- Ontvangen bedankjes 0
Partities > van 1 er 2 maken ?
- Bob-the-builder
- Bezoeker
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- GJC
- Bezoeker
- Bob-the-builder
- Bezoeker
Foei!
- GJC
- Bezoeker
- Bernardo
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
Het komt er inderdaad op neer dat ik PartitionMagic moet gaan aanschaffen wil ik dit gaan doen. Op 1 van de links staat overigens wel dat je het het beste kan doen als er nog geen bestanden op staan. Maar ja als je een nieuwe computer koopt staan er zowel op de C als de D schjiven al systeem bestanden zoals XP dus ik vraag me dan af hoe dat dan gaat. Er wordt ook gemeld dat het het mooiste zou zijn als je partitioneerd terwijl je XP installeert maar dat gaat moeilijk want op de meeste compu's krijg je XP al meegeleverd en is reeds geinstalleerd.
Mijn vraag is dan ook of ik toch nog beter even moet wachten met alles overzetten van mijn oude naar de nieuwe PC / installeren totdat ik de schijven gepartitioneerd heb ? Ook wachten met netwerk aansluiten ?
Wouter
Ik ben niet goed maar ook niet gek
- Anne-Marie
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 4
- GJC
- Bezoeker
Ik heb PM meermaals op gevulde schijven gebruikt en heb nooit problemen ondervonden. Niet met het aanmaken van een extra partitie, niet met het verwijderen van een partitie en ook niet met het wijzigen van de grootte van de partities (je kunt de vrije ruimte laten verdelen).
Archhhh, had ik er maar aandelen [img]smileys/smiley7.gif[/img]
Denk er wel aan, ik ben enthousiast maar een garantie is dat niet.
- Bernardo
- Onderwerp Auteur
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 0
KlaasG schreef : Als je toch een nieuwe PC hebt gekocht dan heb je toch een legale installatie cd? gewoon de bende opnieuw indelen en formateren voordat je er wat mee doet. Weet je gelijk wat je erop zet, anders ben je aan die pc-boer overgeleverd.
Nee, XP staat er gewoon al op en heb een Works Suite schijf en wireless schijf voor XP er bij gekregen. Ik weet niet of dat standaard is dat je er een XP schijf bijkrijgt. Ik denk het niet met al die copies die er van zouden kunnen worden gemaakt. Ze zullen het wel niet meer doen.
Tot nu toe met XP alleen de computer een naam gegeven en wat begininstellingen gedaan en Microsoft Office er op gezet. Verder nog niets. Kan ik het nog doen ?
Wouter
Ik ben niet goed maar ook niet gek
- playa
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 0
Het gaat om een zgn OEM versie van windows.
Er werd wel een officiële registratie key bij gegeven, maar geen cd.
Ach.. als het echt mis gaat met partitioneren, dan zet je er toch gewoon Linux op [img]smileys/smiley4.gif[/img]
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
- Anne-Marie
- Platinum-lid
- Ontvangen bedankjes 4