FANtv-nl-logo-mobile

Probleem met verbinding printer

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 apr 2004 21:38 #1 door Guests
Probleem met verbinding printer werd gestart door Guests
Ik heb een raar probleem met mijn Lexmark X83 inktjetprinter/scanner/copier. Verbonden aan mijn pc met een usb kabel.

Als ik print geeft de pc aan dat de printer offline staat. Dit is niet het geval. De pc geeft bij de Lexmark-printsoftware ook een communicatieprobleem al reageert de pc onmiddelijk met een piep als de usb kabel wordt losgetrokken of als de printer wordt uitgezet (hij ziet hem dus wel).

Het meest vreemde is, dat als ik vanaf de pc een scanopdracht geeft (met de Lexmark scan-software) de printer ineens de wachtende opdrachten in de queue begint te printen. Dit is de enige mogelijkheid om te printen!

Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• BobRoss
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 apr 2004 22:51 #2 door BobRoss
Beantwoord door BobRoss in topic Probleem met verbinding printer
Ik zou beginnen met het de-installeren en herinstalleren van de meegeleverde drivers en software. (vergeet niet: eerst software installeren, en pas de usbkabel inpluggen).

Mijn ervaring met de X83 is dat de software nog wel eens de kluts kwijtraakt wanneer de usbkabel eruit is geweest, en de software wel gestart. nar het opnieuw inpluggen van de printer komen dan vaak dit soort problempjes boven tafel.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 apr 2004 07:45 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic Probleem met verbinding printer
Dank voor de tips BobRoss. Ik ga het vanavond meteen proberen.
Het betreft een notebook computer dus deze start veel op zonder printer en usb-kabel. Jouw verklaring is dus een reele mogelijkheid.

Tijd voor maken pagina: 0.136 seconden