FANtv-nl-logo-mobile

Printer aanschaffen

• verbouwmaat
  • verbouwmaat's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10 apr 2010 19:56 #1 door verbouwmaat
Printer aanschaffen werd gestart door verbouwmaat
Hallo allemaal,

Ik wil binnenkort een printer aan gaan schaffen; heb de hp photosmart wireless C4780 op het oog..... Aangezien ik er totaal geen verstand van heb, ben ik bang een miskoop te doen vandaar mijn bericht.

Heeft er iemand ervaring met deze printer ?

Heb op internet al e.e.a. zitten lezen; wat ik terug vind is : Overal in huis kan je printen met dit apparaat en de printer kan je delen met andere pc's met WiFi.........

Hoe weet ik of ik WiFi heb ? Waar kan ik dit terugvinden? (Misschien een domme vraag van mij; maar het is echt abacadabra voor me).

Hoe werkt zoiets ?

Janneke-692010-04-10 21:57:48

[P:] Janneke xxx

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 apr 2010 22:05 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Printer aanschaffen
Wifi betekent onder andere dat je draadloos internet hebt. Of je het hebt hangt van je computer af, en of je een access-point in de buurt hebt. Ook kan je draadloos je printer aansturen. Maar zoals ik al zei, hangt van je computer(s) af.

Kijk ook maar even hier cobra2010-04-11 00:06:38

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• verbouwmaat
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11 apr 2010 09:32 #3 door verbouwmaat
Beantwoord door verbouwmaat in topic Printer aanschaffen
Thnx voor de reactie.

Ik heb geen draadloos internet; dat werd hier afgeraden omdat ik achteraf in een buitengebied woon..... Jammer want het leek mij ideaal.

Begrijp ik het nou goed dat ik draadloos internet nodig heb om draadloos te kunnen printen ? Of staat dit los van elkaar ?

Hoe kom ik er daarnaast achter of mijn computer uberhaupt geschikt zou zijn voor draadloos printen ?Janneke-692010-04-11 11:33:46

Lees meer
11 apr 2010 09:44 #4 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Printer aanschaffen
Draadloos internet kan je ook zelf aanleggen in je huis. Plaats een draadloze router en zorg dat je pc('s) een antennetje hebben. Die antennetjes heb je ook nodig voor draadloos printen.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
11 apr 2010 09:54 #5 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Printer aanschaffen
De printer zal zelf een ontvanger hebben, het is tenslotte een wifi printer. Je kan hem ook gewoon bekabeld aansluiten en volgens een recentie die ik even opzocht (google en dan het nummer en hp doet wonderen) moet je hem ook eerst bekabeld aansluiten.

Voor de rest ligt het er ook weer aan wat je al hebt staan. Bij wat nieuwere spullen of laptops zitten de ontvangers vaak al ingebouwd. Bij de wat oudere kan je een usb ontvanger plaatsen. En inderdaad een draadloze router er tussen zetten.

Lees meer
11 apr 2010 11:04 #6 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Printer aanschaffen
Volgens mij heerst er een Babylonische spraakverwarring.
Draadloos internet in huis (een draadloze router) is heel iets anders dan een internetverbinding via een mobiele telefoon of via hotspots. Als je in een buitengebied woont zijn internet via het gsm netwerk of hotspots inderdaad geen goed idee, maar als je internet via ADSL of kabeltv hebt, dan kun je uitstekend een draadloze router in huis hebben. Sterker nog, in een buitengebied is dat nog makkelijker dan in een drukbevolkte flatten-wijk.

Vertel eens wat voor een modem en/of router je in huis hebt, merk en type graag.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• verbouwmaat
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
12 apr 2010 06:18 #7 door verbouwmaat
Beantwoord door verbouwmaat in topic Printer aanschaffen
Heb internet via de Experia box KPN. TV kijk ik via de schotel ( Canal Digitaal); kabel tv is hier namelijk niet mogelijk.

Wellicht dat ik kijk of ik over kan gaan naar draadloos internet; volgens KPN kon dit; dan moest ik een zg. zwevend profiel aanmaken. Echt duidelijk uitleggen wat dit is en hoe ik dit moest doen kon de klantenservice mij niet.

Daarnaast begrijp ik dat ik de genoemde printer ook via kabels aan kan sluiten; wellicht is dit dan de oplossing voor mij. Morgen start de aanbieding; wellicht ga ik dan even in de winkel kijken.

Lees meer
12 apr 2010 15:30 #8 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Printer aanschaffen
Zo te zien hebben alle experia box modellen van de KPN een ingebouwde draadloze router. Dat betekend dus inderdaad dat je hier gebruik van kan maken. Op hun site staan wel de handleidingen van de actuele modellen. We kunnen misschien helpen maar dan moet je wel het juiste model even gaan vermelden hier.

Ook is het dus de vraag wat voor pc's je gebruikt. Zijn deze geschikt voor draadloos of ga je nu heel moeilijk doen voor 1 draadloze printer terwijl de printer uiteindelijk toch altijd naast je pc staat? Waarom wil je eigenlijk een draadloze printer? Draadloos wil ook zeggen dat je dat netwerk moet beheren dus enige kennis hiervan is dan wel handig anders kunnen de buren zo mee genieten van jou verbinding.

Lees meer
12 apr 2010 22:33 #9 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Printer aanschaffen
Naar mijn beste weten is het niet nodig om een zwevend profiel (in Windows) aan te maken om draadloos te kunnen printen.
Misschien had die KPN medewerker iets gebruikt en was hij zelf wat zweverig?

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.200 seconden