FANtv-nl-logo-mobile

Verbinding via router

• Laurens
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 10:19 #1 door Laurens
Verbinding via router werd gestart door Laurens
Hallo,

Ik heb een router, Linksys WRT54G aangeschaft en met behulp van de Helpdesk van Linksys geinstalleerd. Alles werkt perfect. Maar ga ik nu met mijn notebook van de 1ste etage naar de begane grond dan behoud ik wel verbinding maar het signaal is er niet of zeer zwak (geen groene streepjes). Maar ik kan dus wel op Internet komen. Is er iets waarmee ik het signaal beter kan krijgen?

Mijn dank

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 10:20 #2 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Verbinding via router
Kun je de router wat verplaatsen? Dat kan al afdoende zijn.

• Laurens
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 13:03 #3 door Laurens
Beantwoord door Laurens in topic Verbinding via router
Dat zou kunnen maar dan moet ik de kabels verlengen, en juist omdat niet hoeven te doen heb ik voor draadloos gekozen. Bovendien vind ik het niet fraai om kabels door mijn huis te hebben liggen.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 13:24 #4 door GJC
Wacht even op EdP. Die heeft misschien nog tips. Voorzover ik heb begrepen is juist het bereik in verticale richting vaak een probleem.

Misschien een stom idee maar ik denk dat je antenne nu rechtop staat, leg die eens plat [img]smileys/smiley5.gif[/img] GJC39029.688275463

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 13:28 #5 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Verbinding via router
Soms maakt een paar cm al verschil uit. Gewoon even wat proberen te schuiven.

Je hebt de router boven staan? Richt dan inderdaad de antenne is naar de richting waar je beneden zit.

Ze hebben mij toen verteld dat het te maken heeft met het materiaal waar je wanden van gemaakt zijn. Veel gewapend beton enz. Dat zou het signaal verzwakken.

Zelf heb ik voor mijn laptop nu een usb netwerkkaart (zo heet dat toch?) Met een usbverlengsnoertje. Leg die op een bepaalde plek neer, 1 mtr vanwaar ik zit en het signaal is perfect

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 nov 2006 13:35 #6 door GJC
Kom op Laurens, je bent online. Graag een teken van leven, of is de verbinding nu helemaal weg?

Lees meer
08 nov 2006 22:31 #7 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Verbinding via router
Inderdaad, spelen met de richting van de antenne is de eerste optie.

Verder kun je nog spelen met het kanaalnummer van de router, dit kan ook nog invloed hebben.

De meeste van de huidige routers hebben veel problemen met betonnen vloeren met wapening, maar ook met ondervloeren met aluminium laagje erop. Bij mij in huis is de verbinding op sommige plekken ook minder.

Je kunt overwegen een sterkere antenne te plaatsen, of zelfs een range-extender, dat is in feite gewoon een 2e wireless accesspoint gekoppeld aan de eerste. Dan praat je wel over een extra investering.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden