het probleem opgelost is;

wil jullie nogmaals even bedanken voor de suggesties en tips!!

Fijne dag verder allemaal

Lees meer
14 aug 2009 14:51 #9 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Problemen met opstarten
Veel plezier maar weer.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Tijd voor maken pagina: 0.207 seconden