FANtv-nl-logo-mobile

Partities > van 1 er 2 maken ?

• Bernardo
  • Bernardo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
22 jan 2007 21:32 #21 door Bernardo
Beantwoord door Bernardo in topic Partities > van 1 er 2 maken ?
Ben vanavond eens mijn nieuwe computer wezen rondstruinen en ik kan op 2 manieren partitioneren. Met een windows-interface en prompt. Als ik dan volgens het gegeven stappenplan naar schijfbeheer wil gaan wordt er meegedeeld dat de disk management remoting service zich niet in de lijst met uitzonderingen voor Windows-Firewall bevindt. Deze dmremote.exe moet ik toevoegen en het dan opnieuw proberen. Ik zal daarvoor waarschijnlijk het internet op moeten gaan of kan ik die ook ergens anders vandaan halen. Ja die key (je bedoelt de product key denk ik he) staat met een sticker op de computer.

Ik ben handig met beide handen maar de computer is nog niet mijn rechterhand

WouterWouter2007-01-23 01:11:11

Ik ben niet goed maar ook niet gek

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 jan 2007 22:43 #22 door playa
Beantwoord door playa in topic Partities > van 1 er 2 maken ?
Als je de internetverbinding er af haalt, dan kan je de firewall uitzetten.
Maar... het is de vraag of windows toestaat dat je de C: schijf partitioneert. En als dat mocht lukken, dan ben je wel het hele windows systeem kwijt. Zou je dat er opnieuw op kunnen zetten?

Partitionmagic of een dergelijk programma is dan veel beter want dat laat het geïnstalleerde systeem staan.

Je kon vroeger op de prompt komen met een opstartdiskette.
Ik heb verder geen verstand van windows.

Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23 jan 2007 05:02 #23 door Bernardo
Is het veilig om partitionmagic van het net te halen of beter middels een schijf. Zijn er nog diverse versies van en moet ik per se een nieuwste versie hebben ?

Wouter

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 jan 2007 05:05 #24 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Partities > van 1 er 2 maken ?
Je hoeft niet persé de nieuwste te hebben. Van het net halen (de demo) is veilig. Nadeel is alleen dat een aantal functionaliteiten daarin niet volledig werken.
Je kunt alles instellen enz. maar tegen dat de uiteindelijke klus geklaard moet worden houdt het op.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23 jan 2007 05:19 #25 door Bernardo
OK dan ga ik het met een schijfje doen. Nog adviezen / ervaring mbt aantal partities en verdeling van hoeveelheid Gb op de partities ?

In totaal is er nu ongeveer 240 Gb verdeeld over de C en D schijf. Met het oog op de toekomst: wat is bijv. een goede hoeveelheid Gb tbv de C schijf zodat de programma's snel blijven werken ?

Wouter

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 jan 2007 05:40 #26 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Partities > van 1 er 2 maken ?
Over de grootte kan ik je niet echt adviseren. Wel houd ik een hele strakke regel aan. C is voor besturingssysteem en applicaties, D voor data, E voor overige rommel (games e.d.) en F is de backup van de D-schijf. Doordat ik de beschikking heb over PM is de grootte ook niet zo kritiek. Ik kan dit altijd wijzigen.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
23 jan 2007 23:21 #27 door Bernardo
Ik ben er uit. Het is me gelukt met PM 2 extra partities te maken en heb er beide een back-up part. van gemaakt. Ging idd heel makkelijk.
C=systeem= 170 GB
D=recovery= 7GB
K=back-up=20GB (mijn vrouw)
L=back-up=20GB (ik zelf)

Ik vraag me nu alleen af wat er automatisch naar de D-schijf wordt geschreven ? Of moet ik dat toch ook handmatig daar naar toe schrijven ?

Wouter.

Lees meer
24 jan 2007 14:59 #28 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Partities > van 1 er 2 maken ?
Persoonlijk vind ik 170 GB voor de C wel erg veel. Zelf heb ik 15Gb en dat is meer dan zat voor XP. Nou zal je voor vista straks wel meer nodig hebben maar dat is vast geen 150Gb.

Je moet zelf alles instellen. Downloads van u/bittorrents etc, bij het downloaden altijd een directory op d of de andere kiezen, outlook expres de archiefdirectory aanpassen, Mijn documenten verplaatsen, etc.

• Bernardo
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
24 jan 2007 16:06 #29 door Bernardo
OK Klaas dan ga ik mijn c schijf kleiner maken, mijn D,K & L partities weer wat groter. Ben van plan om alle bestanden die op C en D stonden ook weer op de C en D van de nieuwe computer te zetten.

Maar wat zijn u/bittorrents. Heb gezocht maar kon niet echt iets vinden wat dat precies betekent en wat ik moet doen en laten.

Een andere vraag: Hoe krijg ik al mijn netwerklocaties op de nieuwe computer zodat de slave computer(s) van daaruit de gedeelde bestanden kunnen openen ? Dat kan ik toch niet zomaar copieren ? De oude computer gaat nl. van het netwerk af als ik helemaal klaar ben met het organiseren van de nieuwe computer.

Wouter.

Lees meer
24 jan 2007 19:43 #30 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Partities > van 1 er 2 maken ?
Ik weet niet of je dingen download, maar gezien het feit dat je niet weet wat een torrent is denk ik niet dat je ze gebruikt. Bij veel download programma's wordt default de C schijf gebruikt voor he tdownloaden, dit kan je dan naar believen aanpassen. Het is in elk geval handig om even een keer je hele hd na te lopen voor je de oude pc verwijderd. Je kan dan zien of er nog ergens een bestand is waar je nog belang bij hebt en dat is gelijk een indicatie dat je op je nieuwe pc misschien een default pad moet aanpassen.

De andere vraag is volgens mij door de Belg in het andere topic al beantwoord. Mocht het allemaal niet lukken dan horen we het natuurlijk wel.

Tijd voor maken pagina: 0.203 seconden