- Ontvangen bedankjes 0
wat is een CPU en HDD in de computer
- drabber
-
Onderwerp Auteur
- Expert lid
-
Minder
Lees meer
31 dec 2009 18:42 #1
door drabber
beter goed gejat dan slecht bedacht
wat is een CPU en HDD in de computer werd gestart door drabber
Ik heb totaal geen verstand van computers, zo doende mijn vraag.
Hij stopte er ineens mee,dus naar de pc één pc monter gebracht en hoorde daar dat de reparatie €325 koste. Vond ik nog al wat , 14 maanden gebruikt. Viel dus buiten de garantie ,is niet anders,
Mijn vraag is wat is een CPU en HDD deze moeten vervangen worden.
Ik zit er over te denken om deze computer maar bij het grofvuil te zetten ,maar vind dit ook weer zonder.
Hoe denken jullie hier over ,ik heb verstand van huizen bouwen maar hier niet van.
Hij stopte er ineens mee,dus naar de pc één pc monter gebracht en hoorde daar dat de reparatie €325 koste. Vond ik nog al wat , 14 maanden gebruikt. Viel dus buiten de garantie ,is niet anders,
Mijn vraag is wat is een CPU en HDD deze moeten vervangen worden.
Ik zit er over te denken om deze computer maar bij het grofvuil te zetten ,maar vind dit ook weer zonder.
Hoe denken jullie hier over ,ik heb verstand van huizen bouwen maar hier niet van.
beter goed gejat dan slecht bedacht
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
31 dec 2009 20:16 #2
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic wat is een CPU en HDD in de computer
CPU=Centrale Processing Unit = je processor
HDD= hard disc drive = je harde schijf
Als beiden na 13 maanden er spontaan mee ophouden is dat wel verdacht. als jij je pc verder niet mishandeld hebt (wat ik niet verwacht) moet hij gewoon onder garantie gerepareerd worden. Je mag verwachten dat een pc in elk geval een jaar of 3 meegaat. Wettelijk moet hij hem gewoon repareren, maar hij kan wel iets van de kosten bij jou in rekening brengen. De volle mep is echter onzin. sla hem maar met de coulance regeling om de oren, dan weet ie niet wat het is en mag ie gaan zoeken.
HDD= hard disc drive = je harde schijf
Als beiden na 13 maanden er spontaan mee ophouden is dat wel verdacht. als jij je pc verder niet mishandeld hebt (wat ik niet verwacht) moet hij gewoon onder garantie gerepareerd worden. Je mag verwachten dat een pc in elk geval een jaar of 3 meegaat. Wettelijk moet hij hem gewoon repareren, maar hij kan wel iets van de kosten bij jou in rekening brengen. De volle mep is echter onzin. sla hem maar met de coulance regeling om de oren, dan weet ie niet wat het is en mag ie gaan zoeken.
- Jungle
-
- Platinum-lid
-
01 jan 2010 14:05 #3
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic wat is een CPU en HDD in de computer
Als het een nieuwe pc is die je 14 maanden geleden hebt gekocht, kan je HDD nog niet versleten zijn, en je cpu ook niet, mits de koeling niet stuk is.
Mijn advies: ga eens naar een andere monteur, kijken wat die er van vindt.cobra2010-01-02 06:25:37
Mijn advies: ga eens naar een andere monteur, kijken wat die er van vindt.cobra2010-01-02 06:25:37
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
01 jan 2010 15:09 #4
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic wat is een CPU en HDD in de computer
Vanwege garantie dus eerst naar de leverancier voor je wat anders gaat proberen. Als iemand anders hem openmaakt wordt de garantie al wat lastiger.
- M.Wetters
-
- Platinum-lid
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jan 2010 00:11 #5
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic wat is een CPU en HDD in de computer
Voor kosteloze reparatie of reparatie waarvan de winkelier een deel betaalt (helaas is daar de laatste tijd wat onduidelijkheid over) moet je je melden bij de verkopende partij, dus niet de fabrikant. De winkelier is verantwoordelijk voor een product waarvan je mag verwachten dat deze het 3 jaar uithoudt.
Zie ook consuwijzer.nl.
Zie ook consuwijzer.nl.
An error has occurred. Hit any user to continue.
Tijd voor maken pagina: 0.148 seconden