- Ontvangen bedankjes 0
back up drive is vol
- Herbert
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
30 jan 2012 23:22 #1
door Herbert
back up drive is vol werd gestart door Herbert
Hi all,
Ik gebruik al een jaar of wat een samsung back up drive van 500 GB, die automatisch en probleemloos de dagelijkse back up van mijn desktop pc verzorgt. Nu krijg ik echter opeens een melding dat de back up drive vol is. Hoe kan dit? Moet ik ruimte maken op mijn desktop? Of juist iets wissen van de back up drive? Wie weet oplossing... Thanx!
Greetz - Walli
Ik gebruik al een jaar of wat een samsung back up drive van 500 GB, die automatisch en probleemloos de dagelijkse back up van mijn desktop pc verzorgt. Nu krijg ik echter opeens een melding dat de back up drive vol is. Hoe kan dit? Moet ik ruimte maken op mijn desktop? Of juist iets wissen van de back up drive? Wie weet oplossing... Thanx!
Greetz - Walli
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
31 jan 2012 04:23 #2
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Re: back up drive is vol
Hoe groot is je harde schijf in de pc? Als die groter is dan 500gb moet je daar wat doen. Anders op de backup. wat voor backups maakt ie? Ik neem niet aan dat ie elke dag een volledige backup maakt, maar wordt er nog een history opgebouwd dus meerdere versies? Kopieer je ook losse zaken naar de backup?
- Herbert
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
31 jan 2012 22:17 #3
door Herbert
Beantwoord door Herbert in topic Re: back up drive is vol
Dag Klaas, dank voor je reactie. C-drive = 580 GB (waarvan op dit moment 410 GB beschikbaar). Backup drive is 465 GB (waarvan nu 1,97 beschikbaar). Op backup drive staan 6 mappen met 'abracadabra' aanduidingen waar ik geen toegang toe heb, een map N360 backup (waarin mappen 0 t/m 9 en A t/m F) en een ARestore en ARestore LOC bestand. Ik heb eigenlijk geen idee of er elke dag een volledige backup wordt gemaakt, iemand anders heeft het destijds aangesloten en ik had er geen omkijken naar (tot nu dus...) En nee, ik kopieer geen losse zaken naar de backup.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 4
31 jan 2012 22:51 #4
door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Re: back up drive is vol
Zit er software bij om een backup terug te zetten? Als je die een keer start kan je het vaak gauw genoeg zien. Je hebt dus 170Gb in gebruik en ik gok dat een groot deel niet vaak veranderd. Als de backup drive echt alleen een backup is waarvan je zeker weet dat deze geen backups van dingen bevat uit het verleden die je misschien ooit zou willen terughalen (als ik je verhaal zo lees zal je dat niet willen) dan zou ik gewoon overnieuw beginnen. Moet je alleen wel even weten hoe het gebackupd wordt. Aan de andere kant als jij dat nu niet weet moet je je ook afvragen wat je aan de backup hebt op het moment dat je hem nodig hebt. Weet je hoe je de backup terug moet zetten mocht de nood aan de man zijn? Zo ja dan is de kans groot dat je daar ook een optie kan vinden om opnieuw te beginnen. Anders toch even vermelden welke software je nu gebruikt.
- Herbert
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 feb 2012 00:16 #5
door Herbert
Beantwoord door Herbert in topic Re: back up drive is vol
Thanks Klaas,
Mede dankzij jouw aanwijzingen is het gelukt 'opnieuw te beginnen' met de backup!
Greetz - Walli
Mede dankzij jouw aanwijzingen is het gelukt 'opnieuw te beginnen' met de backup!
Greetz - Walli
Tijd voor maken pagina: 0.900 seconden