FANtv-nl-logo-mobile

Mini-disc

• hanskof
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
22 sept 2006 13:11 #1 door hanskof
Mini-disc werd gestart door hanskof
Beste forum leden,

Ben hier weer na een lange tijd met een aantal vragen.

Ik heb al een aantal jaar een minidisc speler in mijn auto, Ook heb ik een cd wisselaar in mijn auto dus minidisc intereseerde weinig. Kreeg wel af en toe wat discjes van mn kennis met muziek erop maar nu wil ik het zelf doen.

Mn doel is zeg maar om liedjes van mijn computer op zo'n disc te krijgen. Het liefst zo goedkoop mogelijk.

Ik zie verschillende dingen 1 een dure deck, 2 een gewone minidisc speler met oordopjes, 3 een minidisc recorder met oordopjes.

Mijn voorkeur gaat naar gewone minidisc speler met oordopjes dan kan ik daar mijn liedjes ook beluisteren

Kan ik elke speler gebruiken om liedjes van mn pc op zo'n disc te krijgen of heb je iets speciaals nodig.

Is zo'n disc ook overschrijfbaar

Laaste vraag: past er gewoon een usb kabel op die de meeste apparaten hebben zoals de psp en digitale camera's

Alvast bedankt,

Anoniem

[img]smileys/smiley1.gif[/img]Heb verstand van de nieuwste gadgets maar ben nog nooit in aanraking gekomen met een minidisc speler[img]smileys/smiley36.gif[/img]

edit: Welke formaat is minidisc en welke speelt mijn autospeler af ik heb wel gehoord dat er neiuwe minidisc speler zijn die ook mp3 formaat afspelen
anoniem38982.6498842593

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09 okt 2006 08:47 #2 door Erique
Beantwoord door Erique in topic Mini-disc
Tsja,

een hoop vragen... en er zijn verschillende oplossingen.

Allereerst wat informatie over mijn situatie;

Ik ben al bijna vanaf de introductie fan van MiniDisc, heb op dit moment alleen nog één in mijn auto (een JVC waarin CD en MD passen) en één Homedeck (43cm) in mijn stereoset. (Sony). Heb ook nog een draagbare Sony gehad, maar daar heeft de printplaat het van begeven. Ik brand nu vaak CD's op mijn PC en vervolgens maak ik er met mijn Homedeck een MD van om die de auto te kunnen draaien.

Ik kon destijds m.b.v. het draagbare model muziek editen. met de introductie van de HiMD dacht ik in één keer van 2 problemen af te zijn. (1) het invoeren van titel en artiest per nummer m.b.v. de afstandsbiening zonder QWERTY en (2) het editten van MD's. Echter HiMD spelers kunnen niet in het oude formaat opnemen (want ik wilde ze nog wel af kunnen spelen in de auto en op mijn Homedeck.

Verder ontdekte ik dat Sony niet langer doorging met de ontwikkeling van MD. Zelfs de radioDJ's die MD echt jaren hebben gebruikt (Jingle's) gebruiken tegenwoordig gewoon de PC. Dus heb ik toen uiteindelijk een HardDisk MP3 speler van Sony met 20 Gigabyte geheugen gekocht.

Ik blijf erbij dat MD een beter systeem is dan CD's (als je géén extreme eisen steld aan de geluidskwaliteit) daar ik al die jaren dat ik het gebruik nog maar één MD heb moet weggooien (en mijn collectie behelst zo'n 200+ MD's) vanwege het feit dat hij niet meer wilde afspelen.

Antwoord op jouw vraag:

Een HiMD portable is voor jouw mischien wel de ideale oplossing, als je MD speler in je auto het formaat van HiMD aan kan. (Naar mijn weten is er nooit een HiMD speler voor de auto gemaakt...)

Als dat dus niet het geval is moet je op zoek gaan naar een 2ehands (Ze worden niet meer gemaakt) Net-MDspeler, deze kun je net als de HiMD m.b.v. een USB kabel en meegeleverde software (Bij Sony is dat het geval) aansluiten op je PC.

In het meegeleverde programma van Sony (wat gelijk is aan het programma van mijn Harddiskplayer) kun je redelijk goed titels editten en muziek overzetten op de portable.

Voordelen van een HiMD portable zijn dat je er 1 Gigabyte ! per MD-schijfje aan informatie kan opslaan, zowel muziek als data.

Nadelen zijn dat je na circa 80 minuten muziek in de normale playmode van MD moet wisselen.

Hoop dat je wat kan met deze brij van info...

hoor graag een reactie.

DynaSeal38999.456724537

• hanskof
  • Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
20 nov 2006 11:31 #3 door hanskof
Beantwoord door hanskof in topic Mini-disc
Sorry voor het zo laat reageren, maar heb al een 2e hands minidiskrecorder gehaald. Het is heel simpel en voor mij was het puur om liedjes te luisteren in auto.

Maar bedankt voor reactie heb een hoop geleerd

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 nov 2006 11:47 #4 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Mini-disc
Je laat het tenminste nog even weten. Altijd goed.

Graag zelfs.

Tijd voor maken pagina: 0.160 seconden