Eye-Toy als webcam
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
23 okt 2004 19:37 #1
door Guests
Eye-Toy als webcam werd gestart door Guests
Ter info: je kunt de USB camera van Sony die wordt geleverd bij Eye-Toy Play ook als PC-Webcam gebruiken. Kijk
hier
voor de volledige werkwijze. Zo hoef je niet een webcam te kopen als je al in het bezit bent van een PS2 cam. Er is Sony veel aan gelegen om dit tegen te gaan. De camera is van Logitech, maar de enige werkende drivers zijn van D-Link. Ik bedoel maar!
Ron3212007-10-02 06:24:19
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
04 dec 2004 12:54 #2
door Guests
Beantwoord door Guests in topic Eye-Toy als webcam
mij lukt het niet... jaja, ik ben een vrouw, maar ik ben technischer als meeste mannen. Mijn computer geeft een fout bij installeren aan. hij installeerd de eye toy tot het eind, maar m'n computer geeft aan: het installatieprogramma voor klasse heeft de aanvraag afgewezen om dit apparaat te installeren of bij te werken.
Wat betekend het en heeft iemand suggesties hiervoor?
groetjes!
Wat betekend het en heeft iemand suggesties hiervoor?
groetjes!
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
07 dec 2004 10:47 #3
door Guests
Andrea >>. Wat is je besturingssysteem? Bij mij werkt het probleemloos op windows 2000. Het zou ook moeten werken op XP.
Je kunt eerst de camera ontkoppelen en apparaat uit de lijst verwijderen. Nieuwe drivers installeren als overig apparaat.
Laat maar even weten of dat werkt. Als dit zo is, kan ik mijn site aanpassen, zo heeft een ander er in de toekomst ook wat aan.
*)
Je kunt eerst de camera ontkoppelen en apparaat uit de lijst verwijderen. Nieuwe drivers installeren als overig apparaat.
Laat maar even weten of dat werkt. Als dit zo is, kan ik mijn site aanpassen, zo heeft een ander er in de toekomst ook wat aan.
*)
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
26 jan 2005 09:46 #4
door Guests
Ik heb het ook geprobeert maar ik kom er helemaal niet uit. Bij nr. 3 ben ik al los. Maar ik zal wel iemand zoeken die er meer van snapt, ik laat wel even weten of het gelukt is. (jajajaja ik ben ook een vrouw)
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
26 jan 2005 14:10 #5
door Guests
Beste Mani: bij punt 3, klik met rechts op het genoemde bestand, in de map waarin je het hebt uitgepakt. klik vervolgens op eigenschappen en zet het vinkje bij [alleen lezen] uit. Klik je camera aan je USB poort, stop de automatische installatie. Lees via Snoopy.exe het USB id van je camera uit, dit begint met PID_ en 4 cijfers. Deze informatie moet nu in het bestandje OV519.INF gezet worden, overal waar nu nog PID_8519 staat, opslaan en sluiten.
Koppel nu de camera af en weer aan, ga voor drivers naar de map waar je OV519.INF hebt staan.
Succes.
Kijk voor de preciese omschrijving op de site. Als het lukt, teken dan A.U.B. mijn gastenboek (geldt voor iedereen). Als het niet lukt, mail me dan gerust.
Kitspuit....
Koppel nu de camera af en weer aan, ga voor drivers naar de map waar je OV519.INF hebt staan.
Succes.
Kijk voor de preciese omschrijving op de site. Als het lukt, teken dan A.U.B. mijn gastenboek (geldt voor iedereen). Als het niet lukt, mail me dan gerust.
Kitspuit....
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
30 jan 2005 16:12 #6
door Guests
nou de cam werkt hoor
maar eerlijk gezegd heb ik het iemand laten doen die veel meer van dat soort dingen snapt dan ik. zelfs met je extra uitleg kwam ik niet verder, maar goed ik ben dan ook "alleen" maar een gebruiker. Maar de omschrijving en de uitleg die op de site stonden klopte perfect.
dussssssss hartelijk bedankt :W :W
maar eerlijk gezegd heb ik het iemand laten doen die veel meer van dat soort dingen snapt dan ik. zelfs met je extra uitleg kwam ik niet verder, maar goed ik ben dan ook "alleen" maar een gebruiker. Maar de omschrijving en de uitleg die op de site stonden klopte perfect.
dussssssss hartelijk bedankt :W :W
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
31 jan 2005 11:15 #7
door Guests
Hoi,
Nou ik kom al een heel eind, heb alles gedaan zoals beschreven in de link, maar als ik dan de camera wil installeren kan hij de drivers nog niet vinden.
Ik kies bij apparaat toevoegen "Eye Toy USB camera Namtai" en krijg dan meteen al de melding "Dit apparaat is niet juist geconfigureerd".
Als ik dan verder ga (probleemoplosser) en zoek naar een geschikt stuurprogramma op een op te geven locatie kan ik kiezen uit 3 bestanden --> 1. OV519, 2. OV519AUD, & 3. OV519HUB.
In geen van allen kan hij een stuurprogramma vinden.
Zou jij misschien kunnen vertellen wat te doen?
Thnx alvast!
Groetjes, Saida.
Nou ik kom al een heel eind, heb alles gedaan zoals beschreven in de link, maar als ik dan de camera wil installeren kan hij de drivers nog niet vinden.
Ik kies bij apparaat toevoegen "Eye Toy USB camera Namtai" en krijg dan meteen al de melding "Dit apparaat is niet juist geconfigureerd".
Als ik dan verder ga (probleemoplosser) en zoek naar een geschikt stuurprogramma op een op te geven locatie kan ik kiezen uit 3 bestanden --> 1. OV519, 2. OV519AUD, & 3. OV519HUB.
In geen van allen kan hij een stuurprogramma vinden.
Zou jij misschien kunnen vertellen wat te doen?
Thnx alvast!
Groetjes, Saida.
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
03 feb 2005 15:42 #8
door Guests
Beste Saida,
Als je hetbestandje juist hebt veranderd, zoals in punt 3 en 7, plug je de camera opnieuw in, als er een lokatie wordt gevraagd voor de drivers, blader je naar de map waar het bestandje staat. Omschrijving hierboven klopt 100%. Als je er nog niet uit komt, vraag dan of de vriend van MANI je kan helpen.
Kitspuit....
Als je hetbestandje juist hebt veranderd, zoals in punt 3 en 7, plug je de camera opnieuw in, als er een lokatie wordt gevraagd voor de drivers, blader je naar de map waar het bestandje staat. Omschrijving hierboven klopt 100%. Als je er nog niet uit komt, vraag dan of de vriend van MANI je kan helpen.
Kitspuit....
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
04 feb 2005 15:46 #9
door Guests
Als ik hem inplug komt dat installeer gedoe er niet meer te staan alleen een geluidje als ik hem erin doe.
Iemand suggesties?
Iemand suggesties?
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
13 feb 2005 19:21 #10
door Guests
Tijs: Je kunt de lijst via: Configuratiescherm > Systeem > Harware > Apparaatbeheer .... Je camera uit de lijst met apparaten halen. (Camera moet wel zijn aangesloten). Daarna de stekker er uit halen en opnieuw er in steken, de hardwarewizard zal starten, wijs nu naar de plaats waar je gewijzigde inf file hebt staan, volg nu de punten zoals beschreven op
members.home.nl/nukeman/
. Succes *)
Tijd voor maken pagina: 0.204 seconden