FANtv-nl-logo-mobile

Overklokken en temperatuur

• herminator
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13 nov 2006 19:01 #1 door herminator
Overklokken en temperatuur werd gestart door herminator
Ik heb gehoord dat door je pc te overklokken je processor sneller wordt. Weet iemand hierover misschien meer van? Ook wil ik graag weten hoe je de temperatuur te weten kan komen van de pc. Kun je dat ergens in de computer opzoeken?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 nov 2006 20:08 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Overklokken en temperatuur
Even Googelen op 'overklokken' kan je al een hoop wijzer maken.
Om de temperatuur te meten bestaan allerlei programma's.
Je moederbord moet dit wel ondersteunen, anders werkt het niet.
Lees dit en dit en dit .

Lees meer
13 nov 2006 21:24 #3 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Overklokken en temperatuur
De laatste link van Bob is wel een goede, heb ik ook gebruikt toen ik probeerde hoever ik kon overklokken. In het dagelijkse gebruik merk je het verschil overigens amper en ik heb de boel uiteindelijk weer op de standaard waarden ingesteld. Ook kan je niet elk type processor zomaar overklokken. Vroeger kon het eenvoudig met de AMD's maar die hebben tegenwoordig ook het een en ander vast ingesteld.

Wat voor processor en moederbord heb je?

• herminator
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14 nov 2006 08:52 #4 door herminator
Beantwoord door herminator in topic Overklokken en temperatuur
Ik heb een Asus A8N32-SLI Deluxe S939 S-ATA moederbord en een AMD Athlon 64 X2 4600+ processor. Zou het dan kunnen?

Lees meer
14 nov 2006 22:08 #5 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Overklokken en temperatuur
Ik ben ook nogal sceptisch t.o.v. overclocken. Als je het risico wilt nemen een paar honderd euro te verbranden voor een paar procent snelheidswinst, dan moet je het vooral doen.

Laatst was er ook 's iemand (ander forum) die geen virusscanner gebruikt, "want" hij is overclocker. Ik heb m'n broek moeten vasthouden.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
15 nov 2006 20:59 #6 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Overklokken en temperatuur
Als je wilt gaan overklokken zou ik in elk geval eens gaan googlen, daarmee kan je veel van je vragen al beantwoorden zo staat op:

gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158831

het nodige aan info.. het lijkt er op dat de X2 deels te overclocken is maar ik had geen zin om verder te zoeken. Overclocken is sowieso deels afhankelijk van je exemplaar, sommige kan je wat extra geven en sommige houden er gelijk mee op. Verder heeft de AMD dus bepaalde types met vaste Multipliers waardoor je de processor zelf niet kan overclocken. Je kan dan nog wel rommelen met je frequentie voor het geheugen etc, maar dit zet niet echt veel zoden aan de dijk.

Tijd voor maken pagina: 0.227 seconden